Gezondheid alle pijlers

Benzoylperoxide

27-12-2018 13:41 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met Benzoylperoxide tegen puistjes/acné?
Na hoelang begon je resultaat te zien?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ervaring, het werkte bij mij niet. Heb het een tijd gebruikt, moest uiteindelijk aan de roaccutane, dat werkte wel.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ervaring met zo'n beetje alle middelen tegen acne. Het enige wat hielp was roaccutane. Ik heb spijt dat ik dat niet veel eerder heb gedaan toen.

ik raad dan ook iedereen die al lang acne heeft aan: ga naar de dermatoloog en vraag om Roaccutane.
Bij mij werkte het best snel! Maar in het begin zorgde het wel echt voor een droge huid, moeilijk om make-up op te doen ivm schilfertjes. Dus ook een goeie vochtinbrengende crème of olie gebruiken! En af en toe even je huid rust geven. Inmiddels gebruik ik het alleen sporadisch op hardnekkige puistjes die dan na een nacht al een stuk minder zijn. BP hielp wel tegen uitbraken en door een tijdje dagelijks te gebruiken kreeg ik het onder controle en had ik het niet echt meer nodig.
Alle reacties Link kopieren
Gebruikt, werkte redelijk. Uiteindelijk vitamine A pillen gekregen, en nooit meer lactose eten, dat was de oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor een paar snelle reacties. Ik heb altijd wel een onzuivere huid gehad. Een halfjaar geleden ben ik gestopt met de pil (i.v.m. hoofdpijn) en heb ik een spiraal laten plaatsen. Ik dacht eigenlijk dat toen ik met de pil begon, dit juist acne/puistjes veroorzaakte.. Maar nu sinds 4 maanden is het echt een stuk erger. Waar ik het eerst goed kon verbergen met mijn haar (zijkant van mijn hoofd), heb ik nu over mijn hele wang een soort maanlandschap, wat best vervelend is (en me ook een beetje onzeker maakt soms). Ik heb ook Erytromycine vloeistof. Dit werkte vroeger, maar nu niet meer zo.. Vandaag toevallig Benzyolperoxide gekocht en maar eens proberen..
Bij mijn kinderen werkt het goed in combinatie met clindamycine lotion.
Alle reacties Link kopieren
CherryKitten schreef:
27-12-2018 14:19
Bedankt voor een paar snelle reacties. Ik heb altijd wel een onzuivere huid gehad. Een halfjaar geleden ben ik gestopt met de pil (i.v.m. hoofdpijn) en heb ik een spiraal laten plaatsen. Ik dacht eigenlijk dat toen ik met de pil begon, dit juist acne/puistjes veroorzaakte.. Maar nu sinds 4 maanden is het echt een stuk erger. Waar ik het eerst goed kon verbergen met mijn haar (zijkant van mijn hoofd), heb ik nu over mijn hele wang een soort maanlandschap, wat best vervelend is (en me ook een beetje onzeker maakt soms). Ik heb ook Erytromycine vloeistof. Dit werkte vroeger, maar nu niet meer zo.. Vandaag toevallig Benzyolperoxide gekocht en maar eens proberen..
Dan zou ik echt naar de dermatoloog gaan (eerst naar de huisarts en dan vragen om doorverwijzing).

Is Erytromycine vloeistof antibacterieel? Dan kan het zijn dat de bacteriën resistent zijn geworden en het niet meer werkt. Ik heb ook een vloeistof gehad van de huisarts vroeger, geen idee meer wat. Daar werd ik ook resistent voor en toen hielp het niet meer.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
27-12-2018 13:53
Ik heb ervaring met zo'n beetje alle middelen tegen acne. Het enige wat hielp was roaccutane. Ik heb spijt dat ik dat niet veel eerder heb gedaan toen.

ik raad dan ook iedereen die al lang acne heeft aan: ga naar de dermatoloog en vraag om Roaccutane.
Mee eens. Ik wilde nooit roaccutane vanwege de extreme bijwerkingen, maar niets hielp en mijn acne werd op mijn 23e zo erg dat mijn huid nu voorgoed verpest is met extreem grote en diepe littekens (die na 8 laserbehandelingen nog steeds heel diep zijn).

Had ik het toch maar eerder gedaan.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
CherryKitten schreef:
27-12-2018 14:19
Bedankt voor een paar snelle reacties. Ik heb altijd wel een onzuivere huid gehad. Een halfjaar geleden ben ik gestopt met de pil (i.v.m. hoofdpijn) en heb ik een spiraal laten plaatsen. Ik dacht eigenlijk dat toen ik met de pil begon, dit juist acne/puistjes veroorzaakte.. Maar nu sinds 4 maanden is het echt een stuk erger. Waar ik het eerst goed kon verbergen met mijn haar (zijkant van mijn hoofd), heb ik nu over mijn hele wang een soort maanlandschap, wat best vervelend is (en me ook een beetje onzeker maakt soms). Ik heb ook Erytromycine vloeistof. Dit werkte vroeger, maar nu niet meer zo.. Vandaag toevallig Benzyolperoxide gekocht en maar eens proberen..
Je moet het zelf weten. Maar ik zou echt een doorverwijzingnaar de dermatoloog vragen. Zeker acne op wangen is hardnekkig en levert littekens op. Benzolperoxye is in mijn ogen alleen een symptoombestrijder. Je pakt de oorzaak (namelijk te grote actieve talgklieren) niet aan. Maar je gaat iets op het symptoom smeren! Je huid wordt er heel droog en lelijk van En bij hardnekige acne helpt het amper is mijn ervaring.
Mijn advies is echt: blijf er niet te lang mee doorlopen. Echt sonde van je tijd en de littekens die je krijgt en nooit meer weggaan.
Alle reacties Link kopieren
CleopatraVII schreef:
27-12-2018 14:41
Mee eens. Ik wilde nooit roaccutane vanwege de extreme bijwerkingen, maar niets hielp en mijn acne werd op mijn 23e zo erg dat mijn huid nu voorgoed verpest is met extreem grote en diepe littekens (die na 8 laserbehandelingen nog steeds heel diep zijn).

Had ik het toch maar eerder gedaan.
Ik overweeg ook laseren. Maar dat is dus niet zo effectief?
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
27-12-2018 15:08
Ik overweeg ook laseren. Maar dat is dus niet zo effectief?
Jawel, als de littekens niet te diep en breed zijn. Bij mij is het probleem dat mijn littekens naast dat ze diep zijn, ook erg groot (breed dus). Sommigen zijn wel een centimeter breed en dan is het moeilijk om het op te vullen met littekenweefsel.

Het is bij mij wel beter dan dat het was, maar het zijn nog steeds overduidelijke kraters. Bij sommige mensen verdwijnt het helemaal.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Welke bijwerkingen hebben jullie ervaren van Roaccutane?
anoniem_380614 wijzigde dit bericht op 27-12-2018 18:12
Reden: Spelfout oepsie
3.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
CherryKitten schreef:
27-12-2018 18:11
Welke bijwerkingen hebben jullie ervaren van Roaccutane?
Droge huid en droge lippen vielen bij mij mee, omdat ik 2 keer per dag creme gebruikte voor mijn gezicht (van La Roche Posay, speciaal voor mensen die aan de Roaccutane zijn) en een extra hydraterende labello had voor mijn lippen.

Ik had wel last van droge mondhoeken, heel erg last van de zon (in de zon komen kon echt niet meer, zelfs niet met 14 graden), migraineaanvallen, last van mijn spieren tijdens het hardlopen en verder weet ik het niet meer. Ik had wel veel bijwerkingen, maar geen extreem erge (behalve de migraine).
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
CherryKitten schreef:
27-12-2018 18:11
Welke bijwerkingen hebben jullie ervaren van Roaccutane?
De eerste 2 weken was ik echt heel somber gestemd. Dat ging toen weer over. Ik heb wat eczeem op mijn armen gehad en extreem droge lippen. Deze dingen waren allemaal wel te overzien. Helaas kreeg ik eerst een mega uitbraak voordat de roaccutane ging werken. Dat was wel echt vreselijk, door die uitbraak heb ik nu extra littekens. Dit is overigens wel zeldzaam: dat het eerst zoveel erger wordt voordat het beter wordt.
Fijne bijwerking vond ik dat ik mijn haar nog maar zelden hoefde te wassen want dat was heel droog.

Het is voor mij echt wel de moeite waard geweest. Ik heb nu voor het eerst in jaren een gave huid. Iets wat ik nooit voor mogelijk achtte.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook gebruikt. Werkte, maar kreeg niet het resultaat wat ik wilde ( een mooie gladde huid)

Na jaren van alles geprobeerd te hebben van ab kuur tot huid therapeut tot verwijzing naar dermatoloog
uiteindelijk uitgekomen bij de producten van Paula’s choice. Eindelijk een gave huid!
Alle reacties Link kopieren
Dochters gebruiken benzoylperoxide, na ca 4 weken resultaat, wel een tijdje een droge huid, maar met extra smeren was dat wel te doen. Nu hebben ze alleen als ze ongesteld moeten worden nog wel eens een paar puisten, maar dat zijn er maar weinig en geen hele dikke. Hier dus een prima resultaat.

Er zijn meer mogelijkheden om puisten aan te pakken. Kijk eens op de site van Jetske Ultee. Misschien staat daar een goede tip voor je bij.
BP werkte binnen een paar dagen bij mij. Het is een goed middel tegen bacteriële acne. Wel dus ook regelmatig een schoon kussensloop en schone handdoek pakken, en gezicht voor het slapen schoonmaken. Anders is het dweilen met de kraan open.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit echte acne gehad maar wel een heel onzuivere huid met puistjes met name op de t zone. Nooit rocaccutane gebruikt wel bp en clindamicine lotion. Dat werkte voor mij afdoende. Nu is mijn huid een stuk rustiger. Ik gebruik bp nu om er af en toe een aan te stippen. Paar keer doen en ze verdwijnen weer. Ook bha lotion van paulas choice werkt heel goed.
Succes! Klote als je er zoveel last van hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang last gehad van acne, en nu is het nog een uitdaging, maar wel minder. Allerlei diëten, huidverzorgingsproducten en schoonheidsbehandelingen gehad, niks werkte. Toen Benzoyperoxide gehad via de huisarts, dit werkt niet en droog mijn huid enkel heel erg uit en brandde heel erg. Een nieuw zalfje: Eryacne en vit A crème ofzoiets. Werkte ook niet. Toen tot twee keer toe soort antibioticakuur gehad, eerste keer een jaar vanaf geweest. Weet de naam niet meer maar je moest het oplossen in water en dan drinken. Het was dus een jaar weg en toen kreeg ik de tweede kuur omdat het doodleuk terug kwam., amar dit werkte niet. Uiteindelijk na heel veel zeuren via zkh naar de dermatoloog: Roaccutane. Het was een heel gedoe, elke maand bloedprikken, hele droge en gevoelige huid (doe dit NIET in de zomer!) en veel bloedneuzen... Maar het resultaat mocht er wezen. Kostte wel paar honderd euro... Nu een jaar of twee verder heb ik nog wel wat puistjes, vooral in de tijd van de maand.

Begin dus vooral met benzo, het is niet zo duur, vrij makkelijk in gebruik en kan veel mensen helpen en je al deze ellende en euro's besparen. Ik hoop dat het voor jou wel werkt! Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven