Gezondheid alle pijlers

Hevig ongesteld

16-01-2019 22:20 20 berichten
Ik ben sindsdien ik ongesteld ben geworden (12 jaar) hevig ongesteld. Ik kan bijvoorbeeld niet rennen, dan voel ik het al zo lopen brrr.. en voelt het echt nat en durf ik niet meer te zitten. ik draag maxi nachtverband. Als ik naar de wc ga dan zit de wc vol met bloed. Allemaal sliertjes klontjes etc. Ben paar jaar geleden naar de dokter gegaan, omdat ik het bijvoorbeeld bij gym niet meer volhield. En heb ook gevraagd of ik de pil mocht, maar die vrouw zei dat ik iets aan mijn bloed had??? Wat ik dus nooit heb gehoord maar goed. Ik ben ook altijd 7/8 dagen ongesteld wat best lang is. Iemand die dit ook heeft?
anoniem_379429 wijzigde dit bericht op 16-01-2019 22:52
10.33% gewijzigd
vragen om een andere huisarts. een arts mag geen anticonceptie weigeren!
de pil.. spiraal e.d. moet je gewoon kunnen krijgen als je erom vraagt.
buiten dat. weet niet hoe oud je bent. maar is soieso geen slecht idee als je (straks) seksueel actief bent.
Alle reacties Link kopieren
Wat deppy zegt is sowieso waar, maar een hele dag doen met 1 maandverband is volgens mij voor niemand echt haalbaar. En zo wel, dan is het nog niet hygiënisch, je moet een maandverband echt wel even twee keer wisselen op een dag, je ruikt t na een hele dag ook behoorlijk denk ik?

Kun je verder ook niet bijv tampons gebruiken, evt in combinatie met maandverband? Dan voel je het niet zo. Ook tampons overigens elke 6-8 uur minimaal wisselen.

Ik vraag me af of je echt zoveel bloed verliest of dat het alleen zo lijkt voor jouw gevoel. 7/8 dagen is lang, maar voor heel veel vrouwen is dat zo. Ik neem aan niet zo lang elke dag heel veel bloed??
Alle reacties Link kopieren
Zo hevig vloeien is echt vervelend. Terug naar de huisarts voor anticonceptie en/of een doorverwijzing want 7/8 dagen vloeien is best lang.
Je maandverband moet je sowieso veel vaker verschonen, dat is niet fris anders. En zoals hierboven gezegd zijn tampons misschien een betere oplossing maar ook die moet je vaak verwisselen, denk aan iedere paar uur. Als ik dat niet zou doen zou ik ook constant doorlekken en me heel vies voelen. Ik heb dan ook een grondige hekel aan de menstruatie, vrouwenhel noem ik het.
nimue_iparis wijzigde dit bericht op 16-01-2019 22:39
39.97% gewijzigd
Iets aan je bloed hebben maar niet weten wat? Lijkt me heel sterk.


Ga terug en vraag anticonceptie. En/of wat er met je bloed is... als er al wat is.

Je kan je anticonceptie door slikken. Of de prikpil nemen.

Je hoeft niet per se elke maand een stopweek te hebben.
Minik schreef:
16-01-2019 22:28
Wat deppy zegt is sowieso waar, maar een hele dag doen met 1 maandverband is volgens mij voor niemand echt haalbaar. En zo wel, dan is het nog niet hygiënisch, je moet een maandverband echt wel even twee keer wisselen op een dag, je ruikt t na een hele dag ook behoorlijk denk ik?

Kun je verder ook niet bijv tampons gebruiken, evt in combinatie met maandverband? Dan voel je het niet zo. Ook tampons overigens elke 6-8 uur minimaal wisselen.

Ik vraag me af of je echt zoveel bloed verliest of dat het alleen zo lijkt voor jouw gevoel. 7/8 dagen is lang, maar voor heel veel vrouwen is dat zo. Ik neem aan niet zo lang elke dag heel veel bloed??
Klopt, ik verwissel het sowieso, maar gewoon het feit dat je al bijna bent doorgelekt met een hele dikke maandverband. Tampons vind ik eng. Ik bloed de eerste 3/4 dagen heel veel, gelukkig neemt het dan weer af. Maar het is lastig om zeg maar naar school te gaan, feestjes, werken.. En op de verpakking van mijn maandverband staat dat het ook een kraamverband is... Is gewoon kut dit
Ezelsoortje21 schreef:
16-01-2019 22:39
Klopt, ik verwissel het sowieso, maar gewoon het feit dat je al bijna bent doorgelekt met een hele dikke maandverband. Tampons vind ik eng. Ik bloed de eerste 3/4 dagen heel veel, gelukkig neemt het dan weer af. Maar het is lastig om zeg maar naar school te gaan, feestjes, werken.. En op de verpakking van mijn maandverband staat dat het ook een kraamverband is... Is gewoon kut dit
Terug naar de huisarts.
Misschien toch maar weer een afspraak maken en hopen dat ik ook een antwoord krijg wat er met mijn bloed is.
De hele dag doen met 1 nachtverband. Iew.. Dat gaat toch behoorlijk broeien en stinken?!

Toen bij mij eenmaal de menstruatie goed op gang was moest ik de eerste 2 dagen minimaal om de 2 uur wisselen. Op dag 3 en 4 minimaal iedere 3 a 4 uur. En ik kende meisjes die ieder uur moesten wisselen en ook meisjes die een hele schooldag met een maandverband en tampon liepen want op school ging je toch niet naar de wc bah! Ik vond dat echt zo vies en niet gezond.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je TO? Bij jonge meiden is menstruatie vaak veel heftiger dan als je weer iets ouder bent. Toen ik bijv 14/15 was, was ik altijd 1 dag ziek van de buikpijn, en inderdaad ook elke 2/3 uur maandverband wisselen de eerste dagen. Dat is erg vervelend, maar het hoort er helaas een beetje bij.

Als je er erg veel last van hebt en je ervoor aan de pil wilt dan moet je bij je huisarts zijn.

Ik zeg dit vooral om je gerust te stellen, waarschijnlijk lijkt het erger dan het is, maar het is wel erg vervelend. Maar je bent zeker niet de enige!
Goguma schreef:
16-01-2019 22:42
De hele dag doen met 1 nachtverband. Iew.. Dat gaat toch behoorlijk broeien en stinken?!

Toen bij mij eenmaal de menstruatie goed op gang was moest ik de eerste 2 dagen minimaal om de 2 uur wisselen. Op dag 3 en 4 minimaal iedere 3 a 4 uur. En ik kende meisjes die ieder uur moesten wisselen en ook meisjes die een hele schooldag met een maandverband en tampon liepen want op school ging je toch niet naar de wc bah! Ik vond dat echt zo vies en niet gezond.
Ik verwissel sowieso mijn maandverband
anoniem_379429 wijzigde dit bericht op 16-01-2019 22:51
8.64% gewijzigd
Goguma schreef:
16-01-2019 22:42
De hele dag doen met 1 nachtverband. Iew.. Dat gaat toch behoorlijk broeien en stinken?!

Toen bij mij eenmaal de menstruatie goed op gang was moest ik de eerste 2 dagen minimaal om de 2 uur wisselen. Op dag 3 en 4 minimaal iedere 3 a 4 uur. En ik kende meisjes die ieder uur moesten wisselen en ook meisjes die een hele schooldag met een maandverband en tampon liepen want op school ging je toch niet naar de wc bah! Ik vond dat echt zo vies en niet gezond.
Ja dat viel me ook al op.

Waarom niet gewoon elke 2/3 uur een nieuw goed verbandje? Of een tampon en een dunner verbandje voor de zekerheid en dat ook meerdere keren per dag vervangen?
Ezelsoortje21 schreef:
16-01-2019 22:48
Ik verwissel sowieso mijn maandverband, maar ik ben snel doorgelekt waardoor ik dus steeds naar de wc moet. Gewoon al als ik sta loop het zo eruit
Maar dat zeg je niet in de OP. Mensen gaan daar op reageren.


ik draag maxi nachtverband omdat ik anders de dag niet haal zonder door te lekken en ik moet dan sowieso de eerste drie dagen ook nog eens verwisselen omdat het vol zit.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 16-01-2019 22:50
23.71% gewijzigd
Minik schreef:
16-01-2019 22:47
Hoe oud ben je TO? Bij jonge meiden is menstruatie vaak veel heftiger dan als je weer iets ouder bent. Toen ik bijv 14/15 was, was ik altijd 1 dag ziek van de buikpijn, en inderdaad ook elke 2/3 uur maandverband wisselen de eerste dagen. Dat is erg vervelend, maar het hoort er helaas een beetje bij.

Als je er erg veel last van hebt en je ervoor aan de pil wilt dan moet je bij je huisarts zijn.

Ik zeg dit vooral om je gerust te stellen, waarschijnlijk lijkt het erger dan het is, maar het is wel erg vervelend. Maar je bent zeker niet de enige!
18. Gelukkig heb ik niet last van pijn ofzo.
Lucifer2018 schreef:
16-01-2019 22:49
Maar dat zeg je niet in de OP. Mensen gaan daar op reageren.


ik draag maxi nachtverband omdat ik anders de dag niet haal zonder door te lekken en ik moet dan sowieso de eerste drie dagen ook nog eens verwisselen omdat het vol zit.
Oeps
Alle reacties Link kopieren
Oké niet meer heel jong dus. Als jij het als vervelend ervaart, is terug naar de huisarts je enige goede optie.

Maar alles wat je omschrijft klinkt in mijn oren niet als raar. Ik voelde het ook altijd lopen, lang leve tampons of menstruatiecup, dan voel je daar niks meer van. Overigens is een menstruatiecup ook een goed idee als je nou eens wilt weten hoeveel je echt vloeit, want het lijkt altijd veel meer dan het is. Maar als je tampons eng vindt, is een menstruatiecup helemaal eng denk ik...

Overigens, voor die angst.. als het echt niet lukt om een tampon in te brengen, hiervoor ook naar je huisarts gaan!
De enige reden die ik kan bedenken waarom de huisarts geen pil wil voorschrijven is omdat er verhoogd risico is op trombose in de familie. Ik weet nog dat mijn huisarts dag o.a. vroeg toen ik aan de pil ging. Maar dan kan men toch advies geven voor iets anders mocht dat de reden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Om de 3 uur verwisselen is wel normaal, vooral tijdens de hevigere dagen. Zeven à acht dagen is best lang. Let er op dat je geen ijzertekort krijgt. En als je weer naar de huisarts gaat, neem pen en papier mee om dingen op te schrijven. Zodat je de volgende keer later ook weet wat "iets aan je bloed" is.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Hier werkt menstruatiecup + nachtmaandverband (katoen, ik vind die varianten met parfum e.d. veel broeieriger) (ook overdag) het beste voor de heftigste dagen. De menstruatiecup kan je in principe 12 uur laten zitten en omdat het maandverband alleen maar voor de zekerheid, hoef je op lichtere dagen 's nachts niet je bed uit. Op dagen dat ik het zwaarst bloed is de cup nog vrij snel vol (uur of twee) en dan leeg ik 'm s' nachts tussendoor. Maar vind dat 's nachts opstaan echt vervelend (ben ook niet zo'n makkelijke opnieuw-in-slaap-valler'), dus ben altijd blij als dat niet meer nodig is.
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 17-01-2019 01:12
5.79% gewijzigd
Ik had ook altijd last van mijn menstruatie. Vanaf mijn 12de ook ongesteld, en nacht maandverband gebruiken omdat het zo heftig was. Maar toen ik tampons ging gebruiken ging er echt een wereld voor mij open. Vond het eerst ook niet fijn maar even de knop om zetten. Ondanks mijn heftige ongesteldheid was voor mij een mini tampon voldoende. Dus als je tampons zo eng vind, begin met een mini in combinatie met een wat lichter maandverband.

Maar goed, ben inmiddels al 5 jaar niet meer ongesteld geworden omdat ik op mijn 19de een implanon heb laten zetten. Echt een verademing. Nog beter dan tampons. De implanon is goed voor 3 jaar. Dus volgend jaar ga ik voor de derde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven