Gezondheid alle pijlers

UWV gebouw

27-02-2019 21:56 20 berichten
Ik heb binnenkort een afspraak met UWV over mijn WIA aanvraag. Maar ik herinner mij ineens dat het gebouw van UWV lange, smalle gangen heeft. Tijdens de eerstejaars ziektewet beoordeling ging ik met de scootmobiel de gang in, want de kamer van de arts was bijna halverwege de gang, maar ik kon ‘m niet omdraaien omdat die gang zo smal was en toen moest ik achteruit de gang uit, maar ik ging steeds scheef en het ging niet en ik raakte de muur en toen heeft een medewerker daar geholpen. Ik kan dus niet met de scootmobiel in de gang, maar ik kan dat stuk in de gang ook niet lopen, want als ik lang loop, dan val ik. En ik word er gek van dat ik steeds op de grond of op straat val als ik een stukje loop, want ik wil nog blijven lopen en nog geen rolstoel. Wat kan ik doen? Kan ik UWV bellen om te vragen of het gesprek aan het begin van de gang kan?
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kun je dat vragen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker bellen en vragen of de locatie waar het gesprek plaatsvind toegankelijk is met scootmobiel.
Ik vind het raar dat dit vorige keer niet goed geregeld was.
De gangen zijn daar inderdaad smal maar ik vond ze niet lang, op zich begrijp ik het wel want een scootmobiel is niet voor binnen. In supermarkten kan het wel, maar bijv, als je bij de bank komt of kledingwinkels of andere winkels gaat het ook niet.
Ik zou van te voren even vragen en het uitleggen.
Alle reacties Link kopieren
Dan draai je de scootmobiel in de kamer waar je je afspraak hebt weer om, en rijdt dan weer vooruit de gang terug.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
En wat dacht je van scootmobielrijles?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
27-02-2019 22:21
Dan draai je de scootmobiel in de kamer waar je je afspraak hebt weer om, en rijdt dan weer vooruit de gang terug.
Dit! Een scootmobiel is toch geen vrachtwagen.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
27-02-2019 23:33
Dit! Een scootmobiel is toch geen vrachtwagen.
Die kamertjes wel eens gezien? Je moet al manoeuvreren met een rolstoel daar. Om met een scootmobiel daar te draaien moeten ze eerst de tafel verplaatsen (en dat kan niet altijd).
Alle reacties Link kopieren
TO, ik zou even bellen met het uwv. Vraag of er een ruimte is waar je met je scootmobiel in kunt komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige keer gewoon bij de receptie gezeten. Ik had anders een trap op gemoeten :D In amsterdam dus geen lange smalle gangen maar een enge stellage buiten en binnen geen lift.
Celaena_Aelin schreef:
28-02-2019 00:04
Die kamertjes wel eens gezien? Je moet al manoeuvreren met een rolstoel daar. Om met een scootmobiel daar te draaien moeten ze eerst de tafel verplaatsen (en dat kan niet altijd).
Hangt wel van de vestiging af denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Vraag even Hulp hij de receptie daar zijn ze voor.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon de kamer in rijden en als je weggaat achteruit de kamer uit en dan met je achterkant de andere kant opsteken. Je moet die kamer toch uit dus of je nou voor of achteruit die kamer uitrijdt moet niet uitmaken toch? Maar dan sta je wel gelijk goed.
Alle reacties Link kopieren
Zou even bellen of ze een kamer hebben waar je makkelijker kunt komen. Ik heb vorig jaar een gesprek gehad met een keuringsarts en kon daar met mijn rolstoel niet eens naar binnen. Vond ik zo vreemd. Of ik de rolstoel even in de gang kon laten staan en over kon stappen naar een gewone stoel. Gelukkig kan ik dit wel, maar vond het toch gek dat een keuringsarts in een kamer gezet wordt die zo slecht toegankelijk is. Ik was hier niet op voorbereid dus ter plekke gekeken, maar jij bent al op de hoogte. Bel dus van tevoren even, als je een oplossing hebt dan kun je relaxter naar de afspraak toe, want die zijn vaak al spannend genoeg (vind ik althans). Succes!
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
27-02-2019 22:47
En wat dacht je van scootmobielrijles?
Heeft niet altijd te maken met slecht kunnen rijden. Ik kan zelfs met mijn rolstoel niet overal komen...
Ik heb het gesprek met de arts gehad en er stond blijkbaar in mijn dossier dat ik een scootmobiel heb en slecht kan lopen, want ze had al een kamer bij de hal gereserveerd, dus ik hoefde niet in de gang te rijden. :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Maxieee schreef:
01-03-2019 22:54
Ik heb het gesprek met de arts gehad en er stond blijkbaar in mijn dossier dat ik een scootmobiel heb en slecht kan lopen, want ze had al een kamer bij de hal gereserveerd, dus ik hoefde niet in de gang te rijden. :thumbsup:
Top!!!
Hopelijk is je gesprek ook zo soepel verlopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het leed! Gelukkig ging het goed. Man, je voelt je dan zo opgelaten. Ik vraag het nu idd telkens maar van tevoren (zet je toegankelijkheid gewoon op de website denk ik dan). Hier ook een niet-toegankelijk gebouw van een keuringsarts, hoe dan.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
28-02-2019 00:08
Ik heb vorige keer gewoon bij de receptie gezeten. Ik had anders een trap op gemoeten :D In amsterdam dus geen lange smalle gangen maar een enge stellage buiten en binnen geen lift.
Het lijkt wel of ze het er om doen, als een soort ‘test’. Collega van mij had een hart transplantatie ondergaan. Arts loopt voor hem de trap op. Collega geeft aan dat hij nog niet kan traplopen, toen konden ze opeens toch met de lift.
Alle reacties Link kopieren
stokske schreef:
11-03-2019 19:13
Het lijkt wel of ze het er om doen, als een soort ‘test’. Collega van mij had een hart transplantatie ondergaan. Arts loopt voor hem de trap op. Collega geeft aan dat hij nog niet kan traplopen, toen konden ze opeens toch met de lift.
Klopt. Dit doen ze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven