Gezondheid alle pijlers

Hoe lang doe je met een bril?

20-01-2019 17:47 54 berichten
Hoe lang doen jullie met een bril die je dagelijks de hele dag draagt?
Mijn dochter twijfelt of ze een nieuwe zal kopen voor ze een half jaar naar het buitenland gaat, zodat ze een reservebril heeft. De oude is inmiddels vier jaar oud.
Alle reacties Link kopieren
Ik elke 2 jaar. Niet omdat het moet maar omdat het kan.
Ik heb net een nieuwe omdat het montuur gratis was maar mn oude had ik al jaaaaren en is nog goed
Daar laat ik sws ook nieuwe glazen inzetten weer als reserve

Een reserve bril is sws een goed idee
Dit lijkt me inderdaad best een goede reden om een nieuwe bril te kopen. Niets vervelender als je er afhankelijk van bent en zonder komt te zitten.
Ik vind 4 jaar heel netjes. Zijn haar ogen in de tijd ook dan niet achteruit gegaan?
Dat is de eerste reden natuurlijk om een nieuwe te kopen.
Alle reacties Link kopieren
De mijne is ruim 9 jaar oud. Eigenlijk is hier gewoon weinig zinnigs over te zeggen, omdat het sterk afhankelijk is van de bril en de gebruiker. Dure titaniummonturen gaan gemiddeld langer mee dan een kunststof-exemplaar van Hans Anders. Ik zou haar adviseren om het recept van haar bril mee te nemen (via email of dropbox oid) en daar eventueel een vervangend exemplaar te halen. Als dat geen optie is, zou ik sowieso een reservebril meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe al 6 jaar met mijn montuur, inmiddels zijn wel de glazen een keer vervangen.
"Boring conversation anyway"
Als ze op dagelijkse basis afhankelijk is van haar bril, lijkt me een reservebril sowieso geen overbodige luxe. als ze een sterkte heeft van -0.25 ouzo is dat al een stuk minder belangrijk
In het buitenland hebben ze toch ook wel opticiens? Of gaat ze naar de rimboe?
Ik zou vooral geen zin hebben dat er "op verplaatsing" in Verwegistan iets gebeurt met de huidige bril. En dat je daar dus in een andere taal je ogen moet laten opmeten en voor een nieuwe moet gaan.


Een reserve meenemen lijkt mij dus sowieso geen slecht idee.
gizzmo-returns schreef:
20-01-2019 17:53
Dit lijkt me inderdaad best een goede reden om een nieuwe bril te kopen. Niets vervelender als je er afhankelijk van bent en zonder komt te zitten.
Ik vind 4 jaar heel netjes. Zijn haar ogen in de tijd ook dan niet achteruit gegaan?
Dat is de eerste reden natuurlijk om een nieuwe te kopen.
De laatste meting dateert nog van de orthoptiste. We hebben toen voor de leuk laten nameten bij de opticien (met dat apparaat) en dat week 2,5 punt af. Ik vermoed dus dat ze nu ook gedruppeld moet worden voor een juiste meting, maar of dat binnen een maand nog lukt...
Ze heeft iig geen klachten dus ik denk dat de sterkte nog wel klopt.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 20-01-2019 18:01
5.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds dit jaar een bril en was eigenlijk van plan elk jaar een nieuwe te nemen 😎. Gewoon omdat ze met zo'n aanbieding niet duur zijn en afwisseling vind ik leuk...
Theamuts schreef:
20-01-2019 17:58
In het buitenland hebben ze toch ook wel opticiens? Of gaat ze naar de rimboe?
Natuurlijk hebben ze die. Maar als je erg afhankelijk bent van je bril, kan je echt geen dag zonder.
En een nieuwe bril aanmeten en bestellen en leveren duurt natuurlijk wel wat langer.
gizzmo-returns schreef:
20-01-2019 18:01
Natuurlijk hebben ze die. Maar als je erg afhankelijk bent van je bril, kan je echt geen dag zonder.
En een nieuwe bril aanmeten en bestellen en leveren duurt natuurlijk wel wat langer.
Ja, het is het eerste wat ze opzet en het laatste wat af gaat op een dag.
MinkeDeWit schreef:
20-01-2019 18:02
Ja, het is het eerste wat ze opzet en het laatste wat af gaat op een dag.
Dan inderdaad zeker wel een reserve bril meenemen.
gizzmo-returns schreef:
20-01-2019 18:04
Dan inderdaad zeker wel een reserve bril meenemen.
Of lenzen een optie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een duur titanium model, nu 4,5 jaar oud, maar hij kan echt nog wel een keer 4,5 jaar mee. Als het nodig is, kunnen er nieuwe glazen in.

Ik heb altijd een reservebril mee op vakantie en daar één keer gebruik van moeten maken toen ik door een val het glas brak (gelukkig geen glas in m'n ogen, wel een flinke wond in mijn voorhoofd toen). Wat was ik blij met mijn reservebril toen!
Ik koop iedere 2-3 jaar een nieuwe omdat ik dan wel eens wat anders wil. En tot nu toe waren mijn ogen nooit helemaal hetzelfde. En juist voor op vakantie vind ik het fijn om een reserve bij te hebben voor het geval dat.

Kortom 4 jaar dezelfde en nooit tussendoor even ogen meten lijkt mij wat lang en dus hoog tijd voor een meting en wellicht nieuwe bril.

En dat duurt echt geen maand, had mijn nieuwe bril altijd binnen 2 weken en volgens mij kan het bij pearle inmiddels terwijl je wacht. Tenminste daar adverteerde ze een tijdje mee vorig jaar.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
20-01-2019 18:23
En dat duurt echt geen maand, had mijn nieuwe bril altijd binnen 2 weken en volgens mij kan het bij pearle inmiddels terwijl je wacht. Tenminste daar adverteerde ze een tijdje mee vorig jaar.
Klaar terwijl je wacht valt tegen in de praktijk. Ze hebben maar een minimale hoeveelheid glazen in voorraad. Wijken je ogen daarvan af dan moet het toch besteld worden. Wat voor mij gelijk weer een waarschuwing zou zijn: wat op voorraad ligt willen ze uiteraard zo snel mogelijk verkopen. Wie garandeert dan dat ze toch een echt goede oogmeting doen en niet een beetje toewerken naar wat ze hebben liggen?
Elk jaar meten en elke 2 jaar een bril (tenzij de sterkte veranderd is).
Mijn kinderen elk jaar een oogmeting bij de optometrist en vanaf 12 jaar bij de opticien. Zij krijgen elk jaar tot hun 16de een nieuwe bril ongeacht of de sterkte is veranderd.
Sara9876 schreef:
20-01-2019 18:33
Klaar terwijl je wacht valt tegen in de praktijk. Ze hebben maar een minimale hoeveelheid glazen in voorraad. Wijken je ogen daarvan af dan moet het toch besteld worden. Wat voor mij gelijk weer een waarschuwing zou zijn: wat op voorraad ligt willen ze uiteraard zo snel mogelijk verkopen. Wie garandeert dan dat ze toch een echt goede oogmeting doen en niet een beetje toewerken naar wat ze hebben liggen?
Aha, ik wist niet dat het zo werkte. Maar ik neem aan dat ze niet voor de oogmeting al vragen of je wilt wachten op je bril.
Alle reacties Link kopieren
Om de drie jaar een nieuwe bril, sterkte is in die tijd bij mij ook altijd verandert. Het oude montuur is dan echt nog wel goed, maar de glazen kosten toch het meeste.. dan vind ik een nieuw montuur ook wel weer leuk.

Meestal ga ik voor zo'n aanbieding van tweede bril gratis en neem een gewone en een zonnebril.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, in het buitenland is ogen opmeten bij de opticien meestal niet gratis. En het kan best lang duren voor een nieuwe bril er is, dus een reservebril lijkt mij geen overbodige luxe.
every journey starts with a single step
Alle reacties Link kopieren
Vanaf nu ga ik dat elke twee jaar doen. Ik heb onlangs een nieuwe bril gekregen en jeetjemina, mijn zicht was dik verslechterd. Ik had vier jaar lang dezelfde bril, spijtig genoeg. Ik kan nu véél beter zien met mijn nieuwe bril, ook al zou ik dat niet verwacht hebben.
Twee jaar dus!
Memento Mori
TAMEiMPALA schreef:
20-01-2019 19:08
Vanaf nu ga ik dat elke twee jaar doen. Ik heb onlangs een nieuwe bril gekregen en jeetjemina, mijn zicht was dik verslechterd. Ik had vier jaar lang dezelfde bril, spijtig genoeg. Ik kan nu véél beter zien met mijn nieuwe bril, ook al zou ik dat niet verwacht hebben.
Twee jaar dus!
Jij had dus niet gemerkt dat het verslechterd was? Bij mijn dochter is het gelijk gebleven vanaf haar 12e tot haar 15e. Nu al vier jaar niet gemeten dus.
Ze kan ook met de huidige meting een goedkope bril voor erbij/reserve nemen toch?

Bij www.charlietemple.nl voor €25

Ik heb er 4 van hen + 2 zonnebrillen op sterkte en ben echt heel tevreden over de kwaliteit.
Ik heb die brillen liever op dan de duurdere van Pearle.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven