Gezondheid alle pijlers

Klaag.. ik zit mezelf in de weg

04-01-2019 19:16 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben erg verkouden, of heb griep, een van de twee, ik voel van boven naar beneden:
hoofdpijn
volle bubbelende oren gevoel
op dit moment geen verstopte neus, maar pijnlijk binnen in
veel niezen en snuiten
schrale neus
schrale bovenlip met kloof
gloeiende wangen, droge trekkende huid
keelpijn
pijn op borst bij diep inademen
hoesten met slijm en doet zeer!
geen trek in eten
dorst, dorst, dorst
buikkrampen, diarree
koude rillingen
koude handen en mn voeten zijn ijsklompen

Ik ben vanaf gisteren thuis, alleen, man is weg voor zn werk.
Eerst dacht ik, ok, eindelijk eens tijd om op de bank te liggen met de poes
en n dekentje, warmwaterzak, tafeltje met sapje, theetje en afstandbediening binnen handbereik.
Laat mij maar even in mn eentje!
Maar ik zet netflix aan en het boeit me niet, ben ongedurig, thee ben ik beu en sap geeft me het zuur
De poes ligt liever ergens anders, ik geef r nog gelijk ook

Voel me sjacherijnig, moe, alleeen, als ik in bed ga liggen slaap ik ook niet. Mijn lakens voelen ook niet zoals anders. Slap en verfromfraaid van het draaien.

ik mis iemand die een arm om me heen durft te slaan, die me verwarmt, even n andere hoes om het dekbed doet, het raam een halfuur opengooit en dan weer een beetje de slaapkamer opwarmt en bedenkt wat nu verstandig is, iets te eten voor mn neus zet, en me dan naar boven stuurt, wat ik dan toch maar doe, hoewel ik geen zin heb.

alsof ik 5 ben ipv 55

ik zet het maar even hier neer
Alle reacties Link kopieren
Ja ziek zijn en alleen zijn sucks....
Misschien fijn om te bedenken dat je nórmaal wel zo iemand hebt. Dus alleen nu is het even vervelend.
Ik bel meestal even met iemand om even te klagen overhoe zielig ik me voel (ik ben single). Misschien een idee?
Alle reacties Link kopieren
Je mag je best ellendig voelen als je grieperig of zwaar verkouden bent, maar waarom er zo'n drama van maken? Kruip op de bank met een dekentje, lees een boek, kijk een programma wat niet al te veel nadenken vergt, en over twee dagen of drie dagen ben je waarschijnlijk weer zo goed als beter.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Al een paracetemolletje genomen? Dat maakt het soms net even draaglijker ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ja Pejeka, dat is precies wat ik zelf ook denk, en ook de reden van mn post.
Jouw suggesties waren ook mijn voornemens in the first place, maar om een of andere reden loop ik erg tegen mezelf aan.
Zoals ik ook zei, of ik 5 ben ipv 55 met al meerdere verkoudens en grieps achter de rug.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat, ik heb vriendinnen geprobeerd te contacten maar die zijn even niet bereikbaar..

En paracetamol/ibuprofen/ bruistabletten tegen vastzittende hoest neem ik regelmatig in.
Alle reacties Link kopieren
Ja getver, hetzelfde hier. Inmiddels ben ik er al 2 weken zoet mee en beter worden ho maar. Vandaag ben ik het echt zat! :thunder:
nimue_iparis wijzigde dit bericht op 04-01-2019 19:32
5.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
...dat hier reacties komen voelt wel goed!
Alle reacties Link kopieren
Ocherrem. Heb je al een kruikje geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
hallodaar... schreef:
04-01-2019 19:28
Ja Pejeka, dat is precies wat ik zelf ook denk, en ook de reden van mn post.
Jouw suggesties waren ook mijn voornemens in the first place, maar om een of andere reden loop ik erg tegen mezelf aan.
Zoals ik ook zei, of ik 5 ben ipv 55 met al meerdere verkoudens en grieps achter de rug.
In welk opzicht loop je "tegen jezelf aan"? Klinkt alsof er meer aan de hand is dan alleen een griepje. Want ik bedoel: natuurlijk vind niemand het fijn om zich grieperig te voelen, maar de meeste mensen hebben het besef dat het binnen een paar dagen weer een stuk beter gaat en zitten niet in de lappenmand vanwege een dagje je niet optimaal voelen. Tuurlijk kan het dan zo zijn dat je geen zin hebt in lezen, TV is ook al niet leuk, die rotkop vol snot zit je in de weg, spelletje op de computer ben je ook na 10 minuten zat, kortom, je moet gewoon even uitzieken. Maar een drama ervan maken hoeft nou ook weer niet. Je bent gewoon een dag hangerig, nergens zin in en voelt je beroerd. Hebben we allemaal wel eens en heus, het is over 2 dagen alweer een stuk beter.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
nimue_iparis schreef:
04-01-2019 19:31
Ja getver, hetzelfde hier. Inmiddels ben ik er al 2 weken zoet mee en beter worden ho maar. Vandaag ben ik het echt zat! :thunder:
Ben je wel weer op de been, ga je wel naar buiten, werken of wat je normale patroon is?
Veertien dagen..nondeju..
Alle reacties Link kopieren
Lekker warm bad, paracetamol, glaasje wijn? En dan lekker gaan slapen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ha Pejeka, dankjewel voor je reaktie maar ik voel lichtelijk weerstand bij je redenatie.
Zal ook wel aan mn gesteldheid liggen.
Alle reacties Link kopieren
hallodaar... schreef:
04-01-2019 19:37
Ha Pejeka, dankjewel voor je reaktie maar ik voel lichtelijk weerstand bij je redenatie.
Zal ook wel aan mn gesteldheid liggen.

Volgens mij kan je beter werken aan je weerstand tegen de griep en verkoudheid...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
hallodaar... schreef:
04-01-2019 19:34
Ben je wel weer op de been, ga je wel naar buiten, werken of wat je normale patroon is?
Veertien dagen..nondeju..
Ik hoef niet zoveel want ik heb kerstvakantie en dus alle tijd om uit te zieken. Ik hoop dat je er sneller vanaf bent dan ik.

Mensen voelen wel vaker weerstand bij de woorden van Pejeka, ongeacht hun gesteldheid. ;-))
Alle reacties Link kopieren
nimue_iparis schreef:
04-01-2019 19:45
Ik hoef niet zoveel want ik heb kerstvakantie en dus alle tijd om uit te zieken. Ik hoop dat je er sneller vanaf bent dan ik.

Mensen voelen wel vaker weerstand bij de woorden van Pejeka, ongeacht hun gesteldheid. ;-))
Als je een probleem hebt met mijn woorden, zou ik het waarderen indien je je commentaar tot mij richtte, in plaats van het (via een ander) over de band te spelen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
04-01-2019 19:34
Ocherrem. Heb je al een kruikje geprobeerd?
Water staat op..
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
04-01-2019 19:42
Volgens mij kan je beter werken aan je weerstand tegen de griep en verkoudheid...
Ik vertaal mn gevoel, maar ik doe er niets mee, in die zin kost dat me geen energie..
Op dit moment werk ik echt nergens aan, ik wilde alleen even klagen.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
04-01-2019 19:36
Lekker warm bad, paracetamol, glaasje wijn? En dan lekker gaan slapen.
De wijn sla ik over maar een hete douche is een goed idee!
Alle reacties Link kopieren
hallodaar... schreef:
04-01-2019 19:54
Ik vertaal mn gevoel, maar ik doe er niets mee, in die zin kost dat me geen energie..
Op dit moment werk ik echt nergens aan, ik wilde alleen even klagen.
Klagen helpt niks. Je gaat je er niet beter van voelen, je verkoudheid gaat er niet mee weg, dus zinloos. Je bent gewoon grieperig en dan heb je nergens zin in, te lamlendig om iets te doen en alles lijkt blèh. Moet je gewoon doorheen, een andere optie is er niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Zijn hormonen denk ik die de bloedsomloop aanjagen. Je hart gaat dan tekeer om de geïnfecteerde delen ruim van bloed te voorzien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je niet bang maken maar ik ben al drie weken ziek. En ik ben ook alleen thuis en heb kleine kinderen. Echt geen pretje kan ik je zeggen.
Als ik ziek ben voel ik me altijd best wel zielig en heb ik ook altijd behoefte aan iemand die even lief voor me is en thee zet ofzo, dus ik snap je wel. Maar in ieder geval hoef je niks, geen zorg voor een baby oid, dat scheelt al iets. Maar ziek zijn is niet leuk, en deze griep is echt heel naar. Hopelijk heb jij de verkoudheid en niet de griep en ben je met een paar dagen weer de oude!
Alle reacties Link kopieren
Die pijnen en de malaise zijn bedoeld om jou te laten rusten zodat je al je energie aan het genezen kan besteden.

Misschien kan je wat berichten sturen aan familie of vrienden? Dan weten ze ervan en voel jij je geruster.

Je kan ook je arts(assistente) bellen. Ook al zou hij zeggen: dat is een gewone griep, dan weet hij ervan en ligt dat rustiger. Ook de temperatuur zou ik opnemen en zodra die boven de 41 komt zou ik dat vermelden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
04-01-2019 20:18
Zijn hormonen denk ik die de bloedsomloop aanjagen. Je hart gaat dan tekeer om de geïnfecteerde delen ruim van bloed te voorzien.
Zou er zeker mee te maken kunnen hebben, hormonen zijn veelbesproken tussen mij en mijn peer-group.

@Pejeka: het is me duidelijk wat je punt is, klagen helpt niet.
Ik heb je uiteenzettingen voor gelezen 'getekend'.
Niet voor akkoord, want wat ik wil is gewoon een potje ongegeneerd klagen.

En zojuist heeft beste vriendin geapt, en mijn zus gebeld. :there:
Alle reacties Link kopieren
Goldmember:
Ik verkeer in n luxepositie, daar ben ik me van bewust.
Vroeger moest ik ook meer ondanks ziek zijn, kinderen verzorgen, huishouden laten doordraaien, boodschappen doen.

Retrostar:
Dankjewel voor je post!

Mensen, ik haak af voor vandaag,
dank dat jullie er even waren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven