Gezondheid alle pijlers

Vriend heeft longkanker

09-02-2019 11:58 1698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerste kerstdag werd mijn vriend verkouden met veel hoesten erbij. Verkoudheid ging over, hoesten niet en dat werd steeds pijnlijker. Halverwege januari voelde hij met een hoestbui een knak bij zijn ribben. Mijn vriend ging gelijk naar de huisarts, die stuurde hem door naar het ziekenhuis voor een foto.
Conclusie was een gebroken rib en ze zagen iets bij zijn longen wat ze niet vertrouwden.
Vriend kreeg een scan en vorige week hebben we echt het meest verschrikkelijke nieuws gekregen.
Longkanker met uitzaaiingen naar oa zijn rib, daarom is die ook gebroken, stukje lymfe, lever en er zit een plekje bij zijn heup. Arts zei gelijk dat hij dit niet kon genezen, alleen maar tijd rekken. :cry:
Onze wereld is ingestort, onze toekomst plannen die we samen hadden kunnen we niet meer uitvoeren. Het is allemaal zo onwerkelijk, we leven in een complete nachtmerrie.
Zonder behandeling geeft de arts hem een half jaar, met behandeling kan het met een paar maanden tot paar jaar gerekt worden, mits het aanslaat.

Dinsdag krijgt hij zijn eerste chemo en maandag krijgen we te horen of hij ook immunotherapie erbij krijgt.
Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat, dat ik hem zie aftakelen en dat het moment gaat komen dat ik mijn grote liefde moet gaan missen :cry: Geen idee hoe ik dit allemaal moet gaan doen. We proberen nu nog zoveel mogelijk te genieten en leuke dingen te doen zolang het nog kan.
Alle reacties Link kopieren
Och wat heftig, en enorm triest..

Ik weet niet wat ik hier op moet zeggen, behalve ‘sterkte’.

Gebruik dit topic vooral om van je af te schrijven in deze moeilijke tijd. :hug:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat een verschrikkelijk nieuws. Ik kan jullie alleen maar hee veel sterkte toewensen voor de komende tijd.

Uit mijn omgeving ken ik trouwens een jong iemand met uitgezaaide longkanker die nu stabiel is. Het is niet genezen maar het wordt niet erger
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk... Heel erg veel sterkte gewenst :rose:
Be true to yourself
Wat een vreselijk nieuws! Heel veel sterkte de komende tijd :hug:
Och wat afschuwelijk. Ik heb er geen woorden voor. Wat een nachtmerrie....
X
Och meid, wat verschrikkelijk.
Wat moeten jullie geschrokken zijn.

Ik weet nooit zo goed wat ik moet zeggen in een geval als deze, maar wil je toch zeggen dat de tijd die jullie nog met elkaar hebben hopelijk een mooie zal zijn en het afscheid mild zal zijn.
Wat vreselijk. Heel, heel veel sterkte. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijk naar nieuws hebben jullie gehad!

Heel veel sterkte de komende tijd. Dat de chemo maar goed zijn werk doet en dat jullie nog veel maanden extra samen kunnen zijn. :hug:
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk! Heel veel sterkte voor jullie beiden.
Wat een vreselijk nieuws dit, geen woorden voor.. *knuffel*
Wat vreselijk.
Heel veel sterkte. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk, heel veel sterkte.. :hug:
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
Getver, wat een naar nieuws voor jullie. Ik kan mij jouw gevoel goed voorstellen. Neem daar ook de ruimte voor. Hij is ziek, maar jij hebt ook nieuws gekregen die je liever niet had gehad. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor jullie lieve woorden. Wij gaan zodrect een fotoshoot doen, paar mooie foto’s van ons samen nu hij zijn haar nog heeft.
Heel veel kracht en sterkte de komende tijd !
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk. Ik hoop dat jullie nog een fijne tijd samen hebben. Maak maar mooie foto's.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend erg voor jullie... :hug:
:hug: Super droevig nieuws, ik hoop dat jullie toch nog ergens de kracht vinden om van deze korte tijd die jullie nog geboden is, hoe raar ook, een beetje kunnen genieten, mooie herinneringen maken, als hij daar nog energie voor heeft, Sterkte!
jemig! Wat een akelig nieuws! heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
:hug: vreselijk :'( wat onbeschrijfelijk verdrietig. Geen woorden voor.
Ik hoop dat de fotoshoot prachtige foto's oplevert
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijk bericht! Ik hoop dat jullie de komende tijd ook momenten zullen hebben dat jullie hier niet aan denken en mogen genieten van de tijd die over is.
Ik wens jullie nog veel liefde de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Wat afschuwelijk... heel veel sterkte en liefde samen.
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk!
Veel sterkte gewenst! :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven