Gezondheid alle pijlers

Schurft, HELP!

12-01-2019 12:22 48 berichten
Beste allemaal,

Graag jullie ervaring/adviezen.
Sinds november 2018 begon ik jeuk te krijgen op mn hele lichaam. Met daarbij soms wat huiduitslag. Uiteindelijk naar de huisarts geweest, deze dacht aan een allergie/eczeem. Daarvoor medicatie/zalf gekregen wat niet hielp. Vervolgens teruggeweest, want de jeuk was niet meer te doen, maar de huisarts kon het niet plaatsen. Verwezen naar de de dermatoloog en daar kon ik 9 januari 2019 eindelijk terecht. Wat blijkt, schurft!
Het enige wat ik kon uitbrengen was gadver. Geen idee hoe ik eraan kom, ben van mezelf hygienisch en niet op rare plekken geweest. Nu kreeg ik een zalfje (loxazol) waarmee ik me eenmaal moest insmeren voor het slapen gaan en daarmee zou het klaar zijn. Wel beddengoed e.d. op 60 graden wassen..
nu 3 dagen later nog steeds veel jeuk(1000x zo erg als hiervoor), wat wel normaal schijnt te zijn. Maar ik vertrouw het voor geen meter. Lees horrorverhalen van mensen op internet die er maar niet vanaf komen en zoek eigenlijk meer ervaringen of adviezen. Komende woensdag ga ik de zalf voor de zekerheid in ieder geval nog een keer herhalen. Tot die tijd draag ik kleren maar 1 keer en stop het in een afgesloten zak, slaap op de bank en elke keer met een nieuwe deken en nieuwe lange slaapkleren. Weet niet waar ik allemaal goed aan doe en zo bang dat ik het in stand hou en mezelf blijf besmetten.

Tevens begon mijn hondje ook ineens erg te krabben, wat ik heel vreemd vond zo tegerlijkertijd. De dierenarts dacht aan een allergie ook. Maar nu ik mijn diagnose heb gehoord..... het schijnt niet besmettelijk te zijn van mens op hond of andersom maar vind het allemaal wel heel toevallig. Heb hem ook tot aan zn kopje ingesmeerd met de zalf wel verdund met wat water. En heb zo een algemene vlooien/mijten pipetje gebruit. Toevallig iemand die hier ook ervaringen mee heeft?

Ik woon trouwens alleen, met mn hondje.

Alle adviezen/tips/ervaringen zijn welkom, ik ben inmiddels een beetje wanhopig.... :cry:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen ervaring mee, maar je hond insmeren met een zalf die voor mensen is bedoeld lijkt me een heel slecht idee.
The eyes are useless when the mind is blind.
Geen ervaring met schurft maar kijk uit met je hondje dat je 'm niet over doseert met bestrijdingsmiddelen, ik lees namelijk én dat je hem hebt ingesmeerd met Loxazol en nog een pipetje hebt gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend! Weet je hoe je besmet bent geraakt?
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurmeisje en ik hebben vroeger ook schurft gekregen van een cavia ,kon zogenaamd ook niet volgens de huisarts ,de plek zat op onze kin waar de cavia altijd heerlijk lag..
Bobby-Pin schreef:
12-01-2019 12:31
Geen ervaring met schurft maar kijk uit met je hondje dat je 'm niet over doseert met bestrijdingsmiddelen, ik lees namelijk én dat je hem hebt ingesmeerd met Loxazol en nog een pipetje hebt gegeven.
Daar let ik op, was vooral goed bedoeld en een beetje uit wanhoop om hem er vanaf te helpen. Hij merkt er verder niks van. En lijkt wel minder te jeuken, dus daar ben ik blij mee.
pausini schreef:
12-01-2019 12:36
Wat vervelend! Weet je hoe je besmet bent geraakt?
Nee geen idee helaas....
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed idee om op de bank te gaan slapen waar het hele gezin (en de hond) op zit.
Niet geschoten is altijd mis
ella70 schreef:
12-01-2019 12:36
Mijn buurmeisje en ik hebben vroeger ook schurft gekregen van een cavia ,kon zogenaamd ook niet volgens de huisarts ,de plek zat op onze kin waar de cavia altijd heerlijk lag..
Hmm.... ja toch vreemd... ik denk dat het best besmettelijk is tussen mens en dier..
Bitje93 schreef:
12-01-2019 12:42
Wat een goed idee om op de bank te gaan slapen waar het hele gezin (en de hond) op zit.
Zoals je leest ben ik alleen, en tref maatregelen om besmetting zo min mogelijk te houden. Mijn bed laat ik nu luchten. Op de grond slapen lijkt me ook geen optie ;)
Gebruik tevens een stoomreiniger op de bank elke ochtend om alles evt te doden. Huidcontact met de bank is er nauwelijks.
Daarnaast zou het 12 uur na gebruik van de zalf niet meer besmettelijk/ overdraagbaar zijn. En aangezien mijn bed sowieso een besmettingsbron is...
Alle reacties Link kopieren
Nastassia1992 schreef:
12-01-2019 12:42
Hmm.... ja toch vreemd... ik denk dat het best besmettelijk is tussen mens en dier..
De schurftvariant die op honden zit iis zeer besmettelijk voor mensen, je arts zit echt fout.
(Google maar eens)

Schurft komt ook onder paardenmeisjes vaak voor, vooral in het gezicht (omdat ze met hun wang tegen de paardenhals aanhangen)
lilalinda wijzigde dit bericht op 12-01-2019 12:50
0.62% gewijzigd
Geen drama van maken. Gelukkig woon je alleen en kun je verder niemand besmetten.
Nog een keer van top tot teen insmeren (ook je voetzolen en goed ver in je haargrens) en alles van stof zo heet mogelijk wassen.

Ik heb het vroeger ook een keer gehad (en kan me je iew, goor, bah gevoel nog heel goed voorstellen hoor)
Ik heb het opgelopen van mijn grote crush waar ik een one night stand mee had (na maanden smachten :facepalm: was het maar nooit zover gekomen)

Helaas bleef mijn goede vriendin ook wel eens bij mij (in bed) slapen na het stappen en die heeft zich ook moeten laten behandelen en haar vriend ook.
Dat vond ik mega beschamend.
lilalinda schreef:
12-01-2019 12:48
De schurft variant die op honden zit,mis zeer besmettelijk voor mensen, je arts zit echt fout.
(Google maar eens)

Schurft komt ook onder paardenmeisjes vaak voor, vooral in het gezicht (omdat ze met hun wang tegen de paardenhals aanhangen)
Ja dat gevoel had ik ook al..
Ik hoor het steeds vaker, familie van mij heeft er ook last van gehad (daar duurde het meer dan een jaar voor het echt weg was, het bleef maar terugkomen) en 2 collega's hebben er ook last van gehad afgelopen jaar. Ze hebben allen geen huisdieren, dus hoe dat kan, geen idee.

Ik zou asap naar de dierenarts gaan en iets halen voor je hond! Dus niet nog eens aan de slag gaan met een middeltje dat voor mensen is bedoeld!!
Ik heb het als kind zijnde eens gehad. De hond van mijn oma had schurft in zijn oren en daar had ik mee gespeeld en gekroeld. Ik weet niet beter dat je dus wel besmet kunt raken door de hond. Ik heb toen zalf gehad en toen was het zo weer over.Sint Katrienrad noemden ze het.
Pipistrello schreef:
12-01-2019 12:49
Geen drama van maken. Gelukkig woon je alleen en kun je verder niemand besmetten.
Nog een keer van top tot teen insmeren (ook je voetzolen en goed ver in je haargrens) en alles van stof zo heet mogelijk wassen.

Ik heb het vroeger ook een keer gehad (en kan me je iew, goor, bah gevoel nog heel goed voorstellen hoor)
Ik heb het opgelopen van mijn grote crush waar ik een one night stand mee had (na maanden smachten :facepalm: was het maar nooit zover gekomen)

Helaas bleef mijn goede vriendin ook wel eens bij mij (in bed) slapen na het stappen en die heeft zich ook moeten laten behandelen en haar vriend ook.
Dat vond ik mega beschamend.
Ja vooral dat je mensen evt hebt besmet vind ik inderdaad erg beschamend... en te bedenken in hoeverre mensen besmet zijn tot op heden is er in mijn omgeving niemand met klachten. Dat zou 2-6 weken erna wel moeten optreden. Er zijn ook vriendinnen die in mijn bed hebben geslapen. Heel lastig dit..
JulienClerc schreef:
12-01-2019 12:52
Ik hoor het steeds vaker, familie van mij heeft er ook last van gehad (daar duurde het meer dan een jaar voor het echt weg was, het bleef maar terugkomen) en 2 collega's hebben er ook last van gehad afgelopen jaar. Ze hebben allen geen huisdieren, dus hoe dat kan, geen idee.

Ik zou asap naar de dierenarts gaan en iets halen voor je hond! Dus niet nog eens aan de slag gaan met een middeltje dat voor mensen is bedoeld!!
Ja ga ik zeker doen..
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat je alleen bent, hoe heb je je hele ingesmeerd, rug etc?
Wij hebben het een paar jaar geleden gehad, maar echt hele lichaam insmeren is zeer belangrijk. Waren er na één keer smeren wel vanaf. Maar jeuk blijft inderdaad aantal dagen na smeren.

Probleem met schurft is dat de mijten onder je huid kruipen en daar poepen. Juist die uitscheiding schijnt voor de jeuk te zorgen.

Succes!!
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Het komt veel voor bij verpleging.
Ik ken iemand die het waarschijnlijk in de sportschool heeft opgelopen.
Lopervanhiernaardaar schreef:
12-01-2019 12:55
Je zegt dat je alleen bent, hoe heb je je hele ingesmeerd, rug etc?
Wij hebben het een paar jaar geleden gehad, maar echt hele lichaam insmeren is zeer belangrijk. Waren er na één keer smeren wel vanaf. Maar jeuk blijft inderdaad aantal dagen na smeren.

Probleem met schurft is dat de mijten onder je huid kruipen en daar poepen. Juist die uitscheiding schijnt voor de jeuk te zorgen.

Succes!!
Ik heb me laten helpen door een vriendin, heb voor zover mogelijk elk denkbare hoekje en gaatje ingesmeerd.

Dit berichtje geeft me ieder geval weer een beetje hoop.. hopelijk bij mij ook na 1 keer smeren over, en jeuk snel weg. Doe het wel voor de zekerheid nog een keer
Alle reacties Link kopieren
NOOIT je hond insmeren met een middel dat voor mensen bedoeld is! Je hebt geen idee hoeveel kwaad je daarmee kan doen!
Nastassia1992 schreef:
12-01-2019 13:01
Ik heb me laten helpen door een vriendin, heb voor zover mogelijk elk denkbare hoekje en gaatje ingesmeerd.

Dit berichtje geeft me ieder geval weer een beetje hoop.. hopelijk bij mij ook na 1 keer smeren over, en jeuk snel weg. Doe het wel voor de zekerheid nog een keer
Insmeren naar voorschrift dus niet vaker dan nodig.
Blondie456 schreef:
12-01-2019 12:53
Ik heb het als kind zijnde eens gehad. De hond van mijn oma had schurft in zijn oren en daar had ik mee gespeeld en gekroeld. Ik weet niet beter dat je dus wel besmet kunt raken door de hond. Ik heb toen zalf gehad en toen was het zo weer over.Sint Katrienrad noemden ze het.

Volgens mij verwar jij nu ringworm met schurft. Ringworm komt vaak voor en is heel besmettelijk van dier op mens en vice-versa. Ringworm is een schimmel, schurft een parasiet. Ringworm oftewel Katrienenwiel is makkelijker te behandelen dan schurft. Succes to, schaamte is niet nodig maar begrijp het wel hoor! Zou het toch ook eens met de da bespreken en ondertussen zo veel mogelijk stoomreinigen.
Alle reacties Link kopieren
Ms_Jingles schreef:
12-01-2019 13:03
NOOIT je hond insmeren met een middel dat voor mensen bedoeld is! Je hebt geen idee hoeveel kwaad je daarmee kan doen!
Werkzame stof van Loxazol is permetrine, wordt ook bij honden gebruikt, alleen ff checken hoe de dosering moet zijn
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
12-01-2019 13:14
Werkzame stof van Loxazol is permetrine, wordt ook bij honden gebruikt, alleen ff checken hoe de dosering moet zijn
Ja, leuk en aardig, maar dat hoort een dierenarts je te vertellen of voor te schrijven, daar ga je niet zelf mee dokteren. 'Hij zou denk ik wel eens schurft kunnen hebben dus smeer ik hem voor de zekerheid maar in met iets dat ik voor mezelf voorgeschreven heb gekregen' is niet ok.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven