Gezondheid alle pijlers

Vriend heeft longkanker

09-02-2019 11:58 1698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerste kerstdag werd mijn vriend verkouden met veel hoesten erbij. Verkoudheid ging over, hoesten niet en dat werd steeds pijnlijker. Halverwege januari voelde hij met een hoestbui een knak bij zijn ribben. Mijn vriend ging gelijk naar de huisarts, die stuurde hem door naar het ziekenhuis voor een foto.
Conclusie was een gebroken rib en ze zagen iets bij zijn longen wat ze niet vertrouwden.
Vriend kreeg een scan en vorige week hebben we echt het meest verschrikkelijke nieuws gekregen.
Longkanker met uitzaaiingen naar oa zijn rib, daarom is die ook gebroken, stukje lymfe, lever en er zit een plekje bij zijn heup. Arts zei gelijk dat hij dit niet kon genezen, alleen maar tijd rekken. :cry:
Onze wereld is ingestort, onze toekomst plannen die we samen hadden kunnen we niet meer uitvoeren. Het is allemaal zo onwerkelijk, we leven in een complete nachtmerrie.
Zonder behandeling geeft de arts hem een half jaar, met behandeling kan het met een paar maanden tot paar jaar gerekt worden, mits het aanslaat.

Dinsdag krijgt hij zijn eerste chemo en maandag krijgen we te horen of hij ook immunotherapie erbij krijgt.
Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat, dat ik hem zie aftakelen en dat het moment gaat komen dat ik mijn grote liefde moet gaan missen :cry: Geen idee hoe ik dit allemaal moet gaan doen. We proberen nu nog zoveel mogelijk te genieten en leuke dingen te doen zolang het nog kan.
Jeetje wat heftig, heel veel sterkte gewenst!
Lieve Pink,ik leef met je mee. Sterkte en een dikke knuf! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je ernaar vraagt Mammezel. En de andere ook uiteraard die nog reageren!
Met mijn schoonvader gaat het naar omstandigheden redelijk. Mijn schoonzus had vorige week een gesprek in het ziekenhuis. Schoonvader heeft dus maagkanker met een uitzaaiing naar zijn lever. Er kan niet zoveel aan gedaan worden helaas, hij gaat wel 2 tot 4 bestralingen krijgen om te zorgen dat hij geen maagbloedingen krijgt.
Ik ben zondag even bij hem langs geweest en hij voelt zich goed, heeft geen pijn, voelt zich niet ziek, hij voelt zich eigenlijk niet anders dan anders.
Het is wel heel confronterend om dit nu zo weer mee te maken. Schoonvader staat natuurlijk verder bij mij vandaan maar het is wel de vader van Edwin. Edwin had dit verschrikkelijk gevonden, ik kan er nu niet eens voor hem zijn. Hij was altijd zo bezorgd om zijn vader.
De artsen hebben een levensverwachting afgegeven van 3 tot 6 maanden, misschien iets langer. Dat is zo kort! Ik wil echt nog tijd met hem doorbrengen, hopelijk wat verhalen van hem horen over vroeger, hoe Edwin als kind was bijvoorbeeld.
Ik heb gelijk al een middag gepland met schoonvader en schoonzus om door de bollenstreek te rijden begin april, dat vind schoonvader erg leuk.
En schoonvader wil graag nog een x bij mij thuis langskomen dus we hebben al een datum waarbij schoonzus, schoonvader en mijn ouders bij mij komen eten.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte toegewenst. Ik lees regelmatig hier mee en ik heb zoveel bewondering voor jou, hoe jij met alles om gaat!! Dat wilde ik je graag even laten weten. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat een ongelooflijk klotenieuws Pink! Ik kwam hier om je te vragen hoe het ging en te zeggen dat ook ik nog aan jullie denk. Dat eerste is wel beantwoord denk ik, maar het tweede misschien des te waardevoller. Ik gun het je dat je hier voor altijd een luisterend oor/lezend oog vind voor alles waar je doorheen gaat. Ik blijf in elk geval lezen :smooch:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Pink de komende tijd. Hoop dat de tijd met je schoonvader heel waardevol voor jou en voor hem is . :hug:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Oei dat klinkt helemaal niet goed. Hopelijk voelt hij zich de komende tijd nog relatief goed en heeft hij weinig pijn.
Hoe gaat het met je schoonzus? Red zij het allemaal? Lijkt me ook niet niks zo dicht op elkaar dit alles.
Heel veel sterkte allemaal :hug:
Hé Pink,
Hier een Corona-virus-vrij bericht uit België!

Hoe is het met 'de papa'? Waar wordt hij nu verzorgd? En kan je hem bezoeken als je wil of zijn er beperkingen om hem te zien nav de huidige wereldwijde situatie?

Nogal toestanden hé.

En jij, hoe gaat het met jou zo in het begin van de lente (die we ons allemaal anders hadden voorgesteld)?

Hou je (ondanks alles) goed.

Mamme-zel
Hoi Pink,hoe gaat het met je en met je schoonvader? En met je schoonzus? Ik denk vooral nu in deze tijden aan je. Het zijn erg moeilijke tijden maar ik wil je laten weten dat ik met je meeleef. Sterkte met alles! Een dikke knuf! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lief dat jullie ernaar vragen en nog steeds aan me denken.
Ja, wat een bizarre tijd is het he? Met mij gaat het oké, ik werk de ene week thuis en de andere week op kantoor. De eerste dagen thuis werken vond ik best moeilijk, zo confronterend om dan alleen thuis te zitten. Terwijl ik eigenlijk samen met Edwin thuis had moeten werken, dat we elkaar gezelschap konden houden. Ik vind het heel raar dat Edwin deze Corona crisis niet meemaakt.
Met mijn schoonvader gaat het naar omstandigheden goed, hij heeft geen pijn gelukkig. Hij is wel wat meer moe dus slaapt overdag soms ook. Hij is wel erg eenzaam helaas, er mag natuurlijk niemand op bezoek komen, zelfs mijn schoonzus niet. Ik kan mijn lieve omaatje ook niet opzoeken helaas.
Met schoonzus gaat het helaas iets minder. Ze heeft het moeilijk in deze Corona tijd en dat ze haar vader niet kan opzoeken. Het is zo snel na Edwin en ze is na zijn overlijden ook alleen maar doorgegaan, ze zit nu tijdelijk op een andere werkplek en ze voelt zich nu een beetje verloren. Dus dat is best wel lastig voor haar.

Wisten jullie dat het zaterdag alweer een jaar geleden is dat we getrouwd zijn? De tijd gaat zo ontzettend snel. Onbegrijpelijk dat we ons jubileum niet samen kunnen vieren. Je hoort je trouwdag met je partner te vieren, vooral het eerste jaar!
Ik wilde zaterdag eigenlijk wat leuks doen met mijn ouders en schoonzus en ‘s avonds eten bij het favoriete restaurantje van Edwin en mij, daar hebben we op onze trouwdag ook ‘s avonds gegeten. Maarja dat zit er allemaal niet in. Heel raar en moeilijk om zo ons eerste jubileum te moeten ‘vieren’ door alleen maar thuis te kunnen zitten en niets te kunnen doen.
We gaan nu kijken of we zaterdag misschien ergens kunnen wandelen en ‘s avonds willen we lekker gaan koken, dan willen we Edwin zijn lievelings kostje maken.
En ik wil zaterdagochtend even naar ons oude woonplaats rijden, herinneringen ophalen en naar de plek rijden waar we met onze bruiloft geluncht hebben en fotos hebben gemaakt. Ook wil ik daar een bloemetje voor ons samen te halen.

Hopelijk gaat het met jullie allemaal goed. Laten we hopen dat al deze ellende snel voorbij is. :hug:
Klinkt alsof jullie zaterdag een mooie dag van gaan maken zaterdag. Ook al is dit natuurlijk helemaal niet zoals in eerste instantie verwacht. Je had dit gewoon met Edwin moeten vieren. Het leven is gewoon niet eerlijk soms. Hopelijk is het in ieder geval lekker weer om te kunnen wandelen :) Ik weet niet of het restaurant eventueel bezorgt nu of dat je kunt afhalen? Ik weet niet of het in de buurt is, maar anders is dat misschien nog een optie.
Wat naar dat je schoonvader eenzaam is. Lijkt me extra lastig nu in deze situatie. Gaan zijn behandelingen wel door of zijn die op dit moment ook gestaakt? En wat schoonzus betreft. Misschien is het juist voor haar een moment om wat dichter bij haarzelf te komen en zo te kunnen rouwen in plaats van maar doorgaan? Al is het natuurlijk wel een klote situatie nu ook met schoonvader.
Let goed op jezelf :hug:
Wat is die Edwin een gelukzak (Belgisch woord), wat heeft ie mazzel, dat hij nog zo betrokken wordt bij alles.
Want dood ben je pas als je vergeten bent, als er niet meer over je gepraat wordt. Dat is bij hem zeker niet het geval.

Ik hoop dat de activiteiten van zaterdag je weer kracht geven, Pink.

Het beste ook voor je schoonvader, en natuurlijk ook voor je schoonzusje, en ook zeker het beste voor jou! (Waarom zeg ik eigenlijk niet: het allerbeste voor iedereen, dat is sneller en even duidelijk! :) ).

Hou je goed Pink, nu en dan laat ik nog eens een berichtje achter.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dat jullie nu dit weer moeten meemaken...
Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ach gossie.wat naar voor jullie allemaal.wat n toestand toch dat je elkaar niet even kunt knuffelen.
Gelukszak moest er om lachen,wat n woord.

Ja je bedoelingen zijn goed Pink.weet niet wat er allemaal mogelijk is momenteel.
Wat gravinty (moeilijke nickname) opperde dat je het eten kunt laten bezorgen.is n idee.
Veel sterkte voor jullie allemaal.en ook n knuffel :hug: voor allemaal.
Sterkte met alles..❤️
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Is alles nog goed met je, Pink?
En is je schoonvader terug 'de oude'? Hoe beleeft hij de corona-tijd?

Groeten uit België
Lieve Pink,ik denk aan je. Hoe gaat het met je? En met je schoonvader? :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zie dat er hier weer geschreven wordt .
Ben ook benieuwd hoe het met pink en. familie gaat.
Liefs van mij Pink .je weet dat er veel mensen hier aan je denken.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Wat lief van jullie. :hug:
Het gaat hier redelijk, ik werk nog steeds om de week thuis, daar ben ik inmiddels wel aan gewend.
Met schoonvader gaat het ook nog steeds redelijk naar omstandigheden. Schoonzus mocht 2 weken terug voor het eerst weer op bezoek, ze had een foto gemaakt en doorgestuurd. Hij is wel magerder geworden vind ik, vind schoonzus ook. Maar hij voelt zich prima en heeft nog geen klachten gelukkig.

Met Hemelvaartsdag ga ik lekker picknicken met schoonzus, uiteraard op gepaste afstand. Fijn ook om op die manier contact te hebben en te houden met haar.

Ik wil een foto album maken met foto's van Edwin, dus ik ben begonnen om allemaal foto’s van zijn telefoon en mijn telefoon te halen. 1,5 week geleden kwam ik een kort filmpje tegen toen Edwin en ik net een paar maanden samen waren. Edwin kijkt eerst naar mij en dan naar de camera. De manier waarop hij kijkt, ik kreeg gewoon kriebels in mijn buik van verliefdheid. Ik schrok ervan.
Ik heb dat nu al zo lang niet meer gevoeld en ergens zitten die gevoelens nog steeds diep in mij. Zo confronterend. En eigenlijk kan ik het allemaal nog steeds niet geloven, ik besef het af en toe gewoon niet dat hij er echt niet meer is, dan snap ik niet wat er allemaal gebeurd is.

Het is vandaag alweer 10 maanden geleden, de tijd gaat zo snel. Aankomende zaterdag is het een jaar geleden dat Edwin zijn ruggenwervel instortte, dat was zo’n vreselijke dag. Vanaf die datum is het snel gegaan en ik denk dat de aanloop naar de sterfdatum erg moeilijk en pijnlijk zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt Pink.je gaat elke dag herhalen.vorig jaar was er dit .en toen dat.
Zal op de duur iets verzachten allemaal. ❤️
Ja contact houden met je schoonzus is fijn ,
Mijn broer is alweer zo.n twintig jaar geleden overleden.maar mijn schoon zusje.blijft mijn schoonzusje.
Sterkte de komende tijd. geniet morgen van de picknick .
En maak n mooi iets van de foto’s van Edwin.en Edwin en jij samen .zo dierbaar.
Liefs.❤️
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
:hug: Pink. Ik denk met regelmaat aan je een lees ook je updates. Jij leest onze updates vast ook.

Ik wens je een fijne hemelvaartsdag. Het wordt schitterend weer :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Geniet van het mooie weer Pink :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ook hier een virtuele knuffel voor jou Pink!
Denk aan je.
Alle reacties Link kopieren
Pink, wat schrijf je toch mooi. Alles wat je zegt is zo puur en oprecht. En wat een heftige tijden weer voor je. Ik wens je zoveel sterkte!
Ik zeg hier niet veel maar lees alles mee.
Inmiddels nadert het einde voor mijn beste vriendin met helaas dezelfde aandoening als jouw vriend.
We zijn nu bezig een boekje te maken van waar zij zo goed in was met een boodschap die zij aan de wereld wil meegeven. We doen samen de input, maar ik schrijf alles op.
Wij zijn hard bezig, maar de tijd dringt.
Ik hoop zo voor haar dat we het nog kunnen voltooien en ze het nog kan lezen.
Knuf voor jou!

:hug: :hug: :hug: :hug:
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Ik sluit me aan bij alle lieve en bemoedigende reacties van de fans van Pink.

Ik kan me voorstellen dat, nu het weer volop zomert, je de tijd van vorig jaar weer helemaal (her)beleeft, Pink. Heb je al een idee hoe je zijn sterfdag gaat doorbrengen?
Want jij weet er altijd iets speciaals van te maken!

Argentovivo, ook voor jou en je vriendin sterkte gewenst.

Liefs, mamme-zel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven