Gezondheid alle pijlers

Hoe leer je buikslapen als volwassene af?

11-02-2019 22:47 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap al sinds mijn jeugd op mijn buik. Mijn hele familie bestaat uit buikslapers. Ook nu doe ik dat nog steeds, maar merk dat ik last van mijn rug begin te krijgen. Ik probeer wel vaker op mijn rug of zij in slaap te vallen, maar dat lukt simpelweg niet. Ik zou het wel graag willen afleren (ook omdat dit me vermoedelijk minder rugklachten zou opleveren). Op internet heb ik gezocht naar tips, maar een tip als een tennisbal op mijn borst dragen lijkt me niet de meest handige oplossing. Iemand ervaringen met het afleren van buikslapen?
Waarom niet handig, zo'n tennisbal? Lijkt me enorm afdoende...
Zwanger worden helpt enorm.
Tiana_76 schreef:
11-02-2019 22:50
Zwanger worden helpt enorm.
Na de bevalling/genezing keizersnedes lag ik meteen weer op mijn buik/zij. :-D
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
11-02-2019 22:50
Zwanger worden helpt enorm.
Haha dat wilde ik (nu 36 weken zwanger) ook opperen na het lezen van de topictitel 😅
Lucifer2018 schreef:
11-02-2019 22:51
Na de bevalling/genezing keizersnedes lag ik meteen weer op mijn buik/zij. :-D
Oh, ik hield er een kapot bekken aan over, buikslapen is geen optie meer.
Tiana_76 schreef:
11-02-2019 22:53
Oh, ik hield er een kapot bekken aan over, buikslapen is geen optie meer.
Dat houd mij ook niet tegen. Hernia en zenuwpijn ook niet. :-D
Al lig ik nu vaker half op buik/mijn zij dan helemaal op mijn buik.

Ik had zo'n kussen tijdens de zwangerschap voor tussen je benen. Dat hielp een beetje, kon ik niet helemaal op buik draaien. Misschien wat voor TO?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
11-02-2019 22:51
Na de bevalling/genezing keizersnedes lag ik meteen weer op mijn buik/zij. :-D
Hier ook. Toen ik niet meer op m’n buik kon liggen sliep ik ook heel slecht.

TO ik weet niet hoe je het af kan leren. Ik kan pas echt in slaap vallen als ik op m’n buik lig. Die tennisbal klinkt zo gek nog niet. Dan draai je vanzelf weer terug lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ik val wel in slaap op mijn buik maar zodra ik slaap draai ik automatisch naar mijn rug... heel apart.

Afleren lukt mij ook niet. Zelfs toen ik 9 maanden zwanger was kreeg ik het voor elkaar om met behulp van een zwangerschapskussen op mijn buik te liggen( gevoelsmatig dan)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Kussen onder je buik, dus op het kussen gaan liggen. Dan zak je niet door, zeg maar en kun je op je buik blijven liggen. Ik kan ook alleen maar op mijn buik in slaap vallen.
Alle reacties Link kopieren
Nieuw harder matras kopen die niet doorzakt. Ik heb onder de mijne een heel dun kussen gelegd zodat ie zeker niet doorzakt en ienemienie klein beetje bol staat. Met rug of zijligging geen last van.

Inslapen 'moet' op mijn buik.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Toch de tennisbal-methode. Kreeg dit zelfs als tip van een arts om het buikslapen af te leren en het is gelukt. Jaren later ben ik helaas weer gaan buikslapen en nu heb ik geen zin meer om het weer af te leren.
Wat een boel masochisten... @(
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
11-02-2019 23:22
Toch de tennisbal-methode. Kreeg dit zelfs als tip van een arts om het buikslapen af te leren en het is gelukt. Jaren later ben ik helaas weer gaan buikslapen en nu heb ik geen zin meer om het weer af te leren.
Euh, wat is het probleem met buikslapen dan?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Tiana_76 schreef:
11-02-2019 22:50
Zwanger worden helpt enorm.
Dat wilde ik ook adviseren.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie als je op je buik slaapt nooit last van een stijve nek? :O
Áls ik een keer op m’n buik in slaap val en me wil omdraaien moet ik eerst m’n nek langzaam doorbewegen voor ik me voor de rest überhaupt kan omdraaien @( .
Ik ben ook een buikslaper of ik lig half op m'n zij/buik. Vaak wel geprobeerd om op m'n rug in slaap te vallen maar dat werkt niet.

Heb soms wel last van m'n rug en dan gebruik ik een kussen waar ik tegenaan lig zodat ik niet door rol.
Almdudler schreef:
11-02-2019 23:56
Hebben jullie als je op je buik slaapt nooit last van een stijve nek? :O
Áls ik een keer op m’n buik in slaap val en me wil omdraaien moet ik eerst m’n nek langzaam doorbewegen voor ik me voor de rest überhaupt kan omdraaien @( .
Nee, ik word nog wel eens op mijn buik wakker, maar kan alleen met mijn gezicht naar de rand toe in slaap vallen. Op mijn rug kan ik echt niet slapen en lig ik ook nooit.
Ik snap niet waarom je een kant en klare oplossing niet wil proberen wanneer je ergens klachten van hebt..

Aan welke eisen moet de maatregel dan voldoen voordat ik ga brainstormen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een buikslaper en heb pijnklachten in nek, schouders en armen (werkgerelateerd). Zeer pijnlijke combi. Wat me wel echt heeft geholpen is een goed matras. Eentje die niet doorzakt. En daarnaast slaap ik zonder kussen. Nekpijn bij buikslapers komt vaak, omdat je met je nek hoog ligt op je kussen, terwijl de rest van je lijf plat ligt. Ik slaap met mijn hoofd op de punt van het dekbed, die bol ik een beetje op zeg maar en daar rust ik dan mijn hoofd op voor een beetje ondersteuning. Moet zeggen dat dat me echt helpt en ik niet meer wakker wordt met pijn na het slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook een buikslaper, na mijn zwangerschap niet meer :proud:
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
11-02-2019 22:50
Zwanger worden helpt enorm.
Ik kon nog steeds bij de eerste twee en deels bij de derde zwangerschap op mijn buik slapen ondanks die enorme toeter :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook aan je matras liggen. Hoeft niet perse met je houding te maken te hebben. Of misschien helpt het verstevigen van rug en buikspieren ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Sportschool en lekker op je buik blijven liggen.

Goed/ander matras kan helpen. En een plat kussen (bv babykussen Ikea)

En eventueel een combinatie van buik/zij ligging. Op je zij liggen en dan je onderste been gestrekt en de ander opgetrokken en dan een kussen onder je buik en schouder tegen het doorzakken.
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
12-02-2019 02:45
Ik kon nog steeds bij de eerste twee en deels bij de derde zwangerschap op mijn buik slapen ondanks die enorme toeter :rofl:


Ik heb beide zwangerschappen tot op de laatste dag op mijn buik geslapen. Beide kids ook buikslapers :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven