Gezondheid alle pijlers

8 weken verkouden

04-01-2019 09:31 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee,


Ik ben nu al 8 weken flink aan het hoesten ene keer wat minder dan andere maar elke dag wel een paar flinke hoest aanvallen.
Ook heb ik een vol gevoel en hoofdpijn. Savonds heb ik vaak bij inademen een hele kouden irriterende lucht in mijn keel! Naar de huisarts geweest die zei het is gewoon een virusje. Dat is ondertussen wel 2/3 weken geleden. Is dit herkenbaar voor iemand? Hoor wel dat in deze periode er veel mensen last van hebben.

Bedankt alvast
Alle reacties Link kopieren
Hoest je ook slijm op?

Ik zou teruggaan naar de Ha want het duurt te lang. Ik heb het vorig jaar ook gehad en uiteindelijk kreeg ik een longontsteking.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Heel af en toe maar vaak een droge hoest! Voelde je je er ook zo ellendig bij? Komt wss doordat het zoveel energie kost!

Maar idd miss slim alleen waarschijnlijk draait het weer op niks uit!
viva-amber schreef:
04-01-2019 09:35
Hoest je ook slijm op?

Ik zou teruggaan naar de Ha want het duurt te lang. Ik heb het vorig jaar ook gehad en uiteindelijk kreeg ik een longontsteking.
Alle reacties Link kopieren
Behalve elke dag een mulivitaminenpil te slikken zodat je zeker geen tekorten hebt kan je verder niets doen dan afwachten tot alle virussen uit je slijmvliezen zijn gehoest/geniest. Wees blij dat je lichaam dat doet voor jou.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
''Het heerst''. Ik heb er ook al weken last van en het begint eindelijk weg te gaan. Gewoon lekker door blijven gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat met al die nieuwjaarsborrels en -bijeenkomsten alle virussen elkaar ook nog even fijn kunnen ontmoeten en kijken of ze nog iemand kunnen aansteken. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
ben je wellicht gestopt met roken??
Alle reacties Link kopieren
Hahaha jaa gestopt met roken idd! Niet veel gerookt nooit maar kan je daardoor juist gaan hoesten?
lilalinda schreef:
04-01-2019 10:35
ben je wellicht gestopt met roken??
Alle reacties Link kopieren
Jongejonge27 schreef:
04-01-2019 10:40
Hahaha jaa gestopt met roken idd! Niet veel gerookt nooit maar kan je daardoor juist gaan hoesten?
jazeker, bekende klacht bij stoppers
In sigaretten zit broomhexine, een hoestremmer, je lichaam kikt daar nu vanaf

(rokers met een terugval, hebben vaak de smoes, dat ze van stoppen alleen maar beroerder (continue verkouden) werden)
Alle reacties Link kopieren
Jongejonge27 schreef:
04-01-2019 10:40
Hahaha jaa gestopt met roken idd! Niet veel gerookt nooit maar kan je daardoor juist gaan hoesten?
Ja zeker. Je lichaam gaat ontgiften, het teer en teveel aan slijm in de longen moeten eruit. Het gevolg is hoesten.
Alle reacties Link kopieren
Dat dus :)
Alle reacties Link kopieren
Maar ik heb nooit veel gerookt zomaar in het weekend en in de zomer periode wat meer op t terras bijv. Ook was ik al 5 maanden gestopt voordat ik echt verkouden werd.

Kan het dan nog steeds haha?
fotoroid schreef:
04-01-2019 10:44
Dat dus :)
Alle reacties Link kopieren
'Regelmatig' sporadisch roken brengt ook net zo veel schade aan. Maar als jij al 5 maanden gestopt bent daarmee lijkt me niet dat je dat nu nog zou merken. Overleg dit even met je dokter. Of Google naar de gevolgen van stoppen met roken.
Alle reacties Link kopieren
Ik rook zelf ook, maar niet elke dag. Enkel wanneer ik er zin in heb, precies op die momenten die jij beschrijft. Ben daar een paar maanden geleden zo'n 2 weken mee gestopt en toen had ik ook het bekende ophoesten. Kan dus zeker!
Alle reacties Link kopieren
Je zou een zelfzorg middel kunnen proberen zoals fluimucil te krijgen bij de drogist (Kruidvast, Etos) en apotheek. Je kan je apotheek ook om advies vragen. Het helpt je om het slijm op te ruimen dat in de luchtwegen zit.

Indien je erg vermoeid wordt en problemen krijgt met lopen/traplopen en/of koorts ga dan wel naar je huisarts svp.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hahah daar ben ik ook blij om! En die heb ik idd en elke dag smoothie zelfgemaakt! Dus dat zit wel goed! Maar 8 weken vond ik lang vandaar! Maar we gaan gewoon door idd 😊
retrostar schreef:
04-01-2019 09:49
Behalve elke dag een mulivitaminenpil te slikken zodat je zeker geen tekorten hebt kan je verder niets doen dan afwachten tot alle virussen uit je slijmvliezen zijn gehoest/geniest. Wees blij dat je lichaam dat doet voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Haha dat denk ik ook wel!
retrostar schreef:
04-01-2019 10:08
Ik denk ook dat met al die nieuwjaarsborrels en -bijeenkomsten alle virussen elkaar ook nog even fijn kunnen ontmoeten en kijken of ze nog iemand kunnen aansteken. :)
Alle reacties Link kopieren
Maar was al 5 maanden gestopt voordat Mn keelontsteking kwam en ik begon te hoesten.zolang erna zal dat afkicken niet meer gebeuren lijkt me Keelontsteking wel weg af en toe lijkt het terug te komen. Hoesten blijft wel hangen.
lilalinda schreef:
04-01-2019 10:44
jazeker, bekende klacht bij stoppers
In sigaretten zit broomhexine, een hoestremmer, je lichaam kikt daar nu vanaf

(rokers met een terugval, hebben vaak de smoes, dat ze van stoppen alleen maar beroerder (continue verkouden) werden)
Alle reacties Link kopieren
Al veel soorten slijm en hoest drankjes gehad! Mijn moeder heeft het ook net zolang als ik! Alleen bij mij word t nu weer erger en bij Mn moeder minder. Ook pas na 6/7 weken

Vermoeid word ik er wel van savonds vaak erg moe. Maar dat komt natuurlijk ook van het hoesten. Het is niet erger bij traplopen of wandelen.
Koorts heb ik eigk nooit
viva-amber schreef:
04-01-2019 11:42
Je zou een zelfzorg middel kunnen proberen zoals fluimucil te krijgen bij de drogist (Kruidvast, Etos) en apotheek. Je kan je apotheek ook om advies vragen. Het helpt je om het slijm op te ruimen dat in de luchtwegen zit.

Indien je erg vermoeid wordt en problemen krijgt met lopen/traplopen en/of koorts ga dan wel naar je huisarts svp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven