Gezondheid alle pijlers

Maagklachten/zweer

04-03-2019 19:23 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik enkele ervaringsverhalen/tips willen horen.

Sinds een tijd vage klachten (maag). Maand geleden kwam er "opeens" snachts wat bloed omhoog (nadat ik 2 dagen lichte maagpijn had gehad).

Ik heb toen bloed moeten prikken op de helo-bacterie. Deze heb ik dus niet. Wel meer maaggerelateerde klachten gekregen sindsdien. Soms een bloedsmaak, lucht in m'n maag, steken maag/rug en als mijn maag leeg is of ik ben erg moe, dan begin ik te kokhalzen (paar keer per week).

Huisartsbezoekje staat deze week weer op de planning. Maar ondertussen zou ik alvast graag wat tips willen hebben. Alcohol, koffie en chocolade is niet goed, maar wat nog meer niet en wat juist wel? Google brengt mij niet veel verder:(

Verder, iemand bekend met maagontsteking/zweer, zonder de helo-bacterie?

Heel erg bedankt alvast!
Sorry verkeerd gelezen
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heel naar TO, goed dat de afspraak met de huisarts al staat, gek dat je niet gelijk verwezen bent voor een maagonderzoek. Je kan het beste vet eten mijden, voor de verwerking hiervan maakt je maag meer zuur aan en heb je dus meer pijn, hetzelfde geld voor alle zuivel. Ook hard/krokant eten geeft irritatie, dus dingen zoals nootjes, chips (zijn sws ook vet) en crackers. Wat je het beste kan eten is gepureerd en zacht eten, soep van knolgroente, peulvruchten, brood en dergelijke.
Ik heb wat jij hebt. Ik heb een gastroscopie gehad en slik 40 mg omeprazol elke dag.
Alle reacties Link kopieren
Wat bekend staat om zijn goede verteerbaarheid is witte gekookte rijst met kip.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Isabellarose- schreef:
04-03-2019 19:35
Ik heb wat jij hebt. Ik heb een gastroscopie gehad en slik 40 mg omeprazol elke dag.
Had/heb je ook een maagzweer/ontsteking? Of is dat vastgesteld?
Alle reacties Link kopieren
Geel schreef:
04-03-2019 19:31