Gezondheid alle pijlers

Bijna 40 en de pil gaan gebruiken

02-01-2019 19:38 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zoekende qua anticonceptie. Misschien kunnen jullie helpen.

Gebruik nu condooms maar daar wil ik vanaf. De pil gebruik ik al jaren niet meer omdat ik me toen wat somber voelde en ik vond die hormonen niet nodig. We willen absoluut geen kinderen meer.

Maar nu. Ben nog niet in de overgang maar het mijn cyclus is wel anders aan het worden. En dan vooral erg kort! Soms maar 18 dagen. Ik voel op dag 8 al een eisprong.
Ook heb ik last van mn borsten.
Vandaar dat ik erover denk om met de anticonceptiepil te beginnen.
Natuurlijk ga ik naar de huisarts maar ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn. Is het bijvoorbeeld slecht om na je 40e de pil te gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Bij vrouwen boven de 35 wordt de kans op hart- en vaatziekten groter, maar er zijn genoeg vrouwen die hem gewoon gebruiken hoor. Mijn moeder heeft hem zonder problemen gebruikt tot aan de overgang.

Hier wat info over 35+ en de pil
http://www.ardennencursus.nl/wp-content ... 5-jaar.doc
Of het slecht is geen idee, vraag dat vooral aanje arts.

Maar ik ben al jaren 40+ en gebruik het nog Naar tevredenheid.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik ben 43 en gebruik hem sinds kort ook weer wegens beginnende overgangsklachten.
Maar ik zou iig dit bespreken met de huisarts want wat voor mij goed is hoeft voor jou natuurlijk niet zo te zijn.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
' We willen absoluut geen kinderen meer.' Is het overwegen van sterilisatie een optie?
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Ik ben 40plus en heb de prikpil. PMS werd echt te vervelend. Ik ben gesteriliseerd dus geen kinderen die nog gaan komen. Is echt op strakjes de overgang door te komen en de erger wordende PMS en bloedingen geheel te ontlopen.

Hemels is het. IPV van 2 weken pijn en bloeden helemaal niks. Soms een dagje wat buikpijn en heel soms een doorbraakbloeding. Maar verwaarloosbaar.
Na de sterilisatie werd mijn pms en bloedingen en onregelmatige cycles trouwens erger.
Alle reacties Link kopieren
Javier schreef:
02-01-2019 19:46
' We willen absoluut geen kinderen meer.' Is het overwegen van sterilisatie een optie?
Lees eens wat verder... haar cyclus is ook heel kort en vervelend, daar kan de pil goed bij helpen.
Alle reacties Link kopieren
Tiswa schreef:
02-01-2019 19:48
Lees eens wat verder... haar cyclus is ook heel kort en vervelend, daar kan de pil goed bij helpen.
Hoezo? Sterilisatie is een prima optie. Is ze van die pil met bijwerkingen af.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 44 en ben ook nog/ weer aan de pil, ben jaren geleden eens een poosje gestopt en voelde me toen wel stukken beter maar ja elke maand dat gezeur heeft er toch weer voor gezorgd dat ik hem weer ben gaan slikken en nu slik ik eigenlijk bijna altijd maanden door.
Alle reacties Link kopieren
We zijn inderdaad op het punt of mijn man zich wel of niet gaat steriliseren. Maar de mastopathie en overgangsklachten maken mij twijfelen. Want de kans is groot dat ik sowieso iets moet gaan gebruiken.
De pil lijkt mij het beste maar er zijn vast meer opties. De prikpil bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Tadelief schreef:
02-01-2019 19:55
We zijn inderdaad op het punt of mijn man zich wel of niet gaat steriliseren. Maar de mastopathie en overgangsklachten maken mij twijfelen. Want de kans is groot dat ik sowieso iets moet gaan gebruiken.
De pil lijkt mij het beste maar er zijn vast meer opties. De prikpil bijvoorbeeld.
Dat zijn allemaal dingen die je het beste met de huisarts kunt bespreken.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tadelief schreef:
02-01-2019 19:55
We zijn inderdaad op het punt of mijn man zich wel of niet gaat steriliseren. Maar de mastopathie en overgangsklachten maken mij twijfelen. Want de kans is groot dat ik sowieso iets moet gaan gebruiken.
De pil lijkt mij het beste maar er zijn vast meer opties. De prikpil bijvoorbeeld.
Waarom je man steriel laten maken terwijl jij de overgang nadert ?
Javier schreef:
02-01-2019 19:46
' We willen absoluut geen kinderen meer.' Is het overwegen van sterilisatie een optie?
Dat helpt niet tegen ongesteldheidsklachten. Die kun je alleen tegen gaan dmv hormonen of door je baarmoeder te laten verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me ong. een jaar geleden laten steriliseren en geen enkele problemen meer wb ergere menstruatie of ontregeling. Gewoon niet. Dat verschilt per individu.
De bijwerkingen van de pil vond ik pas echt naar. Na sterilisatie menstrueer je nog gewoon, het wordt niet per definitie erger, die kans is helemaal niet zo groot.
TO geeft aan bijwerkingen van de pil te hebben ervaren. Optie is sterilisatie.
Zo ingrijpend is dat nou ook weer niet. Als je geen kinderen meer wilt, waar TO en haar partner zeker over zijn.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Alle reacties Link kopieren
Een gesprek met je huisarts en onderzoek naar je hormoonhuishouding is op zijn plaats. En als je echt geen kinderen meer wilt en eigenlijk van de pil af wilt, is dat een insteek voor dat gesprek.
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Misschien kun je iets met sommige antwoorden die ik kreeg?

(Laat je niet door de titel leiden, de antwoorden waren algemener dan mijn vraagstelling)
Alle reacties Link kopieren
Ik schiet trouwens bijna acuut in een midlife door al dat gepraat over de overgang. Ik word ook 40, en besef dat volgens mij niet. Ik ben gewoon oud aan het worden, de overgang betekent voor mij afgeschreven zijn. Sorry voor off topic.
Javier schreef:
02-01-2019 20:10
Een gesprek met je huisarts en onderzoek naar je hormoonhuishouding is op zijn plaats. En als je echt geen kinderen meer wilt en eigenlijk van de pil af wilt, is dat een insteek voor dat gesprek.
Ze wil van de condooms af en orienteert zich nu juist weer op hormonale anticonceptie vanwege de toegenomen ongesteldheidsklachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op advies van mijn huisarts, op mijn 45 E , weer met de pil begonnen. Dit ivm overgangsklachten. Ik voel me ondanks de bijwerkingen een stuk beter dan daarvoor.
Ik ben sinds de verwijdering van mijn eierstokken in de overgang en daar heb ik zoveel last van mentaal dat ik nu ook weer aan de hormonen zit.

Het is overgigens een zegen om nooit meer buikpijn te hebben.
RB, zou je me misschien per pb willen laten weten welke hormonen jij slikt? Ik ben zeg maar ook met de link hormonen-bk bezig, vandaar. Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-01-2019 20:30
Ik ben sinds de verwijdering van mijn eierstokken in de overgang en daar heb ik zoveel last van mentaal dat ik nu ook weer aan de hormonen zit.

Het is overgigens een zegen om nooit meer buikpijn te hebben.
Dus eigenlijk gewoon doorslikken tot na de overgang?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-01-2019 20:30
Ik ben sinds de verwijdering van mijn eierstokken in de overgang en daar heb ik zoveel last van mentaal dat ik nu ook weer aan de hormonen zit.

Het is overgigens een zegen om nooit meer buikpijn te hebben.
Dus eigenlijk gewoon doorslikken tot na de overgang?
winkelfanaat schreef:
02-01-2019 20:58
Dus eigenlijk gewoon doorslikken tot na de overgang?
Als ik geen hormonale borstkanker had gekregen slikte ik nu waarschijnlijk nog gewoon de pil. Die tibolinia die ik nu heb wordt voorgeschreven bij overgangsklachten en kan dus niet als anticonceptie gebruikt worden.

Gewoon 'ns bij je gyn langs gaan en vragen naar de mogelijkheden.

@Erizon: PB is verstuurd, maar het antwoord kun je hier ook lezen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven