Gezondheid alle pijlers

Crohn maar geen diaree

16-12-2018 13:11 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Kun je de ziekte van crohn hebben zonder diaree?

Ik heb namelijk altijd last van verstoppingen ook als bv zuivel drink. Terwijl andere met lactose intolerantie diaree krijgen krijg ik verstopping.

Ik lees op internet alleen diaree.
Alle reacties Link kopieren
Vraag het je huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan, mijn neef heeft namelijk crohn en nog nooit diarree gehad.
Ik zie alleen echter totaal geen connectie tussen zuivel drinken>verstoppingen en crohn.
Alle reacties Link kopieren
Verstopping kan ook een symptoom zijn van koemelkallergie: https://www.voedselallergie.nl/allergenen/melk.html

Ga naar de huisarts voor onderzoek.
Hoe kom je erbij dat je Crohn zou hebben dan?
Alle reacties Link kopieren
Waarom Crohn? Er is een complete differentiaaldiagnose voor de klacht verstopping, er zijn veel en veel meer mogelijkheden dan alleen Crohn. Het zou aan je voeding kunnen liggen, heel simpel te veel vezels in combinatie met te weinig drinken, te weinig vezels, te weinig beweging. Het kan aan heel veel liggen. Alleen een arts kan dit met je uitzoeken, maak een afspraak!
Maar heb je daadwerkelijk crohn dan? Wat zegt de MDL arts op je vraag?
Alle reacties Link kopieren
Dat kan, maar alleen verstoppingen is nou niet per se een logische stap om dan Crohn te vermoeden. Dat kan ook tal van andere oorzaken hebben, die soms ook gewoon goed op te lossen zijn. Als je twijfelt, naar de dokter dus, en zeker niet zelf diagnoses gaan stellen.
Alle reacties Link kopieren
Dokter Google is de meest angstaanjagende arts die er bestaat, dus die zou ik niet raadplegen.
Heb je hulp voor je angstklachten ?
(Sorry, ik heb geloept)
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zie je lactose intolerantie als crohn? Ik snap de vraag niet helemaal goed denk ik.

Maar ik vraag me ook af of jouw naam toeval is. Heb je vaker maag-darmproblemen gehad?
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Alle reacties Link kopieren
Stop met googlen naar mogelijke ziektes. Ga werken aan je psychische klachten!
Stress/angst en maag darmklachten hebben vaak een directe relatie met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb het een beetje raar geformuleerd zie ik.

Ik bedoel te zeggen dat ik nooit diaree heb. Bv mensen met lactose intolerantie hebben vaak diaree ik dus niet. Ik krijg er verstopping van.

Nu heb ik last van misselijkheid al weken maar huisarts gooit het op angst en paniek en depressie.
Ik dacht dat mischien mijn darmklachten icm misselijkheid na het eten symptoom is van crohn. Ik eet ook zeer slecht. Heb van de dieetiste bijvoeding gekregen omdat ik niks at en veel af ben gevallen. Dit gerommel en pijn is begonnen met een helicobacter pylori in maag. Antibiotica voor gehad maar misselijkheid blijft aanwezig. Gastroscopie gehad. Echo gehad alles was ok maar toch lijkt het nu alsof ik last van mijn darmen heb. ben sinds een maand aan de antidepressivum voor mijn angstklachten (hypochondrie). Mischienbeeld ik het me allemaal in. Ik weet het ook niet meer.
Het duidelijkste symptoom van Crohn is diarree, vaak in combinatie met bloed en slijm. En pijn in de buik. Misselijkheid heb ik eigenlijk nooit ervaren.

Stop dus met googlen! Darmklachten kunnen heel goed psychisch zijn.
Alle reacties Link kopieren
Te weinig eten en drinken lijkt me dan eerder een oorzaak van je klachten... Maar dat zal de huisarts en/of dietist je ook wel vertellen. Zoek niet naar het onwaarschijnlijke als een goed passende oorzaak vlak bij ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven