Gezondheid alle pijlers

Dagelijks alcohol

24-12-2018 12:05 59 berichten
Verwijderd
anoniem_380483 wijzigde dit bericht op 24-12-2018 17:02
94.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het behoorlijk veel.

Waarom behoefte aan wijn, en waarom daarmee ontspannen? Dat vindt ik al redelijk afhankelijk overkomen.

Ik denk enkel in het weekend, en dan ook niet iedere avond. En zeker niet tot dronkens toe.
Those who don’t believe in magic will never find it
Is je google stuk?
Alle reacties Link kopieren
Zodra je niet meer zonder kan is het naar mijn idee zorgwekkend. Ontspannen zou ook zonder alcohol moeten lukken.
Jullie zijn probleemdrinkers. Ook raar om beide te zitten kiepen met kinderen in huis.
Alle reacties Link kopieren
Google had je al veel kunnen leren in antwoord op je vraag. Dit gaat behoorlijk over de richtlijn heen.
Alle reacties Link kopieren
Jellinek geeft je antwoord:

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... n-alcohol/
Ik vind elke dag 2 tot 3 glazen teveel.
Wij dronken een tijd vrijwel elke avond een glas, maar daar zijn we mee gestopt omdat elke avond drinken al snel een verslaving wordt. Nu drinken we alleen in het weekend.
dropfruitje schreef:
24-12-2018 12:06
Ik vind het behoorlijk veel.



Ik denk enkel in het weekend, en dan ook niet iedere avond.
dat zal rust geven!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zit nu ook al aan een biertje...
Die minerva troela's postten ook steeds met naam en achternaam. Ik zou er niet teveel tijd in steken dames :proud:
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2010/18 ... ol-per-dag

2 tot 3 glazen per dag is dus ruim boven het gemiddelde.
Alle reacties Link kopieren
Heel raar is het niet, maar het is wel veel en te vaak. Dagelijks alcohol is wel slecht voor je lichaam, hoe makkelijk dat ook (met drogredenaties) is goed te praten. 'Behoefte aan wijn hebben' klinkt ook wel heel afhankelijk. Pas op dat je gewoonte geen verslaving wordt! Als ik jou was, zou ik een periode van 65 alcoholvrije dagen inlassen zodat de gewoonte eraf is. Kun je daarna altijd nog kijken of je af en toe een wijntje wil drinken.

Met 3 wijntjes mag je niet meer rijden, wat doen jullie in een noodsituatie met de kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Weinig tot geen alcohol, mocht ik wat drinken dan in het weekend en dat twee of drie biertjes.

Als ik uitga dan is het een ander verhaal.
dat is teveel. zeker voor vrouwen. over 10 jaar heb je levercirrose
Mijnboom schreef:
24-12-2018 12:15
Heel raar is het niet, maar het is wel veel en te vaak. Dagelijks alcohol is wel slecht voor je lichaam, hoe makkelijk dat ook (met drogredenaties) is goed te praten. 'Behoefte aan wijn hebben' klinkt ook wel heel afhankelijk. Pas op dat je gewoonte geen verslaving wordt! Als ik jou was, zou ik een periode van 65 alcoholvrije dagen inlassen zodat de gewoonte eraf is. Kun je daarna altijd nog kijken of je af en toe een wijntje wil drinken.

Met 3 wijntjes mag je niet meer rijden, wat doen jullie in een noodsituatie met de kinderen?

Vind jij. Ik vind dagelijks alcohol drinken heel erg raar.
Alle reacties Link kopieren
En dan als er iets met je kinderen is lekker onder invloed de auto in stappen. Slim hoor. En dan vooral voor andere weggebruikers.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken genoeg mensen die dat ook doen, en wel veel meer dan dat ook. Zij hebben goede banen, eigen bedrijven, etc. maar ik vraag me oprecht af hoe zij daar mee wegkomen -- al jaren.
Jack_ schreef:
24-12-2018 12:23
En dan als er iets met je kinderen is lekker onder invloed de auto in stappen. Slim hoor. En dan vooral voor andere weggebruikers.
of ze bellen een taxi, jou aanname slaat echt nergens op!!
Alle reacties Link kopieren
[quote=Mijnboom post_id=29389748 time=1545650138 user_id=372223

Met 3 wijntjes mag je niet meer rijden, wat doen jullie in een noodsituatie met de kinderen?
[/quote]

Helemaal eens dat elke dag 2/3 wijn gewoon veel is, maar dit vind ik altijd zo’n bijzondere redenering. Dan ga je dus gewoon niet zelf rijden. Er zijn genoeg mensen met kinderen zonder auto of zonder rijbewijs, die zijn toch ook niet en masse onverantwoordelijk? Dan bel je de buren, een taxi, of een ambulance in geval van grote spoed.
Alle reacties Link kopieren
Dit zal wel weer zo’n neptopic zijn. Maar dat maakt niet uit, er zijn genoeg mensen die dit dagelijks drinken. Je bent dan inderdaad een probleemdrinker. Het is gewoon hartstikke ongezond.

Als ik merk dat ik er op een doordeweekse avond steeds zin in begin te krijgen, dan neem ik het júist niet. Dan begint het al een gewoonte te worden. Ik drink niet vaak, ik denk er gewoonweg niet eens aan. Maar na een vakantie waar ik regelmatig met een wijntje op het terras heb gezeten, merk ik al dat het het thuis ook in sluipt. Daar maak ik dan meteen korte metten mee.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
24-12-2018 12:13
dat zal rust geven!
haha oeps
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het raar dat je niet kan ontspannen zonder alcohol en dat echt nodig hebt.
Dan ben je dus gewoon verslaafd.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren

Helemaal eens dat elke dag 2/3 wijn gewoon veel is, maar dit vind ik altijd zo’n bijzondere redenering. Dan ga je dus gewoon niet zelf rijden. Er zijn genoeg mensen met kinderen zonder auto of zonder rijbewijs, die zijn toch ook niet en masse onverantwoordelijk? Dan bel je de buren, een taxi, of een ambulance in geval van grote spoed.
Ik denk dat iemand met 3 wijn op (dus “maar” 1 te veel) echt niet de buren gaat vragen om te rijden, die stapt gewoon zelf in de auto, met mogelijk alle gevolgen van dien.
Alle reacties Link kopieren
En als er nu wat gebeurt met de kinderen, of met een van je ouders?? Jullie mogen beide niet meer in de auto stappen. In geval van nood kan je dus niet eens met de auto weg komen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven