Gezondheid alle pijlers

Weer starten met de pil na 7 maanden gestopt te zijn..

15-01-2019 19:46 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 7 maanden geleden gestopt met de Yasmin pil. Gewoon om te kijken wat er met mijn lichaam zou gebeuren en of ik emotioneel stabieler zou zijn. Helaas is dat laatste niet gebeurd, maar is mijn huid is er wel veel slechter op geworden. Inmiddels elke dag wel nieuwe pukkels, lijkt wel 15 jaar! Vreselijk en word er behoorlijk onzeker door, voor mij dus een reden weer te starten. Daarnaast heb ik elke dag vet haar, terwijl ik normaal gespoken max 2x per week m'n haar hoefte te wassen.

Ik ben erg benieuwd of meer mensen dit meegemaakt hebben en binnen hoeveel tijd je huid weer pukkelloos was.

( overigens was dit niet waarom ik op m'n 16e met de pil gestart ben en heb dit nog nooit zo erg gehad)
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar bij stoppen met een vergelijkbare pil als de Yasmin! Ook bij mij bleek mijn emotionele situatie niet afhankelijk van de pil. Ik denk achteraf gezien meer van leeftijd en levensfase.
Ben toen na een half jaar weer begonnen met de 'gewone' pil en hier werd mijn huid veel beter mee! Is inmiddels weer een paar jaar geleden dus ik weet niet hoe lang het duurde, maar binnen een aantal weken merkte ik geloof ik verschil. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik toen ik die pil die leek op de Yasmin gebruikte wel nóg iets minder pukkeltjes had dan bij de huidige.

Of dit voor jou ook geldt is natuurlijk niet te voorspellen, maar dit is mijn ervaring. Je kunt dit ook goed met je huisarts bespreken!
Alle reacties Link kopieren
Vet haar na stoppen met de pil (wel een andere) herken ik, maar bij mij was dit na hooguit een maand of vier weer over. Slechte huid niet, maar heb dit toen ik jonger was ook niet gehad. Bij mij duurde het ook een halfjaar voordat ik weer normaal ongesteld werd. Lijkt me allemaal een logisch gevolg van de verandering in je hormoonbalans, het moet allemaal weer herstellen. Ik kan me wel voorstellen dat het heel vervelend is als het al zeven maanden duurt.
Bij mij zijn een enorme lading puistjes ook de reden geweest om weer te starten met de pil. Ik was daar helemaal klaar mee en niets hielp, terwijl ik ook niet om die reden de pil ben gaan slikken en er ook mijn gehele puberteit geen last van heb gehad. Sinds ik de pil weer slik zijn de puistjes ook weer verdwenen.
Ik ben sinds sept gestopt en.merk idd ook dat mn haar sneller vies is
Alle reacties Link kopieren
Bij mij net hetzelfde na het stoppen met Yasmin. Vet haar en puistjes. Na zeven maand te zijn gestopt zwanger geworden en ik hoopte erop dat het dan zou overgaan maar helaas zwangerschapsacne nu. Volgens de dokter zou dit tijdens de borstvoeding ook zo zijn en daarna kan het nog een half jaar tot een jaar nodig hebben om terug weg te gaan ( tenzij ik al vroeger terug start met de pil).
Alle reacties Link kopieren
Je hebt de pil natuurlijk een hele tijd geslikt en ondanks dat de pil tegenwoordig heel normaal is, vergeten we soms even dat het best een heftig anticonceptiemiddel is. Er worden een hele hoop extra hormonen naar binnen gegooid elke dag en net als dat je lichaam er een tijd aan moet wennen als je begint met de pil is dit ook zo als je weer stopt. Je hele hormoonbalans wordt verstoord, bij mij duurde het 2 jaar (!!) voordat ik geen doorbraakbloedingen meer had. Ik ben ook wel eens tijdelijk gestopt, had idd ook een betere huid met pil. Ik denk als je nog iets langer zou stoppen dat het uiteindelijk wel minder wordt met de puisten maar begrijp dat je zolang ook niet wilt/kunt wachten. Zoals ik het iig nu lees heeft wel slikken meer voordelen dan niet slikken dus ik zou gewoon weer beginnen. En als je day echt niet wilt moet je geduld hebben, al ben ik niet de juiste persoon die dat moet zeggen want ik ben zo ongeduldig als wat haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven