Gezondheid alle pijlers

Niet kunnen slapen

06-01-2019 03:37 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan nooit slapen voor 2u, vaak zelfs nog veel later. Nochtans moet ik wel op weekdagen altijd rond 8u opstaan. Ik heb dus altijd slaaptekort.

Mensen zeggen vaak dat ik maar een ander ritme moet leren, maar zo eenvoudig is het niet. Wanneer ik keurig 8 uren slaap, bvb. in het weekend van 2 tot 10, dan kan ik de volgende nacht niet weer om 2u slapen maar pas later. Het lijkt soms alsof er meer dan 24 uren in mijn dag zijn.

Zelfs als ik zou om 6u opstaan of zelfs een nacht doordoen lig ik nog uren wakker als ik daarna om middernacht zou gaan slapen, terwijl de meeste mensen dan toch makkelijk zouden in slaap geraken.

Herkent iemand dit? Dit is natuurlijk dodelijk vermoeiend als je vijf dagen per week moet werken. Soms heb ik het gevoel dat werk zoeken voor 's avonds de enige oplossing is...
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je niet zoveel slaap nodig? Ken meer mensen die maar 4 of 5 uur per nacht slapen
Alle reacties Link kopieren
Helaas wel, ik ben wel degelijk vaak de hele dag echt stikkapot en heb het gevoel dat ik op mijn werk eigenlijk niets kan gedaan krijgen zonder eerst eens genoeg geslapen te hebben... Het is ook niet zo dat ik tegen de middag dan wakker word... te weinig uren geslapen = hele dag moe...
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je savonds allemaal? En wat drink of eet je?
Ik herken dit, mijn ritme is ook omgedraaid. Heb ook al echt vanalles geprobeerd maar het helpt allemaal niet. Heb nu inslapers gekregen van de huisarts maar deze werken ook niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar van vroeger. Voor mij is het wel veranderd toen er kinderen kwamen. Al blijf ik in de avonduren vaak opleven.

Ik heb toen ook een tijdje inslapers gekregen van de huisarts. Maar die nam ik alleen maar in als ik al paar korte nachten achter de rug had.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar!
Na een slaaponderzoek in het ziekenhuis, vertelde de neuroloog mij dat ik veel te laat melatonine aanmaak.

Voorbeeld ;
Je “hoort” tussen 19.00 en 20.00 uur op een bepaalde hoeveelheid/piek melatonine te zitten. (Waardoor je moe wordt rond een uurtje of 22.00/23.00 bijv). Die piek had ik pas tussen 00.30 en 01.30 uur.

Dus meteen aan de melatonine via de neuroloog. Is gewoon een lichaamseigen stofje. Het was alleen nog even zoeken naar de juiste dosering, maar die was vrij snel gevonden.

Neuroloog raadde toen echter wel af melatonine te kopen bij een drogist oid.

Ik ken je verder niet en je eet en beweeg patroon etc, dus wil en kan je ook geen advies geven, maar bij mij kwam dit er uit na al een heel leven lang moe zijn en slecht slapen. Dus dat wilde ik toch even delen. (Heb verder ook nog een slaapstoornis dus nog andere medicatie erbij gekregen, maar melatonine is heel onschuldig dus misschien een bezoekje aan een neuroloog waard). Succes!

Nu slaap ik als een roosje. :hello:
chocoladerijstwafel wijzigde dit bericht op 06-01-2019 07:38
Reden: Aangepast
15.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wie zegt dat je 8 uur slaap nodig hebt per nacht? Sommige mensen hebben gewoon minder slaap nodig.

Begin eens met accepteren dat je minder slaap nodig hebt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Je slaapt zes uur. Prima! Als je langer slaapt verstoort dat jou slaap dus blijkbaar is 6 uur voor jou optimaal
Alle reacties Link kopieren
Ik weet er alles van. Nog niet zolang geleden heb ik zelfs een hele nacht in de woonkamer naar youtube filmpjes zitten kijken en met legpuzzles zitten spelen.

Wat voor mij het beste werkt is de slaapkamer zo gezellig en zo luxueus mogelijk maken, met knuffelzacht beddegoed.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ikzelf heb minder dan zes uur slaap nodig. Dus als ik vind dat ik een slechtere nacht heb, bedoel ik minder dan vijf uur slaap.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven