Gezondheid alle pijlers

Herstellen van griep

04-01-2019 12:22 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een dag of 5 geleden griep. De eerste 3 dagen was ik echt vreselijk beroerd, daarna werd het wat beter maar ik voel me nogsteeds behoorlijk belabberd. Hoofdpijn , slap , misselijk , nog wat spierpijn en duizelig. Geen fut ook , lig maar in bed.

Iemand enig idee hoelang het herstel duurt ? En wat kun je er zelf aan doen om het herstel te bespoedigen ? Ik ben er wel klaar mee eigenlijk.
Veel rust en veel vitamine C.
Gewoon uitrusten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al 2 weken ziek. Eerst een bacteriele infectie waarvoor anti-biotica, daaroverheen kreeg ik net na kerst een virus. Je kan me opvegen. Sinds maandag weer aan het werk (thuis), woensdag gewerkt ook vanuit huis, gisteren weer naar kantoor maar ik trek het gewoon niet. Dus vandaag weer vanuit huis aan het werk. Zo steek ik niemand aan met mijn gehoest en geproest en gesnotter. Ik heb sinds maandag geen koorts meer, maar knap nog niet op. Ik heb 1 dag in bed kunnen liggen want ik heb een kind en die kun je niet even uitzetten. Misschien dat ik niet goed uit heb kunnen zieken?
Anyway..
Dus... ik hoop dat het bij jou wat korter duurt.
Rust nemen tot het over is. Kan wel 1,5-2 weken duren als je 't zwaar te pakken hebt. Als je te vroeg weer actief gaat doen kun je soms wel maanden zo'n slepende verkoudheid blijven houden.
Alle reacties Link kopieren
Veel rusten, maar ook elke dag even naar buiten gaan voor wat zonlicht en frisse lucht, zo goed mogelijk eten en drinken en als je wakker bent iets doen waar je van ontspant.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt de griep te pakken hebt/had dan kan volledig herstel wel weken duren. Ik had vorig jaar de griep en na 5 dagen koorts en ellende heeft het wel een week of 4 geduurd voordat ik weer echt mezelf was..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal.

Volgens de huisarts was het griep . Man wat was ik ziek. Hoge koorts , overal pijn , vreselijke nek en hoofdpijn en misselijk. Vooral de hoofdpijn en nekpijn zijn er nog. En zo n slap gevoel. Bleh.
Alle reacties Link kopieren
Asinum schreef:
04-01-2019 12:28
Ik ben al 2 weken ziek. Eerst een bacteriele infectie waarvoor anti-biotica, daaroverheen kreeg ik net na kerst een virus. Je kan me opvegen. Sinds maandag weer aan het werk (thuis), woensdag gewerkt ook vanuit huis, gisteren weer naar kantoor maar ik trek het gewoon niet. Dus vandaag weer vanuit huis aan het werk. Zo steek ik niemand aan met mijn gehoest en geproest en gesnotter. Ik heb sinds maandag geen koorts meer, maar knap nog niet op. Ik heb 1 dag in bed kunnen liggen want ik heb een kind en die kun je niet even uitzetten. Misschien dat ik niet goed uit heb kunnen zieken?
Anyway..
Dus... ik hoop dat het bij jou wat korter duurt.
Oh bah. Hier ook een kind maar die is gelukkig wel onder de pannen bij vriendjes en manlief was ook een paar dagen thuis. Ik moet maandag ook weer aan het werk , haf tot nu toe vakantie maar ik weet niet of ik wel aan het werk kan. Overigens ben ik niet aan het snotteren maar wel erg aan het hoesten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al zeker 8 weken flink aan het hoesten. Ha zei ook een virus kun je niks aan doen! Lekker 8 weken knallende koppijn van het hoesten! Maarja zal wel weer beter worden toch!
Jij ook beterschap haha
Alle reacties Link kopieren
Een week staat ervoor en daarna ben je nog wat gammel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Verkoudheden duren vaak langer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven