Gezondheid alle pijlers

Sensodyne Gentle Whitening

03-01-2019 02:35 7 berichten
Zijn er hier meer forumgebruikers die deze tandpasta gebruiken? Zo ja, hebben jullie ook last van witte slierten in de mond 's ochtends en tanden die ipv wit juist geler worden?

Bvd,

Kluun
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring mee, maar volgens mij zijn al die whitening spullen juist slecht voor je tanden. Als je echt witter tanden wil, zou ik naar een professionel gaan.
Inderdaad, de meeste withening pasta's bevatten een soort schuurmiddel, dat geeft je tanden een mooi wit uiterlijk ten koste van je glazuurlaag. Het is maar wat je belangrijker vindt he.
Alle reacties Link kopieren
Mijn tandarts adviseerde deze tandpasta om hem 1x in de week te gebruiken. Niet vaker. Daarnaast de gewone tandpasta gebruiken.
Hij is zeker niet voor dagelijks gebruik.
Ik heb die witte slierten ook, maar gebruik een andere tandpasta. Schijnt iets met fluoride te maken te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Het is een fabeltje dat whitening tandpasta 'schuren'. Hier zijn dus ook gewoon strenge regels voor. Het poetst je glazuur niet weg, want daar heeft een whitening tandpasta helemaal geen baat bij. Als je glazuur dunner wordt zullen tanden namelijk geler lijken. Het werkt alleen niet. Je tanden worden niet witter van een tandpasta. Waarom jij het idee hebt dat ze geler worden weet ik niet. Poets je elke avond nadat je een appel hebt gegeten? Poets je ontzettend hard? Slik je medicijnen? Als je wil bleken moet je dit met je tandarts bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Elke tandpasta bevat trouwens wel een soort van 'schuurmiddel'.. Anders zouden tanden niet schoon worden. Maar hier zijn regels over (hoeveel) en merken zoals sensodyne zullen daar nooit boven zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven