Gezondheid alle pijlers

Gevoelige borsten PMS

04-01-2019 22:23 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een aantal goede maanden wat betreft mijn PMS klachten in het nu weer flink raak. Vandaag dag 15 van de cyclus en mijn borsten doen bij de minste/geen aanraking veel pijn. Ik heb van mijzelf al een grote cup (75F) en ze voelen nu nog groter aan. Geen knobbeltjes, het voelt wel wat harder allemaal.

Opzich allemaal klachten die bij PMS/masteopathie horen. Ik maak me dan ook niet echt druk, maar normaliter heb ik maar een week van tevoren last hiervan.

Ik gok dat het een combi is van slecht eten in de maanden november en december. Sporten wel gedaan, maar eten was wat lastiger. Confronterend hoeveel invloed dat heeft op de cyclus.

Nu mijn vraag: Ervaren meer vrouwen deze klachten vanaf dag 15 en wat doe je ertegen ? Paracetamol helpt een klein beetje. Verder slik ik al magnesium 1x per dag herstelt mijn eetpatroon langzaam naar normale waarden.

Ik slik geen pil meer en dat ben ik ook niet meer van plan..
Ik heb enorme masteopathie. Echt met alles erop en eraan. Je ziet het door de huid heen. Ik ben vrij dun en heb cupmaat c maar het is 1 hobbelig maanlandschap. De ene maand is het erger dan de andere. Het kan echt anderhalve cupmaat schelen. Het voelt alsof ik weer stuwing heb, of ze van glas zijn en er elk moment van af kunnen vallen. Het is drama. Maar er is niks aan te doen. Nu ik afsteven op de menopauze wordt het helaas alleen maar erger. Het is drie keer kut! Dus ik voel je. X
Alle reacties Link kopieren
Hier helpt het iets om een strak topje boven mijn bh te dragen, zodat ze 'vast' zitten.
Minste beweging, ook bij gewoon stappen, doet nl. enorm veel pijn.
Ik slaap tijdens die dagen ook met een sport-bh.
Ik heb een B-cup, wel aanleg tot cystes - het is dus geen privilege enkel voor vrouwen die wat zwaarder bedeeld zijn.

's Avonds warme kompressen erop; paracetamol of andere pijnstillers hebben geen invloed.

Ik slik trouwens ook geen pil en ga dat ook niet meer doen.
Volgens mijn gyne is dat wel het enige wat zou kunnen helpen.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar.

soms heb ik er maanden geen last van. Maar nu ook weer. Ineens lijken mijn borsten dan op te zwellen en worden ze dan pijnlijk. en dat dan binnen een dag tijd. Nu ook weer, en ik ben pas over 2 weken ongesteld.

Het rare is dus dat ik het soms ook maanden niet heb. En wanneer ik het heb ben ik die keer ook zwaarder ongesteld. Hoe zou dat komen? Ander hormoonspiegel of zo?
Ik snap wat je bedoel, Ik heb er ook altijd last van gehad,
Het klinkt raar maar de vroege overgang was een opluchting.
Sja dan krijg je wel anderen problemen maar die wegen voor mij niet op tegen PMS.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het een klein beetje, maar wel andere pms klachten, zoals depri en veel piekeren. Ik ben gestopt met de pil en teunisbloemolie gaan slikken. Deze cyclus gaat wel beter nu, hopelijk blijft het zo.
Accupuctuur schijnt ook te helpen bij pms.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
05-01-2019 00:36
Herkenbaar.

soms heb ik er maanden geen last van. Maar nu ook weer. Ineens lijken mijn borsten dan op te zwellen en worden ze dan pijnlijk. en dat dan binnen een dag tijd. Nu ook weer, en ik ben pas over 2 weken ongesteld.

Het rare is dus dat ik het soms ook maanden niet heb. En wanneer ik het heb ben ik die keer ook zwaarder ongesteld. Hoe zou dat komen? Ander hormoonspiegel of zo?

Gek he, geen peil op te trekken.. Geloof dat ik het maar even moet uitzitten..
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit heel erg.
Gebruik gern pil. PMS op en top aanwezig.
Tot ik een aantal maanden geleden naar een winkeltje ben gegaan met edelstenen. Beetje sceptisch, maar baat het niet schaad het niet.
Ik had vooral last van zwellende borsten, wel 2 cup maten, en een stemming waar je U tegen zegt.
Ik was het zat.

In dat winkeltje mijn verhaal gedaan, en toen gingen ze meten wat ik nodig had.
Ik kreeg een voor mij geschikte edelsteen, die ik trouw elke dag heb gedragen.
De eerste cyclus nog niks gemerkt, maar bij de 2e cyclus werd ik " opeens" ongesteld.
Zonder al de bekende voortekenen. Geen pijnlijke borsten, stemming was iets veranderd maar niet meer zo erg als normaal.
Ik ben tussentijds weer opnieuw de stenen laten testen of ze nog goed waren. Heb inmiddels een nieuwe.
Nog steeds klachtenvrij. Enige nadeel is dat ik nu om de 3 a 3,5 week ongesteld wordt ipv om de 4 weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven