Gezondheid alle pijlers

Hoeveel daalt temperatuur met paracetamol ?

27-12-2018 21:05 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon is al dagen niet lekker, vandaag naar huisarts, blijkt behoorlijk gat in trommelvlies te hebben en oor is flink rood. Doorgestuurd naar KNO maar daar kunnen we pas over een maand terecht. Zoon heeft continu een brommend/zoemend geluid in zijn hoofd, kan komen door gat in trommelvlies. Hij is 11 en weet niet waar hij het zoeken moet. Als hij koorts krijgt moet ik terug, maar hij slikt de maximale dosering paracetamol en heeft daarmee een temp van 37.5. Zou dat boven de 38 zijn zonder paracetamol? Ik ga uiteraard morgen de huisarts bellen maar ben toch benieuwd.
Ik snap het niet. Slikt hij paracetamol tegen de pijn? Heeft hij al lang koorts? Heeft hij een doorgebroken oorontsteking?
Mag hij ook ibuprofen? Dat werkt icm paracetamol beter. Of apc-tabletten.
Arm schaap trouwens :hug:
En Laat de huisarts ziekenhuis bellen voor eerdere afspraak met de kno.
Alle reacties Link kopieren
Over een maand pas geholpen? Hij kan toch zo geen 30 dagen doorgaan?! Die kan zo toch niet concentreren op school?

Terug naar de huisarts.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Tip: Bel je zorgverzekering even voor wachtlijst bemiddeling. Misschien kan je dan eerdere terecht. Het
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
27-12-2018 21:05
weet niet waar hij het zoeken moet
Dit lijkt me een goede reden om terug te gaan naar je huisarts. Dat zegt soms meer dan een getalletje op een thermometer.
Subfebriel (vanaf 37.5) onder paracetamol is hoogstwaarschijnlijk nog +/- 38.0 zonder paracetamol. Maar als jij twijfelt, zou ik gewoon bellen.
Dit is zeer waarschijnlijk koorts zonder paracetamol. Ik zou zoals aangegeven kijken naar wachtlijstbemiddeling.
Mijn nefroloog rekent op 1,5 tot 2,5 graden temperatuurvermindering bij koorts in combinatie met paracetamol.

Als je ongerust bent kun je inderdaad vragen om wachtlijstbemiddeling bij je zorgverzekeraar. Of vraag via je HA of je alsnog eerder terecht zou kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
27-12-2018 21:32
Mijn nefroloog rekent op 1,5 tot 2,5 graden temperatuurvermindering bij koorts in combinatie met paracetamol.

Als je ongerust bent kun je inderdaad vragen om wachtlijstbemiddeling bij je zorgverzekeraar. Of vraag via je HA of je alsnog eerder terecht zou kunnen.

Bij koorts. Maar TO weet niet of er sprake is van koorts. En het is niet zo dat je dus gewoon 1,5 - 2,5 erbij op kunt tellen met PCM gebruik. Anders zou een gezond mens bij pijn en PCM gebruik naar ondertemp gaan.
.
Eens. Alleen bij koorts.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen bellen uiteraard. Heb even gekeken naar wachttijden poli kno in naburige ziekenhuizen. In een aangrenzende stad is de wachttijd 3 dagen, ga vragen of we daar heen mogen.
Hij slikt paracetamol tegen de pijn vanwege de ontsteking maar hij zegt dat het continue geruis/gebrom vele malen erger is. Hij klaagt nooit ( heeft bijvoorbeeld week doorgelopen met gebroken voet , gips mag er bijna af), dus als hij aangeeft pijn te hebben is het ook echt serieus. Heb zo met hem te doen😢
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
27-12-2018 21:12
En Laat de huisarts ziekenhuis bellen voor eerdere afspraak met de kno.
Ga ik inderdaad doen, lukt dat niet dan hoop ik dat we naar ziekenhuis in naburige stad mogen.

Zoon heeft een verleden van oorontstekingen en buisjes. 3 jaar terug ontslagen bij KNO maar zeer regelmatig nog last. Huisarts liet doorschemeren dat ze verwacht dat een operatie nodig is om het trommelvlies dicht te maken.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
27-12-2018 21:41
Ik ga morgen bellen uiteraard. Heb even gekeken naar wachttijden poli kno in naburige ziekenhuizen. In een aangrenzende stad is de wachttijd 3 dagen, ga vragen of we daar heen mogen.
Hij slikt paracetamol tegen de pijn vanwege de ontsteking maar hij zegt dat het continue geruis/gebrom vele malen erger is. Hij klaagt nooit ( heeft bijvoorbeeld week doorgelopen met gebroken voet , gips mag er bijna af), dus als hij aangeeft pijn te hebben is het ook echt serieus. Heb zo met hem te doen😢
Och arm schaap, en zeker bellen morgen. :hug:

Wellicht helpt het hem om een oordopje in zijn oor te doen. Dat hielp bij mij tegen het ruizen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
27-12-2018 21:55
Och arm schaap, en zeker bellen morgen. :hug:

Wellicht helpt het hem om een oordopje in zijn oor te doen. Dat hielp bij mij tegen het ruizen.
Dank voor de tip😘
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook zelf kno afdeling bellen met dit verhaal. Vaak bij ernstige dingen kan het wel eerder. Houden ze plekken voor open.

Ik heb dit destijds zo opgelost iigen het lukte.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad via de huisarts vragen om direct doorgestuurd te worden naar een spoedplek bij kno. Nog even los van dat hij te ziek is om een maand te wachten, wil je ook niet dat zijn gehoor blijvend aangetast wordt hierdoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad via de huisarts vragen om direct doorgestuurd te worden naar een spoedplek bij kno. Nog even los van dat hij te ziek is om een maand te wachten, wil je ook niet dat zijn gehoor blijvend aangetast wordt hierdoor.
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
27-12-2018 21:41
Ik ga morgen bellen uiteraard. Heb even gekeken naar wachttijden poli kno in naburige ziekenhuizen. In een aangrenzende stad is de wachttijd 3 dagen, ga vragen of we daar heen mogen.
Hij slikt paracetamol tegen de pijn vanwege de ontsteking maar hij zegt dat het continue geruis/gebrom vele malen erger is. Hij klaagt nooit ( heeft bijvoorbeeld week doorgelopen met gebroken voet , gips mag er bijna af), dus als hij aangeeft pijn te hebben is het ook echt serieus. Heb zo met hem te doen😢
Dit ken ik. Desnoods naar de HAP. Dit kan niet en dan ook echt duidelijk aangeven dat je zoon met xx doorloopt en dus echt wel heel veel pijn en last heeft. Dat ze je wegsturen voor een maand vind ik belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ach Eva, sterkte voor je zoon. Wat naar! En dan ook nog een gipspootje; wat een pech!
(Het aantal gelijkenissen kan niet op: onze 11 jarige is nu aan het herstellen van een hersteloperatie van het gaatje in zijn trommelvlies- ook een (ex)trouwe kno klant).

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
mardejo schreef:
27-12-2018 22:43
Ach Eva, sterkte voor je zoon. Wat naar! En dan ook nog een gipspootje; wat een pech!
(Het aantal gelijkenissen kan niet op: onze 11 jarige is nu aan het herstellen van een hersteloperatie van het gaatje in zijn trommelvlies- ook een (ex)trouwe kno klant).

Sterkte!
Dat is inderdaad weer een een frappante gelijkenis Mardejo! Ik hang in de wacht bij de assistente van de huisarts. Hopelijk kunnen we snel ergens terecht. Is de hersteloperatie poliklinisch?
Alle reacties Link kopieren
Hij kan donderdag in ziekenhuis in naburige stad terecht. Gelukkig! 6 dagen is beter dan een maand. Hij heeft gelukkig goed geslapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven