Gezondheid alle pijlers

Onaangename geur maar medisch in orde

11-02-2019 14:20 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik heb een beetje een genante vraag. Ik merk bij mezelf dat ik een sterk onaangename geur heb daarbeneden. Het lijkt soms zelfs door kleding heen te gaan. Ik ben naar de huisarts geweest en er is een uitstrijkje gemaakt en een urinetest gedaan. Ik heb geen bacteriele-of schimmel infectie. Ook geen blaasontsteking. Vandaar deze topic. Ik vroeg mij af of jullie tips hebben hoe ik ervan af kan komen?

Alvast bedankt
Gebruik je misschien maandverband of tampons waar je niet tegen kan?
Eet je veel sterkruikende etenswaren? Knoflook, uien, veel scherpe kruiden kunnen allemaal invloed hebben op je geur.
Gebruik je zeep om te wassen of gewoon water? En gebruik je inlegkruisjes, wat voor ondergoed en wat voor broeken (materiaal), draag je veel panty's?
Alle reacties Link kopieren
Is het een visgeur? Ik had toen bacteriële vaginose en daar is bij de drogist gewoon een ( inwendig ) zalfje voor te koop, werkt als een tiet. Geen Bioclin maar een ander, weet even de naam niet maar als je even in dat schap zoekt vind je het. Altijd het proberen waard.
Alle reacties Link kopieren
Is er ook gekeken naar of je niet toevallig een tampon vergeten bent eruit te halen? Dat is het enige wat ik kan bedenken wat een dusdanig sterke vieze geur heeft dat je het inderdaad door je kleren heen ruikt. Maar ik neem aan dat de huisarts dat wel gecheckt heeft, niet?
Am Yisrael Chai!
Laat je doorverwijzen naar de gynocoloog.
fashionvictim schreef:
11-02-2019 14:42
Is er ook gekeken naar of je niet toevallig een tampon vergeten bent eruit te halen? Dat is het enige wat ik kan bedenken wat een dusdanig sterke vieze geur heeft dat je het inderdaad door je kleren heen ruikt. Maar ik neem aan dat de huisarts dat wel gecheckt heeft, niet?
Er is een uitstrijkje gemaakt. Dan merk je wel of er iets in de weg zit, lijkt me.
En er is zeker meer wat een sterke geur kan veroorzaken. Als de huisarts het niet meer weet, zou ik me ook zeker laten doorverwijzen.
Heb je het al lang, of weet je nog wanneer het is ontstaan?
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare suggesties TO schrijft toch dat ze naar de ha is geweest? Neem aan dat die bij een uitstrijkje heus wel een tampon of bacteriën ontdekt.

Het kan hormonaal zijn TO. Probeer eens een "dieet" Geen fris maar water en thee. Veel verse groente en fruit, matig met de koolhydraten en de toegevoegde suiker dus even laten staan. Ik zou zeggen probeer dat eens een week of twee. Baat het niet gezond eten schaad ook niet.
Alle reacties Link kopieren
heb je een koperspiraaltje toevallig?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Scheer je je ? Ik merk dat als de haartjes daar langer worden het ook minder fris ruikt. Dus hou ik het kort/kaal
Alle reacties Link kopieren
er bestaat een afwijking waardoor je naar vis ruikt ..
turquasi schreef:
11-02-2019 14:47
heb je een koperspiraaltje toevallig?
Of mirena. Daar kan je ook van gaan stinken.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens mijn zwangerschappen had ik ook periodes dat ik sterker rook. Niet perse vies maar wel sterk waardoor ik kleding na een dag dragen echt niet nog eens aan kon.
Daarom vraag ik me af of er hormonale veranderingen aan de orde zijn?
Ben je van een leeftijd dat je in de overgang kan zijn?
polydox schreef:
11-02-2019 14:55
Ben je van een leeftijd dat je in de overgang kan zijn?
Hier dacht ik ook meteen aan. Ik zit ook tegen de overgang aan, dat merk ik onder andere aan een andere lichaamsgeur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het soms een paar dagen en dan weer een periode niet. Ik wijt het aan hormonale schommelingen. Gaat bij mij na een paar dagen vanzelf weer over, dus ik maak me er niet druk om.
Alle reacties Link kopieren
Bepaalde medicijnen kunnen ook invloed hebben op lichaamsgeur
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
11-02-2019 14:57
Hier dacht ik ook meteen aan. Ik zit ook tegen de overgang aan, dat merk ik onder andere aan een andere lichaamsgeur.
Echt hè. Ik heb zowat een bordje om mijn nek hangen Sorry voor de lucht maar meer dan 2x per dag douchen wordt 'm niet :D
In huis oude kleding aan en pas douchen en aankleden voordat ik de deur uitga of mensen over de vloer krijg.
Het is niet anders Maar ik vind het wel lastig soms.
nina1966 schreef:
11-02-2019 15:55
Echt hè. Ik heb zowat een bordje om mijn nek hangen Sorry voor de lucht maar meer dan 2x per dag douchen wordt 'm niet :D
In huis oude kleding aan en pas douchen en aankleden voordat ik de deur uitga of mensen over de vloer krijg.
Het is niet anders Maar ik vind het wel lastig soms.
Heel lastig. Ik heb permanent een emmer staan met kleding die in de week staat. De geur blijft zo hangen. :sick:
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is niet opgelost, dus terug naar de huisarts.


Begreep ook nooit dat dit zo werkte. Maar mijn huisarts heeft het uitgelegd.

Je komt met een probleem, de huisarts onderneemt iets. Komt daar niks uit. En is het probleem er nog, moet je zelf weer een afspraak maken.
Alle reacties Link kopieren
Voordat je ergens heen gaat, schone onderbroek aan.

En alleen katoenen ondergoed aan. Bv bij zalando of wehkamp kun je hierop zoeken. Op katoen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als hormonaal probleem. Heb je dit elke dag of komt dit op bepaalde momenten voor?

Wat kan helpen is:
- vermijd het dragen van strings en stap over op 100% katoenen slips, schroom niet om je onderkleding op hoge temperaturen te wassen. Gebruik als waspoeder Neutral, geurvrij en pH neutraal.
- vermijd het dragen van strakke jeans / broeken waardoor je schaamgebied geprikkeld raakt
- als je veel fietst, kijk of het fietszadel vervangen kan worden zodat je schaamgebied minder last krijgt van schuring en minder geprikkeld wordt
- gebruik producten van Tena-lady, deze hebben een sterker absorptievermogen en ruiken niet.
- intieme douche gebruiken als op dit forum alle gegeven tips geen soelaas brengen?
Alle reacties Link kopieren
Ondergoed op 60 graden wassen met naast een beetje wasmiddel ook een scheutje schoonmaakazijn.

Verder hoe lang heb je je ondergoed al. Als het ouder als 2 jaar is, zou ik nieuwe kopen.
Alle reacties Link kopieren
TO, je kunt ook even aan je huisarts vragen of hij wil testen op Trichomonas (Trichomoniasis).
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Kleppeboxx schreef:
11-02-2019 16:18
Klinkt als hormonaal probleem. Heb je dit elke dag of komt dit op bepaalde momenten voor?

Wat kan helpen is:
- vermijd het dragen van strings en stap over op 100% katoenen slips, schroom niet om je onderkleding op hoge temperaturen te wassen. Gebruik als waspoeder Neutral, geurvrij en pH neutraal.
- vermijd het dragen van strakke jeans / broeken waardoor je schaamgebied geprikkeld raakt
- als je veel fietst, kijk of het fietszadel vervangen kan worden zodat je schaamgebied minder last krijgt van schuring en minder geprikkeld wordt
- gebruik producten van Tena-lady, deze hebben een sterker absorptievermogen en ruiken niet.
- intieme douche gebruiken als op dit forum alle gegeven tips geen soelaas brengen?
Dat is echt voor urine. Er zitten stofjes in de er voor zorgen dat de urine niet naar ammonia gaan ruiken.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven