Gezondheid alle pijlers

Griep, tandvleesontsteking en krentenbaard.

22-12-2018 11:08 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een virusinfectie en daarnaast een bacteriele infectie. Vorige week van zondag op maandagnacht kreeg ik koorts en vreselijke hoofdpijn. Maandag gewoon gewerkt.
Dinsdag kwam de klap. Hele hoge koorts, nog steeds drijf ik in de nachten mn bed uit, ik zie er tegenop om te gaan slapen omdat ik dan koud en stinkend van het zweet wakker word.

Het is een luchtweginfectie met taaislijm en een keelontsteking (het virus dan). Mijn keel doet vreselijk pijn.
Ik had een wondje op mijn mond. Daar hebben zich dankzij mijn lage weerstand schimmels en bacterien opgehoopt en nu zit mijn hele mond onder de mega zweren, aldus een soort krentenbaard. Het ergste is de tandvleesontsteking die ik er ook nog eens bij heb gekregen! Ik heb nog nooit tandvleesonsteking en krentenbaard gehad, laat staan tegelijkertijd met een luchtweginfectie. Alles doet zo vreselijk zeer en eten gaat praktisch niet.

Ik ben werkelijk op sterven na dood, voornamelijk omdat ik bijna niks kan eten en ik weeg van mezelf al rond de 51 kilo. Voor die krentenbaard heb ik gisteren een antibioticazalfje en een antischimmelzalfje gekregen. Voor de tandvleesonsteking flos/stook ik , poets ik met een extra zachte medische tandenborstel en heb ik een spoelmiddel (blue m en corsodyl)

De krentenbaard lijkt erger te worden van die zalfjes, met name de zwelling, is dat de bedoeling voordat het beter wordt? Ik zie het onderhand niet meer zo zitten. :'-(
Alle reacties Link kopieren
Balen!

Kun je ook geen zacht voedsel eten, zoals vla of yoghurt, geprakte banaan, bouillon of soep?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Naar de huisarts bellen.
Bel de dokter als je je afvraagt of het normaal is dat de kb erger wordt.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
22-12-2018 11:14
Naar de huisarts bellen.
Daar ben ik gisteren dus al geweest.
Alle reacties Link kopieren
En natuurlijk niet werken! Je lichaam schreeuwt om rust. Sowieso 3 weken niet werken.
Ai, balen zeg! Arme jij..

Mijn nichtjes hebben pas geleden krentenbaard gehad en daarbij werd het met zalf heel snel beter.

Bel anders even de hap voor advies. Desnoods even langsgaan en kijken of je een oraal ab kan krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Dalarna schreef:
22-12-2018 11:16
Daar ben ik gisteren dus al geweest.
Als iets erger wordt moet je altijd weer bellen
Alle reacties Link kopieren
Dan zal ik dus de dokterspost moeten bellen, want de praktijk is dicht in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Dalarna schreef:
22-12-2018 11:17
Dan zal ik dus de dokterspost moeten bellen, want de praktijk is dicht in het weekend.
:idee:
Alle reacties Link kopieren
En neem rust de komende weken!

Tandvleesontsteking en krentenbaard zijn ook symptomen van stress. Te veel spanning.

Je lijf schreeuwt om rust.

Meld je ziek op je werk.
Dalarna schreef:
22-12-2018 11:17
Dan zal ik dus de dokterspost moeten bellen, want de praktijk is dicht in het weekend.

Daarom zei ik hap voor advies bellen. Hap = huisartsenpost. ;)
Ai, dat klinkt vreselijk! Pfff, geen tips, wil je wel veel beterschap wensen!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werd een andere aandoening ook erger door een zalfje, bleek dat ik er allergisch voor was.
Alle reacties Link kopieren
Bel even de dokterspost.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb gebeld, het duurt gemiddeld 24 uur voordat fusidinezuur werkt (antibioticazalf). Ik moet daar sowieso mee doorgaan.

Nu ga ik eerst kijken wat ik een beetje ga eten, zie er nu al tegenop.
Alle reacties Link kopieren
Even in de gaten houden die krentenbaard. Doordat je weerstand nu zo slecht is verspreid het waarschijnlijk extra snel. Kijk het nog even 24u aan en anders gewoon weer bellen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Oohja en handen wassen als je aan de krentenbaard hebt gezeten. Mocht je gaan douchen. Droog je gezicht dan af met een apart handoekje of washandje en gooi die meteen in de was. (Gedeeltes waar de krentenbaard zit apart afdrogen)
Alle reacties Link kopieren
Ah wat rot zeg! Ik heb vaak koortsuitslag en het is ook ooit krentenbaard geworden dus ik weet hoe pijn het doet.

Probeer toch wat te eten, soep oid.
Alle reacties Link kopieren
Ga je ook rust nemen? De komende weken?

Zowel bij een virusinfectie als bij koorts, is het eerste advies rust.

Kijk maar op thuisarts.nl. Website door huisartsen gemaakt.

https://www.thuisarts.nl/griep/ik-heb-griep

https://www.thuisarts.nl/koorts/ik-heb-koorts

Sowieso niet gaan werken met koorts.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou om de 4 uur 2 Paracetamol nemen als in jou was. Dit is de standaard dosis. En heb je in ieder geval minder pijn. En kun je hopelijk wat eten.

Vraag eventueel een buurvrouw, vriend, of familie lid om Paracetamol, Neusspray en eten voor je te kopen en te komen brengen.

Jij, lekker binnen blijven.
Alle reacties Link kopieren
Krentenbaard helpt alleen fusidin. Trouw blijven smeren, niet met je handen! Ik deed het met een boterhamzakje. Elk ander plekje niet besmetten en trouw blijven smeren! Ook als je denk nu gaat het weer, nee blijven smeren. Als er korsten komen dan is het al flink op zijn retour.

Help je weerstand door even een hoge dosis vitamine C te nemen (vergeet ook de D niet!)

En wat helpt bij zweren en plekken in mond is een zinkspray. Deze bijvoorbeeld:
https://m.vitaminadviceshop.nl/nl/58500 ... ray-15-ml/
Paar spuitjes in mond en keel paar keer per dag.

Je kan ook met zout water je mond spoelen en keel gorgelen, dat ontsmet ook de boel. Flink wat keukenzout in beker wat water erbij en klaar.

Verder uitzieken en slapen.

Pas op met die krentenbaard dat het niet echt flink uitbreid, anders direct terug naar huisarts!

Beterschap
Gele_Suikerspin schreef:
22-12-2018 11:16
En natuurlijk niet werken! Je lichaam schreeuwt om rust. Sowieso 3 weken niet werken.
Waarom 3 weken?
En beterschap natuurlijk TO, klinkt echt niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
-Esmeralda- schreef:
22-12-2018 12:52
Waarom 3 weken?
TO gaat zelfs met barstende koppijn en koorts naar het werk. Als je daar tegen zegt, blijf thuis. Blijven ze 1 dagje thuis. En dat is dus te kort.

Zeg je blijf 3 weken thuis, blijven ze 3 dagen thuis. ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven