Gezondheid alle pijlers

Kleine stapjes, klein gewicht; 5 kg afvallen

17-02-2019 20:22 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet mee met een ‘kleine’ afvalrace van 5 kg? Ik ben vrouw, eind 20 en weeg momenteel 67 kg (bij 165 cm). Ik merk dat ik zo ben aangekomen het laatste jaar door het laten versloffen van sport en ook snaaien. Nu wil ik een realistisch doel, dat is voor mij 5 kg afvallen dmv gezonde voeding en sport. Ik zie dat er diverse topics lopen van 10+ kg afvallen, maar vind het lastig daarin mee te schrijven. Dus, wie wil ook 5 kg afvallen en meeschrijven? Dan kunnen we steun bij elkaar zoeken, ervaringen uitwisselen en wellicht tips uitdelen ☺️
Ik doe graag mee! Na mijn zwangerschappen zijn er wat kilo’s blijven plakken die ik nu graag kwijt wil. Ik weeg nu 62,7 en wil graag weer 58 kilo wegen.

Ik ga vanaf deze week weer fanatiek sporten en ik wil in de avond niet meer snaaien. Vooral dat laatste wordt voor mij een uitdaging.
Oei nog niet zoveel animo. Misschien topic laten verplaatsen naar lijf en lijn ipv gezondheid (als dat kan?)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee hoor! Schreef eerder in een topic met 10 kg afvallen, maar merkte dat ik daar weinig aansluiting vond. Ik weeg momenteel 81.9 kilo (gisteravond toevallig gewogen) en ik wil graag terug naar de 75 en vanuit daar hopelijk richting de 70. Mijn probleem is ook wat minder het sporten, maar vooral het snaaien savonds als de kleine op bed ligt...

Wat doen jullie voor sport?
Alle reacties Link kopieren
Schrijf ook graag mee!
Ben een kleine maand bezig met meer bewegen en letten op mn eetpatroon. Zit nu op ong 68 kg, toen ik begon 70/71 denk ik. Onder de 65 zou ik fijn vinden, maar vooral wat fitter en lekkerder in mn vel
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik ga morgen een uitgebreidere reactie sturen. En ik zal kijken of ik deze nog naar Lijf en lijn kan verplaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het bij jullie?

Sporten gaat me best ok af, wissel sportschool en hardlopen af en merk echt dat ik vooruit ga
Lekker (en gauw ongezond) eten en biertjes drinken is met dit weer wel een dingetje. Als ik ergens op een dag eenmaal gezondigd heb, heb ik geen grens meer
Alle reacties Link kopieren
Hey, hier ging het de afgelopen week niet best... dit weekend zowel zaterdag als zondag mijn verjaardag gevierd en gewoon te veel gegeten/gesnoept. Gisteren weer gewogen (dat probeer ik altijd op zondagavond te doen): 82.3 :-$

Vandaag wel een goede daf. Veel gewandeld en niet gesnoept!

Dat van die geen grens meer hebben dat herken ik dus ook heel erg, waardoor ik als ik snoep ook echt veel te veel neem. Fijn dat het sporten je goed af gaat en dat je vooruitgang merkt. Hoe vaak probeer je per week te sporten?

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Ohhhh @sunshinegirl gefeliciteerd nog. Klinkt voor mij als een hele goede reden om even geen ‘regels’ voor jezelf te hebben. Kan me wel voorstellen dat je het achteraf wel zonde vindt, dat heb ik zelf in ieder geval snel nadat ik zondig...
probeer sowieso om de dag te sporten, soms vaker dan dat. Ene keer hardlopen en wat oefeningen thuis, andere keer sportschool

Heel blij dat het nu wel lukt, zit al jaaaren met het probleem dat ik 0 discipline ervoor heb. Na iets te veel spierpijn of gewoon geen zin, haak ik normaal af.

Volgende week carnaval (ja woon in het Brabantse) en daarna ski vakantie. Alles wat er afgelopen maand afgegaan us, komt er dus kei hard weer bij denk ik
Alle reacties Link kopieren
Yes! Gisteravond weer gewogen na een goede week waarin ik zo goed als niet gesnoept heb en regelmatig een grote wandeling heb kunnen maken. Resultaat: 80.5 :cheer2: dat gaat weer de goede kant op!

Wat goed zeg dat je om de dag in ieder geval probeert te sporten! Op de dagen dat ik werk lukt mij dat helaas niet zo goed, omdat ik dan echt geen energie meer over heb.

Ik woon zelf ook in Brabant, maar ben geen carnavalsvierder. Jij nog veel plezier de komende dagen! Geniet er van, en daarna zou ik inderdaad pas weer verder op de lijn gaan letten.
Alle reacties Link kopieren
Het ketogeen dieet dames!! Gezond en snel afvallen. Zo niet, heel veel succes met afvallen. Jullie kunnen het!
Alle reacties Link kopieren
Helemaal happy, na flink carnavallen en op ski vakantie ook nergens op gelet te hebben, is mijn gewicht nog hetzelfde als daarvoor.

Hoe gaat het bij jullie?

Ketogeen dieet is niets voor mij, sta er ook niet helemaal achter. Wel ga ik bewuster om met mijn eten en let ik op mijn koolhydraten.
Suikers sowieso erg geminderd. Daarnaast is brood /pasta/rijst/aardappelen geen vast onderdeel van mijn maaltijden meer. Blijf het wel eten, maar stukken minder als voorheen.
En als ik er zin in heb, drink ik een biertje of sla een gebakje op verjaardag niet af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven