Gezondheid alle pijlers

Stoppen met roken!

03-01-2019 21:13 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik stop met roken. Het is poging nummer zoveel. Nou, eigenlijk geen poging, deze keer stop ik "gewoon".
Zijn er meerdere hier die binnenkort gaan stoppen of net gestopt zijn?
Ik ben benieuwd! Wie weet kunnen we elkaar een beetje steunen of de nodige afleiding zoeken :-D

Ik heb hier al wat rond gezocht maar kon geen recent topic vinden. Mocht die er toch zijn, hoor ik het graag!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Pipo!

Verplicht op kauwgom kauwen snap ik helemaal! Ik was laatst even met een collega naar buiten gegaan die rookt. Ik had er verder geen last van, tot ik binnen kwam, heel mijn jas stonk!
En dan heb ik zelf niet eens gerookt. Eigenlijk vies wat ik al die tijd naar binnen gebracht heb aan luchten.

Verder gaat het hier oke. Lastige momenten zijn er zeker wel.
Verder is mijn week erg hectisch, stressvol en ook wel verdrietig geweest. Ik ben in ieder geval genoeg op de proef gesteld afgelopen week. Ik heb niet gerookt! Behalve in mijn dromen, daar heb ik al aardig wat peuken opgestoken. Dat maakt het soms wel lastig.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet de bedoeling dat iedereen gaat stoppen met roken. De rokerij vult de schatkist enorm en als iedereen stopt met roken komt er niks meer binnen en wordt er op andere dingen accijnzen geheven.
sito1970 schreef:
16-01-2019 08:42
Ik ben nu bijna 24 jaar gestopt met roken. Paar weken geleden even uitgerekend wat ik bespaar. Als ik nu nog zou roken met de prijzen van tegenwoordig, scheelt me dat gewoon ruim 2000 euro per jaar!
zonder huidige of ZEKER toekomstige gezondheidskosten mee te tellen. Dus het 'gespaarde' bedrag wordt altijd maar groter en niet elk jaar is zoveel euro.
sito1970 schreef:
19-01-2019 08:47
Het is niet de bedoeling dat iedereen gaat stoppen met roken. De rokerij vult de schatkist enorm en als iedereen stopt met roken komt er niks meer binnen en wordt er op andere dingen accijnzen geheven.

Hmmm, grote twijfel bij deze stelling. Dacht ik vroeger ook. Maar als je ziet wat de regering in België ( :hihi: :hihi: :hihi: België) doet om rokers aan te moedigen te stoppen: financiële hulp, gratis sessies, grote campagnes rookstop, dan denk ik dat die ook zijn gaan tellen. Akkoord er vloeien grote bedragen naar de schatkist als taxen op roken. Maar wat denk je dat het aan een land kost, die ziekte- en hospitalisatiekosten van mensen die gezondheidsproblemen krijgen als gevolg van tabak. Soms gedurende jaren.
Alle reacties Link kopieren
Fleur, dat dromen over roken herken ik wel. Dit keer nog niet gedaan maar bij eerdere stoppogingen wel. En dan ging ik zelfs zuinig doen; rookte ik een half sigaretje want dan had ik later ook nog wat :facepalm: :rofl:
Maar erover dromen is niet erg natuurlijk. Zolang we het maar niet echt doen!

Volgens mijn app ben ik nu (bijna) 16 dagen gestopt, heb ik 201 sigaretten niet gerookt en heb ik €63,- bespaart.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had afgelopen nacht 1 trekkie genomen van de sigaret van een vriendin, in mijn droom dan. Ik heb er enorm van genoten.
Ik werd vanochtend wakker en dacht mooi! Vannacht genoten van een sigaret zonder hem werkelijk te hebben gerookt, kunnen we nu weer verder😂

De laatste dagen gaat het erg goed. Ik denk er vrij weinig aan. Ik heb er in ieder geval geen last meer van.

Ik ben nu bijna 18 dagen gestopt, 72 euro bespaard en 353 niet gerookte sigaretten.
Die hoeveelheid sigaretten in zo'n korte tijd. Smerig eigenlijk.

Maar ik zeg pas dat ik echt gestopt ben na 3 maanden. Ik hoor zo enorm veel mensen die rond de 3 maanden ineens weer zoveel behoefte aan een sigaret krijgen en dan toch weer beginnen.
Fleur0029 schreef:
21-01-2019 22:24

Ik ben nu bijna 18 dagen gestopt, 72 euro bespaard en 353 niet gerookte sigaretten.

Maar ik zeg pas dat ik echt gestopt ben na 3 maanden. Ik hoor zo enorm veel mensen die rond de 3 maanden ineens weer zoveel behoefte aan een sigaret krijgen en dan toch weer beginnen.
Hip, hip, hip, hoera voor ons Fleur!

Fleur, ook al ken ik je niet, ik ben blij dat het je lukt. En weet je, nu moet je niet doen of 18 dagen niets is! Je bent al 18 dagen een hele moeilijke strijd tegen een gigantische vijand (wereldwijd he, niet even in je straatje!) aan het leveren. En JIJ BENT LEKKER BAAS.

Ik vind het geweldig wat je doet, 353 niet gerookte sigaretten, dat is al bijna een emmer vol! Gewoon, Fleur in haar eentje gedaan.

Ik moet weer eens venijnig eindigen: op drie maanden al zeggen dat je 'gestopt bent', persoonlijk vind ik dat te snel om dan al zo definitief te spreken. Waarom zouden anders zoveel mensen rond die periode hervallen?

Laat maar rustig dag na dag sigaret-rookvrij voorbijgaan en over een aantal maanden mag je voorzichtig beginnen spreken van 'gestopt'.

Maar je gaat het volhouden, alleen al voor de fanclub die je hier achter je hebt staan!


Dus, vanwege een fan.

:hello: :hello: :hello:
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Fleur!!
Hier:
- 21 dagen gestopt
- 276 sigaretten niet gerookt
- €86,- bespaart!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Fleur & Pipo :cheer2:
Hier:
41 dagen gestopt
831 sigaretten niet gerookt
249 bespaart (of nou ja niet uitgegeven aan sigaretten ;))

Doen jullie nog wat speciaals met het geld dat nu niet wordt uitgegeven aan sigaretten?
Ik merk dat het ik het nu aan andere dingen uitgeef.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Bailey!!
Ik ben er vandaag van naar de sauna gegaan. Heerlijk genoten!!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen!

Ik bewaar het geld tot maart, dan koop ik er een festivalticket van.

Ik spaar het dus nog wel op. En daarna wil ik het opsparen als geld om mee te nemen naar het festival.

Hoe gaat het met jullie?

Ik ben sinds een aantal dagen gestopt met de Champix. Ik haf gewoon geen zin om er sochtends nog aan te denken om ze in te nemen. Voor nu gaat het prima, Ik merk wel dat als de stress hoger op loopt, Ik al snel een sigaret wil. Maar dat is meer uit gewoonte, niet omdat ik er trek in heb.
Verbazingwekkend heb ik er ook totaal geen behoefte aan als ik met vrienden buiten sta die nog wel roken. Ik geef wel toe dat ik het nog heerlijk vind ruiken en even extra die geur op snuif.
Hier 11 dagen gestopt met roken, het gaat tot nu toe nog prima! Soms nog wel eens verlangen ernaar maar ik moet volhouden!
Alle reacties Link kopieren
8 dagen gestopt nu.

Ik heb er helemaal geen behoefte meer aan. Doet me niks!

Wél fysieke ontwenningsverschijnselen.

Heul erg verkouden opeens.. keelpijn.. voel alles heel bewust ofzo. Alsof de sigaret altijd alles heeft verdoofd.

Oh en trots op mezelf natuurlijk :)
Alle reacties Link kopieren
Pipo, hoe gaat het nu met je?

Ik ben nu iets meer als een maand gestopt, gaat veel sneller als verwacht.
Heb de laatste dagen veel lastige momenten maar moet zeggen dat mijn onrust/stress level enorm hoog is.

Welkom zoetje en fabja!
Alle reacties Link kopieren
Nou als ik eerlijk ben niet zo goed Fleur :-(
Na ruim een maand niet te hebben gerookt heb ik laatst, na de nodige wijntjes toch weer gerookt. En ik rook er sindsdien elke dag 1, na het eten. En ik krijg het niet voor elkaar om die ene te laten voor wat ie is... :cry:
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Pipo, wat balen dat het (nog) niet gelukt is. Zo strandde mijn stoppoging afgelopen zomer ook. Rookte er toen ook een tijdje elke dag 1 na het eten. ( die zijn ook te lekker...) en op een dag wilde ik weer in de schuur zitten roken ( we roken niet binnen) en was ik er ineens helemaal klaar mee! Eerste maand nauwelijks moeilijke momenten gehad, daarna heel af en toe. En ben nu bijna 4 maanden echt gestopt! Jeej!
Ik hoop dat het voor jou ook zo kan gaan. Ik had denk ik toch een afbouwpeukje per dag nodig of zo...
En wees lief voor jezelf...
Ik heb zaterdag weer een pakje gekocht, heb het na een wijntje ook heel lastig.. overigens is het pakje nog wel dicht.
Alle reacties Link kopieren
Wat balen Pipo!

Maar ik weet zeker dat het je lukt.

Ik heb weer wat pittige momenten gehad. Familielid die een hartaanval heeft gehad en nog iemand die te horen heeft gekregen dat zij ongeneeslijk ziek is.
Maar ik probeer van die sigaret af te blijven. Helaas gaat er wel eens extra snoepje in wat mijn figuur helaas niet ten goede komt. Maar dat is de laatste zorg, afvallen.
Succes aan alle volhouders en sterkte aan allen 'bij wie de geest sterk is maar het vlees zwak'.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 2 maanden gestopt en het gaat steeds makkelijker eigenlijk. Ook vind ik de tijd snel gegaan. Erover praten vind ik soms wat lastig, zeker als mensen erover beginnen hoe lekker het is en de rust en gezelligheid die het geeft.
Dat irriteert me, Ik weet dat het niet zo is en wil er gewoon geen positief iets over horen.
Missen doe ik het niet. Ik vind mezelf wel stoer, op naar een gezonder leven.

Hoe gaat het verder met jullie?

Pipo, heb je het stoppen weer op kunnen pakken? Ik hoop het heel erg voor je!
Alle reacties Link kopieren
Hier inmiddels al 82 dagen gestopt :cheer2:
Heb zeker nog wel lastige momenten. Ik wil graag zwanger worden dus dat is wel een hele goede stok achter de deur.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
Ik vape, da is nog mijn makke, maar inderdaad, wat heb ik al een geld uitgespaard!!!
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
@Bailey dat onderwerp word hier inmiddels ook besproken. Lijkt wel of je ineens alles mag en alles kan :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven