Gezondheid alle pijlers

Menstruatie blijft uit; afvallen en calorieën

06-03-2019 08:00 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week donderdag had ik.ongesteld moeten worden. Normaal ben ik het altijd wel op tijd, soms 2 dagen eerder, soms 2 dagen later... maar nu echt een week overtijd. En ik ben niet zwanger..

Ik ben voor mezelf wel bezig met een andere levensstijl en daardoor ook wat afgevallen. Ik heb nu geen overgewicht en had ik ook niet. Maar ben nu wel 6 kilo kwijt vanaf januari, wel bewust. Ik let voornamelijk op mijn calorieën en koolhydraten. Soms eet ik heel weinig calorieën, dat varieert. Soms 1000 op een dag, een andere keer 1300 of 1400, maar niet hoger dan dat. Meestal blijf ik hangen tussen de 1000 en de 1200 calorieën op een dag. Heel soms heb ik een vreetbui, omdat ik best weinig eet..

Maar kan het zo zijn dat je menstruatie weg blijft door afvallen, andere levensstijl, minder calorieën etc?
Op dit moment maak ik mij er nog niet zorgen om, maar als het te lang duur ga ik wel even naar de huisarts...
Als je geen overgewicht had is 6 kilo afvallen heel veel. Minder dan 1200 kcal op een dag en af en toe vreetbuien, dan eet je gewoon echt te weinig.

Menstruatie blijft weg als je te licht bent. Anorexiapatienten menstrueren ook niet.

Waarom wil je afvallen?
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk. Je lichaam heeft geen energie meer voor je menstruatie, alles gaat naar je lichaam overeind houden voor je dagelijkse leven. Meer eten dus.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
06-03-2019 08:03
Als je geen overgewicht had is 6 kilo afvallen heel veel. Minder dan 1200 kcal op een dag en af en toe vreetbuien, dan eet je gewoon echt te weinig.

Menstruatie blijft weg als je te licht bent. Anorexiapatienten menstrueren ook niet.

Waarom wil je afvallen?

Omdat ik best onzeker ben over mezelf. En mezelf te dik vind.
Op dit moment weeg ik 59.6 bij een lengte van 1.70
Alle reacties Link kopieren
Alleen als je heel zwaar ondergewicht hebt (dus ziekelijk anorexia) kan het voorkomen dat je niet meer menstrueert. Ik denk dat je dan bijna een skelet moet zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
tja, dat je niet gezond bezig bent, weet je toch zelf ook wel??
Voor de zekerheid: Geen onbeschermde seks gehad??
Mijn menstruatie was ook van de leg toen ik begon met een koolhydraatbeperkt dieet. Was maar tijdelijk hoor.
Alle reacties Link kopieren
famke87 schreef:
06-03-2019 08:07
Omdat ik best onzeker ben over mezelf. En mezelf te dik vind.
Op dit moment weeg ik 59.6 bij een lengte van 1.70
Dat is niet een zodanig laag gewicht dat dat het uitblijven van je menstruatie verklaart.

Wel heb je duidelijk een ongezond eetpatroon, want te weinig calorieën en blijkbaar een vertekend zelfbeeld.
Daar zou ik wel hulp bij zoeken als ik jou was.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Lees je eigen topic uit januari over je Eetstoornis nog even door
Alle reacties Link kopieren
Dat komt omdat oestrogeen behalve in de eierstokken ook in vetcellen wordt geproduceerd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-03-2019 08:09
tja, dat je niet gezond bezig bent, weet je toch zelf ook wel??
Voor de zekerheid: Geen onbeschermde seks gehad??

Nee heb de laatste maanden geen sex gehad. Heb op dit moment ook geen relatie
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang en je en wat weeg je?

Wanneer je BMI of je vetpercentage onder een bepaald niveau komt dan kan je menstruatie stoppen.

Ik denk dat het nu echt tijd is om e.a. met de huisarts te bespreken want dit is een teken aan de wand. Je lichaam kan te weinig voedingstoffen hebben om de normale fysieke processen in stand te houden. Nu is het je menstruatie over een tijdje is het misschien één van je vitale organen die er mee kapt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-03-2019 08:11
Lees je eigen topic uit januari over je Eetstoornis nog even door
Ah, loepen is soms zinnig.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-03-2019 08:11
Lees je eigen topic uit januari over je Eetstoornis nog even door
Weet ik. Ik loop wel bij een psychiater. Maar ben gediagnosticeerd met trekken van een borderline. Vanmiddag mijn eerste vers training.
De psychiater weet ik ervan. Vorige week daar nog geweest, alleen er niet meer over gehad
Alle reacties Link kopieren
Als dertienjarige heb ik vaker geprobeerd om 800 kcaldieten te doen maar ik vond het altijd zwaar. Twee dagen en ik bezweek. Als je iets heel erg moet missen dan raak je erop gefocust en al het andere wordt minder belangrijk. Niet dat ik doorsloeg, maar al gauw ging ik weer naar mijn gewone 1800 kcal en na een poos bleek ik toch geleidelijk te zijn afgevallen.

Dus ik zou je aanraden wat minder drastisch te zijn. Dat beukt minder in je psyche.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben vrouwen nou toch met koolhydraten, afvallen en mager zijn?

Als je echt overgewicht had kan ik begrijpen dat je dat wil verminderen.

Mager is lelijk, ik moet dan altijd denken aan honger, ziek en kou als ik van die dunne mensen zie omdat ze afvallen.

Zelf eet ik rond 2400 calorieën per dag en ik ben op een leeftijd dat de meeste vrouwen uitzakken, vettig worden enz.

Mijn lichaam is nog steeds supermooi; strak, mooie billen, buik en benen.

Je moet voor jezelf zorgen; ga sporten en eet gewoon normaal daar blijf je mooiste bij.
Alle reacties Link kopieren
59 kilo bij 1.70? En dan jezelf dik vinden en jezelf op een crashdieet zetten met zo weinig kc?

Ik zeg niks.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
De helft van de mensen is wel degelijk te dik dus er is een probleem. Als ik zo rondkijk naar de mensen als ze zo rondlopen, rondwaggelen bijna, lijkt mij dat voor hun lijf ook een belasting. Echt magere mensen zie je trouwens maar zelden. Modellen zijn tegenwoordig meestal mooi slank en doorgetraind. Sommige mannequins van beroemde modehuizen zien er wel ziekelijk uit, maar die dienen als kapstokken voor de creaties van een beroemd ontwerper. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
06-03-2019 08:26
Wat hebben vrouwen nou toch met koolhydraten, afvallen en mager zijn?

Als je echt overgewicht had kan ik begrijpen dat je dat wil verminderen.

Mager is lelijk, ik moet dan altijd denken aan honger, ziek en kou als ik van die dunne mensen zie omdat ze afvallen.
2 dingen:
1. TO is niet mager, ze heeft een gezond gewicht
2. Waarom die opmerking, dat mager lelijk is? waarom moet je dat hardop vermelden? Waarom die negativiteit?
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
06-03-2019 08:36
De helft van de mensen is wel degelijk te dik dus er is een probleem. Als ik zo rondkijk naar de mensen als ze zo rondlopen, rondwaggelen bijna, lijkt mij dat voor hun lijf ook een belasting. Echt magere mensen zie je trouwens maar zelden. Modellen zijn tegenwoordig meestal mooi slank en doorgetraind. Sommige mannequins van beroemde modehuizen zien er wel ziekelijk uit, maar die dienen als kapstokken voor de creaties van een beroemd ontwerper. :proud:
Dit soort ideeën helpen mee aan dat ongezonde beeld wat mensen tegenwoordig hebben van wat een 'gezond' lichaam is en hoe dat eruit ziet.
Modellen hebben geen bmi tussen de 18,5 en 25. Mss halen ze nog net die 18,5, maar een evenwichtig lichaamsbeeld leveren ze daarmee niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je mager bent van jezelf is dat hoe je bent net als kort of lang zijn, de kleur je van je ogen etc.

Maar er zijn een paar vrouwen in mijn omgeving die gewoon dun zijn omdat ze veel te weinig eten.

Wanneer je hun handen aanraakt zijn die altijd ijskoud, ingevallen gezicht, ik vind dat gewoon zonde wanneer je dat jezelf bewust aandoet.

Dus nogmaals is het hoe je van nature bent is dat anders.

Ik heb sowieso niks met mensen die issues hebben met eten, komt omdat ik zelf wel een lekkerbek ben en van eten hou.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat iedereen geneigd is zijn eigen lijf te verdedigen. Je ziet mensen bij hoog en bij laag volhouden dat ze dik zo prachtig vinden want dat hoort dan bij hun persoon; dit is wie ze zijn, maar dan zie je ze na een paar jaar nogmaals en is hun mening 100% veranderd want dan lopen ze ineens in maat 36. Niet dat ze dat dan weer lang volhouden want ineens hebben ze weer maat 50. "Dat was toch mooier."

Dus ja iedereen praat in zijn eigen straatje.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
06-03-2019 08:36
De helft van de mensen is wel degelijk te dik dus er is een probleem. Als ik zo rondkijk naar de mensen als ze zo rondlopen, rondwaggelen bijna, lijkt mij dat voor hun lijf ook een belasting. Echt magere mensen zie je trouwens maar zelden. Modellen zijn tegenwoordig meestal mooi slank en doorgetraind.
Doutzen (zeker niet het dunste model) is 54 kg bij 1.78, dat is echt een ongezond BMI
Het valt alleen minder op, omdat ze wel billen&borsten heeft
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
06-03-2019 09:02
Ik denk dat iedereen geneigd is zijn eigen lijf te verdedigen. Je ziet mensen bij hoog en bij laag volhouden dat ze dik zo prachtig vinden want dat hoort dan bij hun persoon; dit is wie ze zijn, maar dan zie je ze na een paar jaar nogmaals en is hun mening 100% veranderd want dan lopen ze ineens in maat 36. Niet dat ze dat dan weer lang volhouden want ineens hebben ze weer maat 50. "Dat was toch mooier."

Dus ja iedereen praat in zijn eigen straatje.
En dat hun man nou eenmaal van "een maatje meer of lekker strak" houdt
Alle reacties Link kopieren
Elke keer neem ik mij voor van, oke nu ga ik wat meer eten. 1 dag gaat het goed en vervolgens verval ik weer terug. Als ik bijvoorbeeld een koekje eet of op visite gebak, voel ik mij schuldig dat ik gelijk weer streng ga doen. Ben bang om dik te worden, en weet ook wel dat ik mezelf een beetje uithonger... vaak heb ik wel trek in eten maar weerhou ik mij ervan om te gaan eten. Soms heb ik een vreetbui en eet ik savonds een zak.nootjes leeg bijvoorbeeld, dat is heel zelden. Maar daar.kom ik niet van aan..

Mijn vader snapt niet dat ik niet om val door zo weinig te eten... ook hij vind mij er wat mager uit zien. Mijn ouders waren laatst op een verjaardag bij mijn tante, waarbij die tante zei dat ze zich wat zorgen om.mij maakte, omdat ze mij wat mager vond op de foto's..

Ik kan gewoon niet echt meer genieten van eten... wil gewoon de controle houden en daarbij eet ik ook geen aardappels en brood etc...

Ik snap wel dat ik niet zo lang door kan gaan... probeer nu zelf wat meer te eten en de calorie inname te verhogen... Soms weet ik niet wat ik moet eten om op gewicht te blijven... mocht het niet lukken ga ik naar de huisarts

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven