Gezondheid alle pijlers

Hoeveel pijn doet dat, een mammografie?

03-01-2019 16:26 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort mag ik voor het eerst naar de tietenpletbus.
Jullie ervaringen: doet het erg veel pijn? Paracetamol innemen van tevoren, helpt dat? Hoe lang duurt dat geplet?
Minder pijn dan ongesteld zijn.
valt mee
vond het niet mogen ademen lastiger :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er serieus amper wat van gevoeld. Grote borsten , dat scheelt misschien.
Dat verschilt per persoon.
Het is 'niet prettig' maar wel 'nuttig'.
Het duurt een paar seconden!

Dus, laat het over je heen komen en dan kun je er weer een jaar tegen.

In de Libelle werd de bus ooit de 'borstenbus' genoemd, dat vind ik een leuke term.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb neptieten en ik vond het meevallen.
Waarom paracetamol? Je krijgt er geen hoofdpijn van.
Kom op een paar minuten ..Ja ik heb ervaring, doe het namelijk jaarlijks.
Alle reacties Link kopieren
Och net als een uitstrijkje, de ene keer lig/sta je naar adem te happen, de andere keer is het klaar voor je het goed en wel beseft.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
De verhalen zijn wisselend, maar het duurt niet heel lang.
Het schijnt wel uit te maken of je een beetje meer of minder borstweefsel hebt.
Ik zelf vind het vooral vervelend, niet pijnlijk.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik zag er enorm tegenop en het viel me heel erg mee. Ongemakkelijk, maar je bent ook zo klaar. En dat terwijl ik eigenlijk altijd wel pijnlijke borsten heb.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ah, de tettenpletter :proud:

Ik mag elk jaar, en ga er niet juichend naar binnen, maar ik vind het erg meevallen. En het is maar even, zodra ze weer van jou zijn is de pijn ook vrijwel verdwenen (is mijn ervaring i.i.g.).
Life is a bitch (and I'm helping her).
Valt mee. Terwijl ik best kleinzerig ben.
Ik vind het pijnlijk omdat ik een hele brede 'basis' heb, erg groot oppervlak op de borstkas, zal ik maar zeggen. Dat moet er allemaal tussen en dat vind ik niet prettig. Maar goed, het is 3 seconden ofzo. Alleen dat prakken van die borst ertussen tot hij goed zit, mogen ze laten...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb best een hoge pijngrens, maar vond het in de bus flink pijn doen en heb er een paar dagen een blauwe plek-gevoel gehad.
Er werd ook behoorlijk aan me geduwd en getrokken.

Vond de medewerkster ook niet aardig, het was voor haar het praatje wat ze snel afraffelde, verder geen begrip voor het feit dat mensen daar voor de eerdere keer komen.

Ook een keer in het ziekenhuis laten doen en dat viel me erg mee.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
rascalles schreef:
03-01-2019 16:31
Ik heb er serieus amper wat van gevoeld. Grote borsten , dat scheelt misschien.
Toen ik nog een strak b-cupje had deed het helemaal geen pijn, nu ze wat dikker zijn meer en aan de geopereerde/bestraalde kant het meest. Maar er zijn dingen die veel zeerder doen, zoals een splinter in je duim bijv.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
03-01-2019 16:33
Waarom paracetamol? Je krijgt er geen hoofdpijn van.
Kom op een paar minuten ..Ja ik heb ervaring, doe het namelijk jaarlijks.
Paracetamol is niet alleen voor hoofdpijn. Soms kan het inderdaad helpen om alvast een randje pijn er af te nemen.

TO: hoe schat jij je pijngrens in en hoe gevoelig zijn jouw borsten? Ik ken drie vrouwen die het hebben gehad, 2 bijna niks gevoeld, de ander vond het onprettig. Maar ik hoor dat het wel best te doen is.
REDHOTHEAD schreef:
03-01-2019 16:26

de tietenpletbus.

:HA:


Hier nog geen ervaring. Maar ik kijk er absoluut niet naar uit.
In het ziekenhuis hebben ze betere apparatuur zei de chirurg. Die in die bussen zijn verouderd volgens hem. Ik hoef nooit naar die bus want onder ziekenhuiscontrole.
TanteBedelia schreef:
03-01-2019 16:33
Waarom paracetamol? Je krijgt er geen hoofdpijn van.
Want paracetamol werkt alleen tegen hoofdpijn? :bonk:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
03-01-2019 16:43
In het ziekenhuis hebben ze betere apparatuur zei de chirurg. Die in die bussen zijn verouderd volgens hem. Ik hoef nooit naar die bus want onder ziekenhuiscontrole.
Als röntgenlaborant kan ik je vertellen dat dit niet klopt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alleen al voor het placebo-effect en ter ontspanning vooraf zou je die ene paracetamol kunnen innemen.

Zeker als je 50 wordt en dus net in de risicoleeftijd valt zou ik dat korte onderzoek gewoon doen als uitgangssituatie en voor je eigen geruststelling. Al is een schone mammo geen 100% garantie dat je geen borstkanker hebt / krijgt.
Ach ja. Sorry dames..het was als grapje bedoeld..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een beetje pijnlijk, mijn huid in mijn nek trekt altijd zo. Maar het is maar eventjes. Zo weer voorbij.
Always look on the bright side of life
Solomio schreef:
03-01-2019 16:45
Als röntgenlaborant kan ik je vertellen dat dit niet klopt.
Jij werkt daar nu toch niet meer? Tussen mijn operatie in 2016 en nu is er nieuwe apparatuur geplaatst in het ziekenhuis hier die consumentvriendelijker is. Volgens de chirurg is er zelfs een nog betere op komst.

Hij vertelde dit trouwens terwijl er een stagiare bij zat, dus dan ga ik er vanuit dat het geen onzinpraatje was.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 03-01-2019 16:57
14.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Deed een beetje pijn maar goed uit te houden voor mij.
Hoe het voor jou is kan ik niet zeggen.

Het is iig snel over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven