Gezondheid alle pijlers

Kiespijn

01-03-2019 03:17 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb drie weken geleden een kies laten vullen, had heel erg kiespijn. Bleek een mega gat in te zitten. Van de week weer last. Dus terug naar de tandarts. Tandvlees zwaar ontstoken en bij de wortels een ontsteking. Kies eruit laten halen maar jesus wat een pijn!! Ik stond op de kop. Jankte erover. Gelukkig goede pijnstillers. Nu word ik net wakker vd pijn, dus idd weer een pijnstiller. Maar merk ook dat mijn gezicht bij de kaak dik is. Dat was gisteren na het trekken ook wel zo maar nu erger.

Ik weet wel dat er flink is gescheurd en getrokken. Moest foto gemaakt worden dus hop plaatje erin....allemaal heel pijnlijk. Maar ik heb eerder een kies laten trekken maar kan mijn niet heugen dat het zo,n pijn deed. Het is wel te onderdrukken met pijnstillers maar toch?

Iemand tips?
Ik zou nu meteen de hap bellen, zeker omdat het dikker is geworden; als je zo'n pijn hebt zou ik zeker even overleggen met een arts of je kan wachten tot de tandarts weer bereikbaar is.
Better safe than sorry!
Sterkte, kiespijn is echt drama..
En, heb je al gebeld met hap of nachtdienst tandarts?
Dat het dikker is geworden, lijkt mij een teken dat er weer iemand naar moet kijken.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Is er wel een wortelkanaal behandeling gedaan? Het klinkt namelijk alsof dit niet is gebeurd en de zenuw ook niet dood is. Ik zou even een afspraak maken met ha en je laten verwijzen naar een kaakchirurg. Of ga vandaag ook nog even naar een noodtandarts.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
01-03-2019 05:24
Is er wel een wortelkanaal behandeling gedaan? Het klinkt namelijk alsof dit niet is gebeurd en de zenuw ook niet dood is. Ik zou even een afspraak maken met ha en je laten verwijzen naar een kaakchirurg. Of ga vandaag ook nog even naar een noodtandarts.
Volgens mij is een wortelkanaalbehandeling niet nodig als de hele kies eruit is getrokken.
...
Een collega van mij had ook zo enorme pijn na een kies trekken. Bleek de kaak gescheurd (gebroken) te zijn.

Dus zeker naar laten kijken.
Alle reacties Link kopieren
Als het in de onderkaak is kan je zeker zwelling krijgen, er zat waarschijnlijk veel ontstekingsweefsel onder. Bel voor de zekerheid je tandarts vandaag als je de hap niet hebt gebeld.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
01-03-2019 05:24
Is er wel een wortelkanaal behandeling gedaan? Het klinkt namelijk alsof dit niet is gebeurd en de zenuw ook niet dood is. Ik zou even een afspraak maken met ha en je laten verwijzen naar een kaakchirurg. Of ga vandaag ook nog even naar een noodtandarts.
Bij een getrokken kies?
Vrij zinloos in een getrokken kies

[...]

Succes, kiespijn, of eigenlijk in jouw geval extractie pijn is vreselijk.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-03-2019 09:29
Reden: Medisch advies
32.33% gewijzigd
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
De zwelling kan een reactie zijn op het verwijderen van de kies. Door het verwijderen van de kies zijn ook de wortels weg. Bij koorts is het belangrijk om met een spoedpost contact op te nemen. Krijg je na een paar dagen kloppende pijn dan kan dat wijzen op een ontsteking en neem dan contact op met je tandarts. Verder werkt ibuprofen vaak beter bij kiespijn dan paracetamol. Succes.
Iedereen hier kan slechts gissen wat er aan de hand is. Beter advies vragen/er even naar te laten kijken door een deskundige. Dus zou contact opnemen met de tandarts. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Djessy schreef:
01-03-2019 06:14
Volgens mij is een wortelkanaalbehandeling niet nodig als de hele kies eruit is getrokken.
Misschien heeft hij iets laten zitten of zat de ontsteking al dieper. Na het trekken van een kies kun je ook een ontsteking krijgen, bijv bij verstandskiezen. wanneer je de boel niet goed schoonmaakt, niet spoelt en geen antibiotica gebruikt dan los je de ontsteking niet op met alleen trekken.

In theorie kan de ontsteking verder het hoofd intrekken met nare complicaties tot gevolg.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mijn tandarts is er vandaag niet, is vrijdags vrij. Kaak is dik, klopt en doet pijn. Pijn is wel te dragen. Voor zover ik weet heb ik geen koorts., ben wel trillerig.

Mocht ik mij vanavond heel ellendig voelen dan bel ik de HAP, Eigen tandarts is er niet. Hopen dat het idd van het trekken komt, het was een kies in de onderkaak.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
01-03-2019 07:39
Misschien heeft hij iets laten zitten of zat de ontsteking al dieper. Na het trekken van een kies kun je ook een ontsteking krijgen, bijv bij verstandskiezen. wanneer je de boel niet goed schoonmaakt, niet spoelt en geen antibiotica gebruikt dan los je de ontsteking niet op met alleen trekken.

In theorie kan de ontsteking verder het hoofd intrekken met nare complicaties tot gevolg.
Ja, dat geloof ik. Maar in geval van extractie zijn er geen kanalen meer. Dus een wortelkanaalbehandeling in die kies kan niet meer.

Hoe dan ook, TO bel je tandarts!
...
Alle reacties Link kopieren
Gedver ik ben al zo bang voor de tandarts door een nare ervaring en nu dit weer!
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
01-03-2019 07:48
Gedver ik ben al zo bang voor de tandarts door een nare ervaring en nu dit weer!
Dat is naar. Geef het aan bij je tandarts, dat je zo bang bent. Maar niet ermee doorlopen hoor! Echt bellen.
...
Neem in ieder geval even contact op met de tandarts van dienst, dan kunnen zij beslissen of je langs moet komen of niet.
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
01-03-2019 07:46
Mijn tandarts is er vandaag niet, is vrijdags vrij. Kaak is dik, klopt en doet pijn. Pijn is wel te dragen. Voor zover ik weet heb ik geen koorts., ben wel trillerig.

Mocht ik mij vanavond heel ellendig voelen dan bel ik de HAP, Eigen tandarts is er niet. Hopen dat het idd van het trekken komt, het was een kies in de onderkaak.
Vanavond? Ik zou zeker niet wachten tot vanavond voor iets wat overdag ook al bekend is, daar houden zorgverleners niet van. Bel even naar een vervangende tandarts en vraag op zijn minst advies.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Dwarrel75 schreef:
01-03-2019 07:46
Mijn tandarts is er vandaag niet, is vrijdags vrij. Kaak is dik, klopt en doet pijn. Pijn is wel te dragen. Voor zover ik weet heb ik geen koorts., ben wel trillerig.

Mocht ik mij vanavond heel ellendig voelen dan bel ik de HAP, Eigen tandarts is er niet. Hopen dat het idd van het trekken komt, het was een kies in de onderkaak.
Ik zie deze post nu pas. Ik zou niet wachten tot vanavond. Vervanger van je eigen tandarts bellen.
...
Alle reacties Link kopieren
Djessy schreef:
01-03-2019 07:55
Ik zie deze post nu pas. Ik zou niet wachten tot vanavond. Vervanger van je eigen tandarts bellen.
Ok ga ik doen. Mijn eigen tandarts weet dat ik vreselijk bang ben en dat ik lig te bibberen in de stoel. Dus een andere tandarts vind ik doodeng
Zeker even bellen, mijn zus heeft vorig jaar ongeveer hetzelfde gehad, scheur in kies en wortel met uiteindelijk trekken. Maar na trekken nog ze zeker 2 weken veel pijn gehad. Ze heeft een antibioticakuur gehad voor nog achtergebleven ontsteking en sterkere pijnstilling voor de nacht.

Hap kan in ieder geval advies geven! Voel met je mee, sterkte!
Dwarrel75 schreef:
01-03-2019 08:22
Ok ga ik doen. Mijn eigen tandarts weet dat ik vreselijk bang ben en dat ik lig te bibberen in de stoel. Dus een andere tandarts vind ik doodeng
Geeft niks dat je bang bent, gewoon aangeven, niets om je voor te schamen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je je zorgen maakt, maar dit hoeft niks ernstigs te zijn. Natuurlijk is medisch advies inwinnen sowieso aan te raden, maar ga niet van het ergste uit. Nadat mijn kies was getrokken (ook onderkaak) zag ik er bijna een week uit als een hamster, en had ook flink last. Ben toen zelf teruggeweest naar de kaakchirurg, die heeft alles goed nagekeken, en zei dat door de druk op het kaakboot zwelling en pijn niet te voorkomen is.

Ik moest spoelen met chloorhexedine (PerioAid) en het gat schoenspoelen met zo'n spuitje met zout water erin. Kortom, zaak is om het allemaal goed schoon te houden en dan zou het vanzelf moeten helen. Ik heb toen echt ook een week maximaal ibuprofen moeten nemen, maar het was wel dragelijk. Oh enne, hou er een icepack tegenaan! Om zwelling tegen te gaan en tegen het kloppen.

Alveolitis zou je niet weten waar je het moest zoeken van de pijn (gelukkig niet zelf meegemaakt), dan zou een pijnstiller niet afdoende zijn. Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Oh enne, voor het geval het niet duidelijk was, ik zou zeker naar de tandarts gaan. Maar tot je terecht kan hoef je jezelf niet zitten op te vreten met allerlei doemscenarios, vandaar mijn post :)
Zeker van trekken zwelt de boel meestal wel op, verstandskies trekken gaf bij mij ook een blauwe hamsterwang en bij zovele mensen. En dan zit er niet eens een ontsteking meestal ;)

Belangrijk is zeker voor het weekend even check ziet het er ok uit en kunnen ze je voor de pijn even betere pijnstilling geven etc.
Alle reacties Link kopieren
Het is gelukkig nu niet zo dat ik op de kop sta vd pijn. Net ibuprofen gehad en dan is het te doen. Was net na het trekken wel zo, hele erge pijn. Verdoving was vrijwel direct uitgewerkt door de ontsteking. Ik ga idd spoelen met zout water en kijken of ik iets van mondwater kan krijgen. Zal zo vervangende tandarts bellen voor advies

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven