Gezondheid alle pijlers

Kriebel in de keel

01-01-2019 15:17 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vorige week woensdag kreeg ik last van mijn keel slikken deed pijnlijk, maar daarnaast voelde ik mij redelijk goed, niet echt verkouden maar wel erg vermoeid. Die keelpijn duurde tot afgelopen zondag. Maandagochtend werd ik wakker en toen had ik nog wel een beetje last van mijn keel maar toen kreeg ik ook last van een droge kriebelende keel.

Nu heb ik steeds zo kriebel in mijn keel, en dat is best irritant. Constant moet hoesten of ik heb opeens een hoestbui omdat die kriebel maar niet weg gaat. Vooral midden in de nacht of als ik net wakker wordt. Op sommige momenten overvalt het mij met een enorme hoestbui.

Als ik inadem en daarna uitadem voel ik weer een kriebel en moet ik hoesten. Maar daarnaast ben ik niet echt snotterig of verkouden.

Wat heb ik zelf al geprobeerd: ik drink de hele dag al water, thee drink ik ook veel, vooral kamilie of gember thee met citroen en honing. Keelsnoepjes neem ik soms. Maar niks lijkt echt te helpen. Ik heb soms echt een enorme hoestbui, vooral midden in de nacht, wat mij weer uit mijn slaap haal. Daardoor schrap ik vaak mijn keel omdat het soms echt irritant aan het worden is.

Hebben jullie nog huis, tuin- keuken middeltjes wat eventueel zou kunnen helpen? Of bijvoorbeeld hoestsiroop?
Stoppen met schrapen, dat irriteert de boel alleen maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat een paar weken geleden gehad. Allerlei keelsnoepjes, honing en hoestdrank gebruikt.
Uiteindelijk hielp codeïne (van de huisarts) het beste.

Anders helpt Bisolvon (hoestdrank en de tabletjes) soms ook wel aardig.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
01-01-2019 15:19
Stoppen met schrapen, dat irriteert de boel alleen maar.
Ja dat weet ik wel. Maar is soms verleidelijk.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
01-01-2019 15:22
Ik heb dat een paar weken geleden gehad. Allerlei keelsnoepjes, honing en hoestdrank gebruikt.
Uiteindelijk hielp codeïne (van de huisarts) het beste.

Anders helpt Bisolvon (hoestdrank en de tabletjes) soms ook wel aardig.
Als het volgende week nog niet over is, bel ik sowieso de huisarts.
Koelen met waterijs?
Alle reacties Link kopieren
Heel irritant hier dus ook al een dikke week. Heb een hekel aan mezelf met dat geblaf. Maar goed ik heb ooit de tip gehad om suikerwater /stroop te maken tegen dat gekriebel en geproest dat probeer ik nu maar.
Hoestdrank met codeine.

Gorgelen met zout +water om evt bacteriën of ontsteking weg te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Waterijsjes tegen keelpijn.Ik nam wel 3 per dag.

En misschien slijmoplossend middeltje kopen.
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat bij mij dan helpt is codeïne (alleen op recept verkrijgbaar). Het dempt de hoestprikkel waardoor je je slijmvliezen niet continu irriteert en deze tot rust komen. Ik heb meestal maar een paar tabletjes nodig. Let wel goed op dat je het alleen met een droge prikkelhoest mag gebruiken. Zodra je een 'effectieve hoest' (met slijm) hebt, mag je het niet gebruiken i.v.m. kans op longontsteking.
Even naar de apotheek en advies vragen.
Zelfhulpmiddel is Noscapine, siroop of tabletjes gewoon bij de drogist. Is tegen prikkelhoest.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan. Ook al heb je geen infectie dan kan je keel zeer gaan doen. Bijvoorbeeld door bewegingen van je hals of door droge lucht. Of door dwangmatig schrapen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vannacht zo slecht geslapen, werd constant wakker met een enorme hoestbui en kokhalzen. En niks lijkt te helpen. Hele nacht wakker gelegen. Het is voornamelijk nu aan 1 kan de keel. Het voelt droog en ruw aan. Net alsof er iets zit of stof etc. Kan het niet echt plaatsen. Probeer niet te schrapen, maar is zo verleidelijk, net alsof er íets vast zit ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Bij de drogist kun je noscapine kopen. Ik neem er bij erge kriebelhoest in de nacht één voor t slapengaan en ik ben gegarandeerd een nacht diep in slaap. Mijn moeder niet, die kan niet tegen noscaline en codeine en ligt dan de hele nacht wakker. Even uitzoeken dus of t voor jou werkt.
Thijmsiroop is ook wel ok, maar heb meer t idee dat dat placebo werkt bij mij.
Sterkte!
Een zebra is geen paard met strepen
Ga naar de apotheek en vraag daar even advies.
Alle reacties Link kopieren
Ik vanmiddag sws even langs de apotheek

Mijn keel jeukt gewoon nu erg, net alsof er iets vastzit of zo wat ik los probeer te maken. Heb meestal vaak kleine kuchjes maar als ik een tijd heb geslapen wordt ik wakker met een droge keel waardoor ik weer een hoestbui heb.

Heb het gevoel dat er iets vastzit, en dat probeer ik los te krijgen.

Het is gewoon een beetje vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat gevoel ken ik, dikke paniek soms bij het wakker worden middenin de nacht.
Ik heb geen aandelen, maar heb je Isla-snoepjes al geprobeerd? Vooral de blauwe variant helpt bij mij goed. Verkrijgbaar bij de drogist. En anders naar de huisarts idd, codeïne krijg je volgens mij niet meer zonder recept.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
famke87 schreef:
02-01-2019 08:12
Ik vanmiddag sws even langs de apotheek

Mijn keel jeukt gewoon nu erg, net alsof er iets vastzit of zo wat ik los probeer te maken. Heb meestal vaak kleine kuchjes maar als ik een tijd heb geslapen wordt ik wakker met een droge keel waardoor ik weer een hoestbui heb.

Heb het gevoel dat er iets vastzit, en dat probeer ik los te krijgen.

Het is gewoon een beetje vervelend.
En zo houd je het in stand. Doordat je continue kucht, schraapt en hoest, blijft het geirriteerd en pijnlijk, waardoor je weer blijft kuchen, schrapen en hoesten.
Huppel even langs drogist of apotheek en haal een keelspray die ook verdooft. Spray komt beter achterin je keel dan een snoepje.
Zou met een dag of drie beter moeten gaan, anders alsnog naar de huisarts, want het kan natuurlijk ook nog een ontsteking of schimmel ofzo zijn.

Tegen kriebelhoest ´s nachts, oma´s tip; vicks vaporub op je voetzolen smeren en dan sokken aan. Maar of dat ook helpt als je keel al ´kapot´ is, weet ik niet.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik hwb toch maar de huisarts gebeld, ze zou óverleggen en als.ik.niks hoor ligt er vanmiddag wat bij de apotheek klaar
Alle reacties Link kopieren
Ik.heb van de huisarts codeine gekregen. Net een half uur geleden 1 gehad. Hopelijk helpt het..normaal slik ik niet snel.medicijnen, maar als het echt helpt wel.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik blij dat ik de huisarts heb gebeld. Heb gewoon de hele nacht doorgeslapen. Heb nu geen kriebel meer in de keel. Alleen nog een rauw, droog gevoel in de keel. Maar wel een stuk beter. Wat een verademing

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven