Gezondheid alle pijlers

Nachtelijke paniekaanvallen?

28-12-2018 03:00 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vanaf jongs af aan heb ik een soort van trauma opgebouwd aan het hebben van buikgriep. En dan specifiek aan het overgeven en een naar gevoel voelen in mijn buik. Dit is mij in 20 jaar tijd vier maal overkomen. Dan ging het als volgt; Wakker worden in de nacht dan moeten overgeven en mij daarna onwijs slap en slecht voelen.

Nu heeft iedereen dit wel eens geloof ik. Echter is dit nare gevoel zo tussen mijn oren gaan zitten dat ik nu regelmatig midden in de nacht wakker word en dan compleet in paniek raak (zoals nu). Alles wat ik voel in mijn maag ben ik aan het over analyseren, mijn hartslag raakt ontzettend hoog, ik zweet mij kapot en ik heb het gevoel dat ik wil vluchten en precies hetzelfde gevoel ervaar als die keren dat ik buikgriep had. 99 van de 100 keer is er echt niets aan de hand en word ik voor de gek gehouden door mijzelf..

Ik vroeg mij af of iemand van jullie dit herkent en wat tips heeft. Ik wil niet dat dit mijn leven en slaap/voedings keuze gaat beïnvloeden. Ik voel mij ook een ontzettende aansteller want er zijn wel ergere dingen op de wereld en zou graag meer controle over mijn gevoel krijgen als ik zo'n paniekaanval krijg.

Liefs Natascha
Alle reacties Link kopieren
Niks doen. Het gaat vanzelf weer voorbij. Kwestie van uitzitten en geen aandacht aan besteden. Zodra je er aandacht aangeeft wordt het alleen maar erger. Let it be en het gaat vanzelf weg.
Ik herken het wel, al heb ik emetofobie gehad en dat komt nu enkel af en toe nog bovendrijven.

Ik zou een doorverwijzing vragen naar een psycholoog en samen met deze psycholoog uitvogelen waar de angst vandaan komt en een oplossing zoeken. Als je niets doet is de kans groot dat het enkel erger wordt. Zo ging het bij mij in elk geval wel.
Alle reacties Link kopieren
ademhalingsoefeningen of yoga kunnen je helpen bij de paniek en hyperventilatie aanvallen.

bespreek dit eens met je huisarts anders
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit maar dan als emetofobie. Ik ben ervoor in therapie geweest omdat het mijn dagelijks leven onwijs beïnvloede. Ook sport ik regelmatig waardoor mijn lijf het gevoel krijgt dat die dingen aankan. Verder als ik een paniekaanval krijg doe ik een ademhalingsoefening.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt nog voor alle reacties! Ik ga proberen om er geen aandacht aan te besteden als ik de angst voel. Mochten jullie nog meer tips hebben laat het weten :)
Dat geen aandacht geven is helaas een dooddoener. Ik zou hulp zoeken. Je geeft er al niet bewust aandacht aan. Ik herken het maar dan met andere oorzaak. Mijn gedachte zijn continue: niet aan denken....niet aan denken... en wat gebeurt er....je denkt er aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven