Gezondheid alle pijlers

Doorbraakbloeding microgynon 50

19-02-2019 20:53 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben al 2 jaar aan de pil nu. Ivm heftige menstruatie heb ik een zwaardere pil gekregen van mijn huisarts (microgynon 50). Ik moet hem 3 maanden doorslikken en dan een stopweek inlassen. Dit ging super goed! Tot ik weer begon met mijn eerste strip na mijn eerst stopweek. Ik kreeg 3 dagen na het beginnen van een nieuwe strip een doorbraakbloeding. Dit was binnen een dag over, maar 2 dagen later kreeg had ik weer een heel klein beetje bloedverlies.
Ik weet dat het normaal is als je aan een nieuwe pil begint dat je een doorbraakbloeding kan krijgen. Maar ik heb overal gelezen dat dat in de eerste 3 maanden kan voorkomen.
Dit is nu mijn 4e maand dat ik deze pil slik waarin ik 2 lichte doorbraakbloedingen kreeg 2 dagen na elkaar. Is dit normaal?
Vraag je huisarts.
Ik had Microgynon 30 en had daar altijd doorbraakbloedingen van. Als ik de pil een keer op een later tijdstip innam dan werd ik twee dagen erna ongesteld en bleef ik dat tot dat mijn strip afgelopen was om vervolgens mijn onttrekkingsbloeding te krijgen. Waardeloos was dat.
Alle reacties Link kopieren
ik had ook nog doorbraakbloedingen met de mycrogynon 50. ik was altijd 2 vd 4 weken 'ongesteld'. uiteindelijk overgestapt naar een spiraaltje en nu is alles weer normaal.
Ik heb er ook doorbraakbloedingen mee. Wat hier wel helpt is om de pil zoveel mogelijk op hetzelfde tijdstip te nemen, dan heb ik niet zoveel last hiervan.

Wat je nu omschrijft lijkt me echter niet echt normaal, want als je net een onttrekkingsbloeding hebt gehad dan zou er toch eerst weer slijmvlies moeten opbouwen voordat je lichaam het weer kan afstoten lijkt mij.

Hoe lang was je ongesteld zonder pil?
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit ook met de microgynon 50. En vooral als ik m doorslikte. Daar moet je lichaam natuurlijk ook aan wennen.
Het kan misschien helpen om hem echt op hetzelfde tijdstip in te nemen.. Ik bleef het houden en heb nu implanon en ben tot nu toe super tevreden.
Misschien is de samenstelling van deze pil gewoon niet goed voor jou. Dan zou je of op zoek moeten gaan naar een ander "merk" of een ander soort anti conceptie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven