Gezondheid alle pijlers

Oude botbreuk, stijf bij kou?

11-01-2019 09:06 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim een jaar geleden heb ik een botbreuk gehad. Het is vastgezet met schroeven en een plaatje. Het is goed geheeld, de laatste foto's en CT-scan zagen er goed uit en ik kan het normaal belasten.

Ik heb er nooit meer last van, behalve met koud weer. Dan wordt het gewricht weer wat stijf en kan ik het minder soepel bewegen. Zodra de temperatuur onder ongeveer 5 graden komt is het weer zover. Het is verder niet pijnlijk.

Herkent iemand dit na een botbreuk? En zo ja, bleef dit elke winter terugkeren of werd het na verloop van tijd beter?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik heb de plaatjes etc er daarom uit laten halen, omdat het heel gevoelig was, ik voelde het de hele dag zitten en je zag het ook zitten, ook verkleuring vaak etc.
Het is nu nog gevoelig eromheen maar niet pijnlijk (25 jaar later ongeveer). Niet perse bij kou en gewoon belastbaar maar meer bij vastpakken of aanraken.
Alle reacties Link kopieren
Kan inderdaad heel goed dat het niet de breuk is waar je last van hebt, maar de pinnen/het plaatje. Dat wordt in ieder geval vaak wel gezegd: als je er (te)veel last van hebt kun je dat eruit laten halen.

Ik heb 5 jaar geleden bij pols gebroken en herken het wel, maar ook dat het over de jaren heen minder wordt. Het eerste jaar had ik ook wat jij nu hebt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Ik voel het plaatje en de schroeven niet zitten, dat lijkt me echt vervelend. Dan zou ik ze ook laten verwijderen.
Ik ben zelf wat huiverig voor nog een ingreep, het herstel na de eerste operatie ging niet helemaal vlekkeloos. Ik ga me er wel verder in verdiepen.

Hadea, fijn om te lezen dat het in de loop van de jaren bij jou minder werd.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen dat je met koud weer je spieren meer aan gaat spannen om je zo warmte te leveren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit van een schouderbreuk, bij mij zitten er geen plaatjes of schroeven in en was de breuk goed geheeld, maar toch werd het wat stijf bij koude temperaturen. Het is inmiddels 8 jaar geleden en ik heb er geen last meer van, het werd elke winter minder en na 3 winters was het grotendeels weg.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat het bij jou ook elk jaar beter ging Gioia. Kwestie van geduld dus.
Ik had nog nooit eerder iets gebroken en had dit nog niet eerder meegemaakt.

Het zou inderdaad te maken kunnen hebben met een hogere spierspanning. Ben best een koukleum :P
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit gehad met mijn enkel. Inmiddels geen last meer, maar ik denk dat het pas echt over was na 5-6 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het wel herkend wordt.
Geduld lijkt dus echt het sleutelwoord.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven