Gezondheid alle pijlers

Colofort

17-02-2019 14:14 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik moet een coloscopie. Geen enkel probleem! De ingreep boeit me niet zo.

Wat me wel ontzettend boeit is de voorbereiding. Ik heb een ernstig geval van emetofobie, de angst om over te geven.
Nu moet ik dus 4 liter colofort weg drinken. Ik heb het geprobeerd via een neussonde, maar dat was niet zo'n succes. Drinken is dus de enige oplossing/mogelijkheid. Ik heb al extra tijd gekregen om het op te drinken en een oxazepammetje tegen de paniek. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Ik drink met kleine slokjes rustig een bekertje weg heb ik gemerkt, maar dan slaat de twijfel toe. Hou ik dit binnen?

Moesten jullie overgeven door dit spul? En waardoor moest je overgeven denk je? De hoeveelheid, de smaak of is het een bijwerking van het middel? HELP!

XX
anoniem_382918 wijzigde dit bericht op 17-02-2019 17:52
0.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is geen bijwerking in elk geval. De hoeveelheid hoef je in principe ook noetniet van over te geven, dat kan een mens best drinken, al heb je er waarschijnlijk geen zin in. In jouw geval is het grootste risico voor misselijkheid en overgeven je eigen paniek. Als je steeds denkt: ben ik al misselijk? Gaat het al fout? Dan weet je vrij zeker dat je alleen daar van al misselijk wordt. Dus de beste oplossing is toch zo goed mogelijk proberen te ontspannen, hoe lastig ook.
ik heb vorige week een darmonderzoek gehad en kreeg eziclen, een nieuw middel wat zej in mijn ziekenhuis zijn gaan gebruiken. Voordeel, het was maar 2 x 500 liter drinken en 2 tabletjes erbij. Naast dit drankje moest je zelf nog wel 2 liter erbij drinken, maar dat was dus water, thee etc.

Vraag daar eens naar, ik heb voorheen ook altijd zoveel moeten drinken bij die andere middelen. Dit is echt veel beter. Nog steeds heel smerig, maar zo veel minder.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 17-02-2019 16:11
0.22% gewijzigd
En ik heb van alle verschillende laxeermiddelen nog nooit hoeven over te geven. En dus al wel heel wat gehad de afgelopen 20 jaar.
Ik drink het altijd met mijn neus dichtgehouden op, en daarna gelijk een slokje ander drinken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook redelijk angst om over te geven, maar heb daar gelukkig geen last van gehad bij colofort.

Eziclen is inderdaad ook aan te raden eventueel, minder drinken van dat spul.

Over emetofobie: Op dit moment heb ik de buikgriep, en moet zeggen dat het me nu hartstikke mee valt. Alleen de misselijkheid vooraf is heel vervelend. Hopelijk groei je er zelf ook overheen.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-02-2019 16:09
ik heb vorige week een darmonderzoek gehad en kreeg eziclen, een nieuw middel wat zej in mijn ziekenhuis zijn gaan gebruiken. Voordeel, het was maar 2 x 500 liter drinken en 2 tabletjes erbij. Naast dit drankje moest je zelf nog wel 2 liter erbij drinken, maar dat was dus water, thee etc.

Vraag daar eens naar, ik heb voorheen ook altijd zoveel moeten drinken bij die andere middelen. Dit is echt veel beter. Nog steeds heel smerig, maar zo veel minder.
Ja, die kreeg ik 2 weken geleden ook en ik vond het zo'n verbetering!
Heb na de Eziclen afgewisseld met water, ijsthee en (oranje) limonade en voor ik het wist was alles op.

Wat mij betreft een stuk beter dan die drankjes van vroeger.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest er niet van overgeven hoor. Sterker nog ik had die 3 liter Colofort zo weg. Enige vervelende vond ik dat ik een paar uur erna bij vlagen honger kreeg.
Het enige wat ik echt smerig vond was dat bitterzout, maar daarna nam ik een slokje ijsthee en toen ging het wel.
gizzmo-returns schreef:
17-02-2019 16:09
Voordeel, het was maar 2 x 500 liter drinken en 2 tabletjes erbij.
@(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven