Gezondheid alle pijlers

Ziek van ongesteldheid

05-01-2019 20:26 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit met een vervelend probleem. Als ik ongesteld ben, ben ik daar altijd heel erg ziek van. Mijn menstruatie is altijd wel heftig geweest in de zin dat ik erg veel bloed verlies en ontzettende buikkrampen heb, maar voorheen deed ik dan gewoon een super plus tampon in en nam ik twee Aleve Feminax pillen en had ik nergens last meer van. Tegenwoordig helpt Aleve niet meer. Ook heb ik naast de buikkrampen last van extreme duizeligheid (zo erg dat ik soms houvast moet zoeken), rugpijn, heel erg moe, een hoofd alsof er een baksteen op ligt en zweetaanvallen en koude rillingen. Ik ben dus echt gewoon goed ziek. Dat is allesbehalve prettig als ik moet werken, maar ook mijn sociale activiteiten lopen erdoor in de soep. Terwijl ik nu allemaal leuke dingen had kunnen doen, lig ik in bed.

Ik slik mijn pil altijd een paar maanden door maar omdat ik op een gegeven moment doorbraakbloedingen krijg, laat ik het eens in de zoveel tijd even 'doorstromen'. En elke keer heb ik daar tijdens mijn menstruatie weer spijt van omdat het zoveel ellende geeft. Mijn vraag is daarom of er goede tips zijn om die menstruatiepijn te onderdrukken. Zijn er misschien andere middelen dan Aleve die wél blijven werken? En hoe zou het kunnen komen dat mijn menstruatie met het jaar erger lijkt te worden? Die duizeligheid, rugpijn etc. zijn echt van de laatste, ik denk, twee jaren.

Alvast bedankt. X
Alle reacties Link kopieren
Heb je endometriose? Als je dat niet kent zou ik vragen om een verwijzing naar de gynaecoloog, die kan je helpen qua pijnbestrijding etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens nog maar 24 jaar. Ik hoor wel eens dat menstruatiepijn met de jaren erger wordt, dus als dat inderdaad klopt ben ik over een paar jaar tijdens mijn menstruatie al helemáál niks meer waard.
Alle reacties Link kopieren
moon_beam schreef:
05-01-2019 20:29
Heb je endometriose? Als je dat niet kent zou ik vragen om een verwijzing naar de gynaecoloog, die kan je helpen qua pijnbestrijding etc.
Gaat dat niet gepaard met pijn tijdens het vrijen enzo? Want dat heb ik totaal niet...
aagjeheefteenvraagje wijzigde dit bericht op 05-01-2019 20:34
1.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zou inderdaad even laten nakijken bij de gynaecoloog of je geen endometriose hebt! Klinkt niet als een een 'normale' menstruatie..
aagjeheefteenvraagje schreef:
05-01-2019 20:31
Gaat dat niet gepaard met seks tijdens het vrijen enzo? Want dat heb ik totaal niet...
Huh?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
05-01-2019 20:33
Huh?
Hahaha, zie je, ik kan niet eens meer nadenken. Pijn tijdens het vrijen bedoel ik
Alle reacties Link kopieren
aagjeheefteenvraagje schreef:
05-01-2019 20:31
Gaat dat niet gepaard met seks tijdens het vrijen enzo? Want dat heb ik totaal niet...
Je bedoelt pijn tijdens het vrijen? Nee dat hoeft niet. Een van de meest voorkomende symptomen is zeer pijnlijke en heftige menstruatie, zoals jij beschrijft. Ik zou het zeker laten checken en er niet mee rond blijven lopen, ook omdat endometriose kan "groeien" en tot meer klachten kan leiden. Maargoed, alleen een gynaecoloog kan deze diagnose stellen en ik hoop voor je dat het geen endometriose is !
Alle reacties Link kopieren
moon_beam schreef:
05-01-2019 20:34
Je bedoelt pijn tijdens het vrijen? Nee dat hoeft niet. Een van de meest voorkomende symptomen is zeer pijnlijke en heftige menstruatie, zoals jij beschrijft. Ik zou het zeker laten checken en er niet mee rond blijven lopen, ook omdat endometriose kan "groeien" en tot meer klachten kan leiden. Maargoed, alleen een gynaecoloog kan deze diagnose stellen en ik hoop voor je dat het geen endometriose is !
Bedankt, ik ga inderdaad maar even langs de huisarts!
Alle reacties Link kopieren
Waarom blijf je niet doorslikken? Op een gegeven moment houden de doorbraakbloedingen wel op na 1 - 1,5 jaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit ook vroeger. Met gebruik pil werd het al wel een heel stuk minder heftig -in tegenstelling tot bij jou-, na plaatsen mirena wordt ik niet meer ongesteld. Wat een zaligheid!!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-01-2019 08:58
Waarom blijf je niet doorslikken? Op een gegeven moment houden de doorbraakbloedingen wel op na 1 - 1,5 jaar.
Mijn gynaecoloog heeft gezegd dat je eens in de zoveel maanden ongesteld moet worden omdat je anders meer kans op baarmoederhalskanker hebt.
Alle reacties Link kopieren
To ik heb sinds een jaar , iets langer denk ik al , dezelfde klachten. Doodziek. Hoofdpijn , rugpijn , koorts. Ik ben er vaak 3 dagen mee zoet en ook ik heb een probleem als ik die dagen moet werken ( wat niet zo vaak het geval is ).

Ik weet ook de oplossing niet. Hier geen endometriose , ik ben in de 40.
Alle reacties Link kopieren
Naar de gynaecoloog toe! Niet door blijven lopen zo.

Endometriose hoeft niet pijn te doen bij het vrijen.
Ik heb ervaring met endometriose , laat je door verwijzen !
Sterkte ermee .
Ik zou je eens door een endometriose expert laten onderzoeken. Ik heb 15 jaar gewacht.. veel te lang..

Welke klachten heb je wel?

Bij mij was het:
- diarree tijdens menstruatie
- weeen bij menstruatie
- rug- en beenpijn bij menstruatie
- overgeven tijdens menstruatie
- veel bloedverlies, elk uur verschonen
En later:
- pijn bij ontlasting
- brandend gevoel in onderbuik ook buiten menstruatie om
- non stop buikpijn
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een arts........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven