Gezondheid alle pijlers

6 kilo aangekomen pil

17-02-2019 22:48 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi lezers,
Ik zou het zo kort mogelijk houden.
Ik ben een meisje van 17 jaar ben 168 lang. Woog ongv 4 maanden geleden nog 54/55 kilo. Dit is na de pil gegaan naar ongv 60 kilo.
Ik voel me hier echt niet prettig bij. Begin een voller lichaam te krijgen en voel me gewoon niet fijn.
Nu let ik zo'n 2 weken weer op mijn eten (hiervoor at ik goed gezond en vaak iets lekkers tussendoor).
Ik sport 3 keer per week (volleybal), fiets veel en loop veel. Ook af en toe paardrijden
De dokter raden mijn de "normale" pil aan, kreeg hier weer agnee van en ben nu op de Ethinyl/levon t 0,03/0,15 mg.
Mijn vraag aan jullie was of hier meer mensen last van hebben? Hier baal ik ontzettend van.
Zijn hier oplossingen voor of tips?
Ga deze week weer vast gezond en afwisselend eten en slaap elke dag minimaal 7 uur. Hardlopen pak ik ook weer op.
Binnenkort ga ik weer terug naar de huisarts en een diëtiste.
Hopelijk weten jullie misschien meer! :hyper:
Ben ps een doorzetter, maar door weinig tijd kan ik geen abbo afsluiten bij onze sportschool...
Liefs,
Danine :lips:
Alle reacties Link kopieren
Prima gewicht, houden zo!
Bij mij stabiliseerde het zich na een aantal maanden weer....
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het niet uitmaakt wat volgens je gevoel de oorzaak is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Prima gewicht.
Binnenkort ga ik weer terug naar de huisarts en een diëtiste.

En vraag voor een verwijsbrief naar een psycholoog, je krijgt op deze manier een eetstoornis.
Waarom zou je naar een diëtiste gaan?
Je bent 17. Je lijf groeit nog. Bij jouw lengte past jouw gewicht perfect.
Bespreek je probleem met je ouders. En met de huisarts. Je hebt hulp nodig. En niet om af te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Bedankt voor de bezorgdheid en de reacties.
Weet niet of ik het duidelijk heb beschreven, maar ik heb ook ontzettend last van mijn gezicht. Een diëtiste kan hier degelijk wel mee helpen. Goed eet patroon kan ontzettend helpen en ook door op gewicht te blijven.
Dit is in overleg met mijn ouders geweest, omdat ik er ontzettend veel last van heb.
Reactie van maak een afspraak bij psycholoog is wel een beetje heftig niet? :p
Mijn bedoeling was om tips te vragen en evt verhalen. Ik zit hier al meer dan 3 maanden aan en als het goed is hoor je nu niet meer in gewicht aan te komen (komt zelden voor). En ik blijf nu nog steeds aankomen. Dus was al begonnen met opletten. Ik groei al 2 jaar niet meer. Ben denk ik al 4 jaar ongesteld :D
Snap dat de meesten dit prima vinden, maar het is niet oke om ineens 6 kilo aan te komen als je eetpatroon hetzelfde is gebleven helaas.
Soms kunnen afspraken met huisarts (die is hiervan op de hoogte) of een diëtiste goed helpen om het probleem te vinden. Niet geschoten is altijd mis! :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven