Gezondheid alle pijlers

Hoe omgaan met de tussenperiode van een lensimplantatie?

11-02-2019 01:57 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik neem voorzetlenzen (laseren kon niet). Ik word hiervoor 2x geopereerd met een tussenperiode van 2 weken. 1 week is het ene oog aan de beurt en 2 weken later de andere. Hoe kan je het beste omgaan met de tussenperiode tussen de 2 operaties in? Als 1 oog al wel behandeld is (met een voorzetlens) en de ander nog niet? Het oog wat nog niet behandeld is moet namelijk gecorrigeerd worden (bril/contactlenzen) omdat ik anders niks met dit oog zie (heb een hoge sterkte). Op dit moment draag ik een bril. Mijn optrimist adviseerde contact daglenzen, want met 1 voorzetlens in je oog en voor je ongecorrigeerde oog een bril zal een vertekent beeld geven. Ik neem echter voorzetlenzen omdat ik contactlenzen in alle opzichten niet fijn vind. Wat zijn jullie ervaringen tijdens de tussenperiode waarbij 1 oog al behandeld is en de andere niet? Daglenzen, maandlenzen, toch de bril op, 1 oog afplakken, etc? Ik heb nergens ervaringen kunnen lezen hierover dus ik hoop op tips!
Aan de behandelende oogarts vragen. Ik moest mijn bril blijven dragen, maar het is niet gezegd dat dat dan voor iedereen zo zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
In je bril een glas zonder sterkte nemen?
Of zoals mijn schoonvader deed het glas er gewoon uit halen...
Alle reacties Link kopieren
Ik mocht een maand (dacht ik) voor de ingreep geen lenzen meer dragen, dus ook in de tussenperiode niet. Ik heb een glas uit mn bril gedrukt en heb een week rondgelopen met een bril met één brillenglas. Niet charmant, maar dat was het toch al niet ;-)

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Misschien je bril gewoon dragen met 1 glas eruit.
Of afzien voor 2 weken en toch een daglens dragen.

Ikzelf heb geen ervaring met 2 operaties.
Ik heb zelf 2 maanden geleden de operatie gedaan. Ze hebben 2 ogen tegelijkertijd gedaan. :yes:
Lijkt mij een vraag voor je behandelaar!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor die 2 weken een contactlens in doen.

Je zegt dat je een hoge sterkte hebt. Brillenglazen verkleinen het beeld, implantlenzen en contactlenzen niet. Het lijkt me heel beroerd kijken als het beeld in beide ogen zo anders is en volgens mij heb je dan ook geen dieptezicht meer?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik had ook een bril met 1 glas. Tussen de inplantanten door. Een lens mocht echt niet. De maand voor de operatie al niet omdat deze je oog vervormd. Was even ruk. Want ik had geen bril meer al jaren dus met -16 een prijzig gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Heel verschillende antwoorden :-D , ik zou het dus vragen aan de oogarts die je gaat opereren.

Bij mijn zus raadde de oogarts juist een contactlens aan, wel een zachte. Die mocht ze tot de dag vóór de operatie dragen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Mij opticien zet in dit soort situaties gewoon een vensterglas in je bril. Dit is een vrijgevestigde opticien die zelf nog glazen slijpt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Mijn man haalde idd ook een glas uit zijn bril. Apart gezicht. Hij was overigens ontzettend blij met de operatie.
Alle reacties Link kopieren
Wat raar dat jouw arts je een lens adviseerd als je er niet tegen kan én sowieso vraag ik me af of dit wel mag. Ik ben niet bekend met jouw operatie maar toen ik gelaserd werd mocht ik weken geen lenzen in.
Alle reacties Link kopieren
Bij laseren mag je inderdaad geen lenzen in.
Ik geloof 4 weken voor harde lenzen, en 2 weken bij zachte lenzen.
Bij lens implantaten mag je gewoon lenzen in. Zelfs tot 1 dag van tevoren. (Zachte lenzen)
Alle reacties Link kopieren
Phoebe-Buffay schreef:
11-02-2019 09:53
Bij laseren mag je inderdaad geen lenzen in.
Ik geloof 4 weken voor harde lenzen, en 2 weken bij zachte lenzen.
Bij lens implantaten mag je gewoon lenzen in. Zelfs tot 1 dag van tevoren. (Zachte lenzen)
Ah oké, dan nog het punt dat TO niet tegen lenzen kan.
Bij mij werd verteld dat het niet verstandig was om 1 brillenglas er gewoon uit te halen, omdat je dan een heel vertekend beeld krijgt, en dat vinden je hersens lastig te verwerken. Lens was ook geen optie. Gelukkig werd ik, omdat ik een heel hoge sterkte had, al na een week aan het tweede oog geholpen. Dat was een lastige week, 1 goed oog en 1 oog met een flinke afwijking. Niet gewerkt die week, niet autogereden en geen belangrijke afspraken. Ik deed veel met 1 oog, kneep gewoon het slechte oog dicht. Het was het waard!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch lenzen bestellen om 2 weken te overbruggen. Je mag die lenzen wel weer opnieuw opbouwen met enkele uren per dag. 1 voorzetlens en 1 kant bril is erg vervelend kijkt niet goed en krijgt heel snel hoofdpijn.
Alle reacties Link kopieren
TO, is het misschien mogelijk om de tijd tussen de operaties te verkorten? Renkie57 kreeg na een week haar tweede operatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven