Gezondheid alle pijlers

Pijnlijke schouder, hoe slapen

28-12-2018 06:48 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds de grote vakantie heb ik last van een pijnlijke schouder, ik ga inmiddels wekelijks naar de fysio en de ergste pijn is er af. Maar elke ochtend vroeg word ik wakker met pijn en kan ik niet meer blijven liggen. Ik heb een kussen in bed waar ik de zere kant overheen kan leggen en slapen gaat iets beter als ik mijn arm over de zijkant van mijn lichaam laat liggen. Maar nog steeds word ik wakker van de pijn. Heeft iemand de gouden tip voor mij?
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Ik had verschillende opties:
- liggen op m’n rug, op een niet al te dik kussen, waardoor m’n schouders gewoon plat lagen.
- liggen op m’n pijnlijke schouder was soms makkelijker dan m’n pijnlijke schouder boven.
- en naast een kussen aan de voorkant had ik vaak ook een kussen in m’n rug. (Dan lag ik niet helemaal 90 graden, maar iets naar achter geheld) ik kwam erachter op de bank dat die extra steun bij mij fijn was.

Je hebt ook van die lichaamskussens die dit eigenlijk nabootsen. Daarnaast pakte ik ook vaak nog een pijnstiller, maar dat was meer omdat ik anders helemaal niet sliep.

En zit je overdag op kantoor voor je werk? Daar had ik dezelfde tip, stoel wat naar achter, waardoor je schouders op je romp rusten/steunen en niet wat naar voren gebogen hangen!

Heel veel succes, schouderpijn is echt vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op mijn werk op een wiebelkruk en heb een ergonomische muis, dat werkt heel fijn. De pijn komt echt van het niet goed kunnen liggen.
Ozo.
Je ziet vaak pijn in de nacht bij schouderklachten. Slik je pijnmedicatie?
Alle reacties Link kopieren
Ik sliep vaak op m'm zij met mijn pijnlijke schouder boven en dan een dik kussen tegen m'n buik waar mijn onderarm in een hoek van 90 gr op rustte, bovenarm lag op mijn zij. Dit sliep voor mij het prettigst. Uiteindelijk heb ik een cortisone injectie in m'n schouder gekregen en toen was ik in een maand van de pijn af (slijmbeursontsteking)
hallekie schreef:
28-12-2018 08:11
De pijn komt echt van het niet goed kunnen liggen.
Wij hebben, nadat ik 2 jaar pijn in mijn schouder had, een nieuw bed gekocht. Sindsdien is het stukken beter. 's Nachts geen pijn meer en overdag kan ik ook weer bijna alles. Ik kon mijn arm niet meer optillen. Nu bijna helemaal.
Het was een rib uit mijn lijf, maar iedere cent waard.
Alle reacties Link kopieren
Je zou gewoon pijnloos moeten kunnen liggen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Met de schouderspieren hef je je armen omhoog en kan je ze draaien: handpalm naar voren, handpalm naar achteren. Ik zie niet wat je er 's nachts voor ongelukkigs mee zou kunnen doen; of had je al een bevroren schouder? Maar dan had je dat allang gemerkt want dan krijg je je armen niet pijnloos meer omhoog om bijvoorbeeld iets van een bovenste plank te pakken.

Of heb je het over het gedeelte middenboven waarmee je je schouders ophaalt? Je monnikskapspieren. Dat kan echt aardig zeer doen. Ook 's nachts. Maar ook overdag.

Ik zou het toch laten onderzoeken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens een röntgenfoto laten maken. Vanaf de zomer al bij de fysio en nu nog wakker liggen van de pijn is niet goed. Ik heb een half jaar lopen tobben met fysio. Uiteindelijk kwam door een orthopeed aan het licht wat er werkelijk met mijn schouder was.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
kussen TUSSEN je romp en je zere arm, dus niet alleen voor je lichaam

op je buik (mag niet, is slecht voor je nek en rug) en dan je zere arm over de rand van het bed laten hangen. Voor even vind ik dit heel lekker slapen.

Nek-, schouder- armklachten zijn heel hardnekkig en herstellen langzaam. Veel langzamer dan bijvoorbeeld de meeste ischias klachten.

Wat doet de fysiotherapeut precies? Er zijn veel verschillende behandelmethodes, en een frisse nieuwe benadering kan je misschien op dit moment sneller vooruit helpen. Wordt je nek, bovenrug, elleboog bijvoorbeeld ook behandeld?

Vergeet ook niet om overdag regelmatig zinvolle oefeningen/bewegingen te doen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Terug naar de huisarts en door naar de volgende stap. Je hebt nu al 3 maanden pijn. Dat hoeft niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven