Gezondheid alle pijlers

baby 6 maanden wat is er aan de hand?

16-01-2019 14:36 18 berichten
hallo hier even een bezorgde moeder...

mijn dochter van 6 maanden is nu bijna ruim een maand ziek.. verkouden... hoesten... snotteren... vieze ogen...
vorige week bij de huisarts geweest voor de ogen die om het uur vies zijn en om even naar haar longen te laten luisteren.
ik kreeg een oogzalf en ventolin pufje voorgeschreven voor de longen en moet over ongeveer 10 dagen weer terug om nog een keer naar haar longen te laten luisteren of het pufje wel goed effect heeft gehad. onze dochter is heel flink.. bijna 6 maanden en al bijna 8 kilo! ik krijg regelmatig opmerkingen van zozo die eet vast goed. dat is dus het probleem.. ze eet bijna niks.. ze zou 5 x 200ml per 24 uur flesvoeding mogen hebben. maar ben al blij als ze de 500 a 600 cc haalt en is soms dus nog minder... we waren ook l begonnen met oefenhapjes fruit en groente.. dit gaat redelijk. ene dag eet ze het goed op.. andere dag minder.

ook is ze sinds 2 maanden bekend met verborgen reflux . hiervoor heeft ze omeprazol(maagzuurremmer) voor gekregen. dit heeft ze de afgelopen 2 weken niet gehad omdat we moesten proberen of het nu zonder zou kunnen.
helaas niet. we gebruiken het nu sinds 2 dagen dus weer wel.

nu ze zo ziek is begon ze al minder te drinken en vaker te kokhalzen uit het niets... dat is deze week verergerd.
gister ochtend gooide ze in de ochtend oppeens (bijna) de hele fles eruit met een krachtige golf. ze had toen maar iets van 50cc met pap gedronken.
uiteindelijk toch naar de opvang gebracht en daar ging het goed. alleen had ze over de hele dag maar iets van 170 cc gedronken. steeds weer minder dus..na het ophalen thuis had ze gepoept het rook heel erg zuur! het was aardig dun.. niet waterdun maar wel dun. verschoont en flesje gegeven.
vanacht blijkbaar ook klein beetje gespuugd in haar bed. want dat was vies vanmorgen.
vanmorgen 90 cc gedronken en hoppa. weer wat eruit gespuugd. ik gok ongeveer de helft.. hierna ook helaas weer dunne zuur ruikende ontlasting.
ze drinkt vandaag elke x maar 40 a 50 cc per keer.. met soms een uur of soms 3 uur ertussen. want tussendoor ook weer kokhalzen en hoesten. nou vraag ik me sterk af of het toch niet gewoon een buikgriep is erboven op?. maar dan is de ontlasting toch vaker en continu waterdun en dan zou ze elke x wel spugen? of zou het toch een andere oorzaak hebben. ik weet het even niet meer... heb vrijdag wel een afspraak staan bij de huisarts.. wat kan ik doen?


bedankt voor het lezen.
groetjes een bezorgde moeder
Alle reacties Link kopieren
Nu bellen naar de huisarts!
ik geef mn bek ook maar een douw
Hoest ze veel? Mijn kind kon zo een hele fles eruit hoesten als ze flink verkouden was. Dat had verder niks met buikgriep te maken.

Ik zou zorgen dat ze genoeg vocht binnen krijgt (regelmatig fles aanbieden) en vooral even opnieuw bij de huisarts langs gaan.
Alle reacties Link kopieren
Zure ontlasting en slecht drinken kan ook betekenen dat er een tandje aankomt. Maar als je echt bezorgd ben zou ik de huisarts nogmaals bellen. Overleggen kan altijd.
RoseHip schreef:
16-01-2019 14:45
Hoest ze veel? Mijn kind kon zo een hele fles eruit hoesten als ze flink verkouden was. Dat had verder niks met buikgriep te maken.

Ik zou zorgen dat ze genoeg vocht binnen krijgt (regelmatig fles aanbieden) en vooral even opnieuw bij de huisarts langs gaan.
ja ze hoest veel..maar is niet persee van het hoesten dat spugen. dit was vlak na de fles. van het hoesten wel vaak kokhalzen. maar dat heb ik zelf ook als ik een hoestbui heb...
Alle reacties Link kopieren
Vraag een verwijzing naar een kinderarts.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Die zure lucht en de fles niet willen, kunnen tandjes zijn. Dat herken ik wel.
Overgeven (+straal) herken ik ook, maar wel maar van één keer, toen ze verkouden was. Dan geven ze dat slijm over. Je ziet, althans bij mijne wel, dat ze zich dan veel beter voelen daarna omdat ze dat slijm kwijt zijn.

Ik zou de huisarts bellen en de situatie voorleggen. Drinkt ze wel water?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk buikgriep. Als je je teveel zorgen maakt of als ze niet meer goed plast of duf word zou ik de huisarts bellen.

Wat betreft lengte en gewicht komt dat in jullie families meer voor? Als je je hier zorgen over maakt kan je die ook altijd uiten bij je huisarts of cb. Volgens mij zijn er meer kinderen die best behoorlijk zijn als baby maar zodra ze gaan kruipen en lopen het er zo afvliegt en het hele gemiddelde peuters zijn later. Of die veel of weinig eten weet ik natuurlijk niet. Laat je in ieder geval niet opjutten door mensen die suggereren dat je haar overvoed! Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan.
Met 6 maanden kan zure poep ook gewoon van tandjes komen. En kinderen van die leeftijd die volcontinue verkouden zijn+ snotoogjes daarvan is ook volkomen normaal en hoeft niks mee. Nou dronk die van mij BV en hoestte niet, dus geen idee wat ie binnen kreeg, maar ik zou proberen de zaken een beetje los van elkaar te zien.
ja ik weet het even niet meer. was bang dat het buikgriep is. ben al extra voorzichtig en bezig met goede hygiëne aangezien ik nog een dochter van 3 jaar heb. maar naar mijn weten als je buikgriep hebt dat je echt bijna niks binnenhoudt. dus zou ze op de dag ook veel moeten spugen of veel meer diarree luiers moeten hebben toch?
Aangezien je 2 topics hebt post ik het hier ook nog maar even:

Vervelend dat het niet lekker gaat met je baby.

Ik herken veel van wat je schrijft. Mijn zoon was ook zo. Toen we stopten met de kunstvoeding was het bijna in 1 klap voorbij. Maar, mijn zoon was toen al een heel aantal maanden ouder dan jouw zoon (hij was toen al 12 maanden oud). Dus stoppen met kunstvoeding lijkt me geen gepaste oplossing voor nu. Maar wellicht kun je wel een andere soort proberen?

Zure dunne poep bij een baby van 6 maanden: misschien tandjes? Daar kunnen ze soms ook aardig door van de leg zijn.

En: hoe lang gaat je dochter nu naar de opvang? Kinderen die naar de opvang gaan zijn helaas vaak verkouden/ziekig.

Wil ze wel water drinken? Dan zou ik in ieder geval water erbij geven om uitdroging te voorkomen. En verder goed in de gaten houden en als jij vindt dat het echt niet goed gaat eerder aan de bel trekken bij je huisarts.
ze gaat sinds 2 januari naar de opvang. maar hiervoor was ze al aan het hoesten en snotteren. eigelijk wij allemaal hier thuis na de kerst al.. alleen bij haar blijft het maar.. om gek van te worden.. en baal zo erg dat ze niet gewoon goed drinkt en dan nu dit.. niet dat ze continu spuugt of diarree heeft. maar is aardig vervelend. je weet niet meer waar je aan toe bent. tussendoor kan ze gelukkig nog wel lachen. al is dat wel iets minder helaas.
maar goed. zal zo snel mogelijk weer contact opnemen met de huisarts!
Ja hopeloos kun je daarvan worden he...
Wat denk jij zelf trouwens dat het is?

Ik had al een tijdje het gevoel dat het door de melk kwam maar schuilde dat steeds weg want "slaat nergens op". Uiteindelijk dus getest en had ik gelijk.

Dus...wat denk jij?
er gaat van alles door mijn hoofd.. van de meest onschuldige dingen tot de meest enge ideeën. om gek van te worden.

oudste dochter (nu 3 jaar) had toen ze baby was koemelkallergie. speciale voedingen gehad e.d. uiteindelijk overheen gegroeid.. en nu mag en kan ze alles eten. maar die had echt hele andere klachten. dus denk niet dat dat het is...

zal moeten wachten op de dokter denk ik maar
Alle reacties Link kopieren
deppy schreef:
16-01-2019 15:33
er gaat van alles door mijn hoofd.. van de meest onschuldige dingen tot de meest enge ideeën. om gek van te worden.

oudste dochter (nu 3 jaar) had toen ze baby was koemelkallergie. speciale voedingen gehad e.d. uiteindelijk overheen gegroeid.. en nu mag en kan ze alles eten. maar die had echt hele andere klachten. dus denk niet dat dat het is...

zal moeten wachten op de dokter denk ik maar
Maar waar ben je precies zo bang voor?
zojuist bij de huisartsenpost geweest aangezien ze maar 1 kleine plasluier over de hele dag heeft gehad.
idd een buikgriepje is het vermoeden. dus uitzieken en uitdrogingsverschijnselen in de gaten blijven houden. en anders voor de zekerheid voor het weekend nog een keer langs de huisarts.
ze slaapt gelukkig wel veel. hoop dat iig die misselijkheid en het kokhalzen minder wordt zodat ze weer iets meer gaat drinken.
longen klonken wel nog een beetje vol .. dus door blijven gaan met de puf eb ook deze of volgende week nog even laten luisteren door de huisarts.

bedankt voor jullie luisterend oor en het meedenken!
Probeer eens melk/water uit een bekertje/tuitbeker/rietjesbeker. Als zoon niet lekker was bleef dat vaak beter binnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven