Gezondheid alle pijlers

Moeheid na griep

07-01-2019 20:16 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wellicht heeft iemand wat tips.
Dikke week geleden behoorlijk zware griep gehad. Inmiddels weer aan het werk etc, maar ik ben zo moe,moe, moe, moehoee!

Gesprekken krijg ik maar half mee, beelscherm op het werk wordt vaak wazig en even naar buiten met dochtertje is een uitputtingsslag. Net zoals traplopen trouwens:)

Misschien heeft iemand wat tips qua voedingsmiddelen of goede Vitaminetabletten? Moet al bijna huilen als ik aan morgen denk.

Slaap overigens heel goed, dus daar zal het niet aan liggen.
Heb je wel goed uitgeziekt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde ontzetten moe wel goed uitgeziekt...ik neem extra ijzer en B12 maar dat merk je pas op wat langere duur. Ik zit ook volop in de overgang dus Mn reserves zijn al niet best.....
Van een echte griep kun je wel maanden kapotmoe zijn. Ik denk dat je iets te snel wilt.
Alle reacties Link kopieren
Ga eens naar de huisarts om naar je longen te laten luisteren.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
07-01-2019 20:29
Ga eens naar de huisarts om naar je longen te laten luisteren.
+100 Hoest je nog?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde probleem. 3 dagen heel beroerd geweest door griep. En nu een week verder ben ik zo vreselijk moe , futloos, slap. Echt heel naar. Ik vroeg me vandaag ook al af hoelang dit nog kan gaan duren.
Alle reacties Link kopieren
Geef er zoveel mogelijk aan toe.
Ga heel vroeg naar bed.
Heb verkoudheid gehad zonder koorts, maar ben er minstens 2 weken doodop van geweest erna.
Alle reacties Link kopieren
Zo veel mensen denken dat “een griepje” 3 dagen ziek zijn is. Maar er gaan nog steeds mensen uit de kwetsbare groepen aan dood. Griep moet je echt niet onderschatten.
Omdat je jong en gezond bent heeft je lijf hard gevochten om binnen een aantal dagen ervoor te zorgen dat je weer wat binnen houdt en je koorts weg is, maar daarmee heeft het ontzettend veel energie verbruikt.
Als je nog steeds merkt dat je zo moe bent, ga dan slapen. Meld je nog een paar dagen ziek en rust goed uit.
Grote kans dat je je dan eind vd week een stuk beter voelt. En zo niet, dan zijn er dokters die gestudeerd hebben om je advies te geven ;)
Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
Morgen is het weer wat beter. Als het dan nog niet gaat ga je naar huis om nog een dag uit te zieken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Zoon viel ruim een week nadat de koorts weg was nog te pas en te onpas in slaap. Uitrusten is écht een must, en wordt ook geadviseerd.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips.
Ik was in slaap gevallen :biggrin: , dus vandaar de late reactie.
Ja, goed uitzieken is lastig met een actieve peuter dochter thuis. Kan niet een hele dag op bed/bank gaan liggen en dan denk je al snel; ach dan ook maar weer aan het werk. Vroeg naar bed is natuurlijk wel optioneel!
Vandaag zijn we gelukkig lekker vrij, dus toch maar even rustig aan proberen te doen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
07-01-2019 20:30
+100 Hoest je nog?
Alleen een droge hoest. Dus denk dat dat gedeelte wel snor zit.
Alle reacties Link kopieren
Droge hoest betekent nog niet helemaal beter.
Doe een gesneden ui naast je bed, dat maakt de boel los
Veel drinken.
Rustig aan !
En vroeg op bed.
Geen onnodige fysieke of mentale inspanning.
Alle reacties Link kopieren
Blauwkleedje31 schreef:
08-01-2019 06:45
Bedankt voor de tips.
Ik was in slaap gevallen :biggrin: , dus vandaar de late reactie.
Ja, goed uitzieken is lastig met een actieve peuter dochter thuis. Kan niet een hele dag op bed/bank gaan liggen en dan denk je al snel; ach dan ook maar weer aan het werk. Vroeg naar bed is natuurlijk wel optioneel!
Vandaag zijn we gelukkig lekker vrij, dus toch maar even rustig aan proberen te doen.
Maar op werkdagen als kind op de opvang is kan je wél thuis uitrusten.
Ik was daar ook nooit zo van, tot ik me na een griep steeds vermoeider ging voelen en een longontsteking bleek te hebben. Hoe je die krijgt? Door een waarverloosde griep.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
08-01-2019 07:20
Maar op werkdagen als kind op de opvang is kan je wél thuis uitrusten.
Ik was daar ook nooit zo van, tot ik me na een griep steeds vermoeider ging voelen en een longontsteking bleek te hebben. Hoe je die krijgt? Door een waarverloosde griep.
Dit dus! Onderschat dit niet, heb hetzelfde gehad. Longontsteking opgelopen en hier maandenlang echt kapot van geweest. Veel vitamine c genomen om zo mijn weerstand weer wat op te krikken.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe doen jullie dat dan met werken ? Ziekmelden ? Want ik moet over een paar dagen weer aan de slag na mijn vakantie maar ik vrees dat ik dat niet ga trekken. Omdat ik gen koorts meer heb vind ik ziekmelden ook best n ding. Maar ik haal nu de overkant van onze straat niet eens.
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
08-01-2019 07:37
Maar hoe doen jullie dat dan met werken ? Ziekmelden ? Want ik moet over een paar dagen weer aan de slag na mijn vakantie maar ik vrees dat ik dat niet ga trekken. Omdat ik gen koorts meer heb vind ik ziekmelden ook best n ding. Maar ik haal nu de overkant van onze straat niet eens.
Als je de overkant van de straat niet haalt ben je dus niet in staat om te werken = ziek.

Als je door een longontsteking uitvalt is ook je werkgever verder van huis.
rascalles schreef:
08-01-2019 07:37
Maar hoe doen jullie dat dan met werken ? Ziekmelden ? Want ik moet over een paar dagen weer aan de slag na mijn vakantie maar ik vrees dat ik dat niet ga trekken. Omdat ik gen koorts meer heb vind ik ziekmelden ook best n ding. Maar ik haal nu de overkant van onze straat niet eens.
Want je mag je alleen maar ziekmelden als je koorts hebt?
Alle reacties Link kopieren
rascalles schreef:
08-01-2019 07:37
Maar hoe doen jullie dat dan met werken ? Ziekmelden ? Want ik moet over een paar dagen weer aan de slag na mijn vakantie maar ik vrees dat ik dat niet ga trekken. Omdat ik gen koorts meer heb vind ik ziekmelden ook best n ding. Maar ik haal nu de overkant van onze straat niet eens.
Gewoon ziekmelden.
Je bent te moe om te werken.
Straks besmet je ook nog je collega's.
Alle reacties Link kopieren
Op het werk inderdaad ook veel mensen die zich eerst beter melden en na een paar dagen het toch niet trekken. Dus wat dat betreft ben ik het ergens wel eens met bovenstaande.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde idd een hoest die al zeker 2 maanden flink aanhoud en ook erger word! Vaak savonds niet meer uit te houden door een koude geïrriteerde lucht door mijn keel! Gister kon ik niet eens veel praten of het kwam alweer. Savonds ook vaak een Schore stem. Nu komt er eindelijk voor het eerst sinds lange tijd slijm los!

Dus ik lees mee voor de tips! Haha
Alle reacties Link kopieren
Het is heel normaal dat het wel 3 weken kan duren voordat je weer helemaal de oude bent na een flinke griep!
Probeer voldoende rust te nemen, drink voldoende water en eet gezond.
Alle reacties Link kopieren
Heb 1 week griep gehad. Gelukkig door de griepprik niet zo erg. Na een week kon ik alles weer.
ik geef mn bek ook maar een douw
Blauwkleedje31 schreef:
08-01-2019 06:46
Alleen een droge hoest. Dus denk dat dat gedeelte wel snor zit.
Je kan toch beter naar de huisarts gaan. Ik had na griep ook last van een droge hoest en bleek toen een luchtweginfectie te hebben waar ik vervolgens nog 6/7 weken last van had en moe van was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven