Gezondheid alle pijlers

Parodontax helpt tegen aften

08-03-2019 11:22 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren last van soms meerdere pijnlijke grote aften in mijn mond die een week zo zeer doen dat ik bijna niet kan eten. Bij mij ontstaan ze doordat ik vaak op mijn wangen/lip en tong bijt door een slechte stand van mijn kaak. Ik heb echt alles al geprobeerd en zelfs de tandarts wist niet hoe ik er vanaf kon komen. Nu heb ik iets gevonden wat echt helpt. Zodra ik een aft voel opkomen smeer ik deze meerdere keren per dag in met parodontax gel tandpasta. De aft kan door de zouten die hierin zitten niet verder groeien en verdwijnt voordat hij pijn gaat doen. Ik ben erg blij dat ik dit heb ontdekt en hoop dat hier meer mensen mee geholpen zijn.
Do you want to be right? Or happy?
Dus een beetje zout oplikken werkt ook?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het proberen, ik heb het nog
niet getest. Maar niet oplikken, het moet wel rechtstreeks op de aft komen.
Do you want to be right? Or happy?
Zout op tong -> tong op aft = zout op aft
Alle reacties Link kopieren
Ooh, dit is een zeer welkome tip. Ik heb er ook zo verschrikkelijk last van. Ze blijven zo lang zitten, en ze zijn zo pijnlijk!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon poetsen met paradontax werkt ook. Maar bij mij helpt de gewone zendium tandpasta ook goed. Maar als ik ze allebei langdurig niet gebruik heb ik zo weer last van aften.
Ik spuug de tandpasta wel uit, maar spoel na het poetsen niet mijn mond.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer de Parodontax gel er echt direct met mijn vingers op, dat werkt het meest effectief.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Zendium hielp bij mij helaas niet.
Do you want to be right? Or happy?
Blue one tandpasta en spoelmiddel.

Dat is het wondermiddel
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je blue M tandpasta? Ik vind 12 euro per tube wel een beetje prijzig.
Do you want to be right? Or happy?
Waarom niet gewoon zo'n stift halen bij de apotheek? Daar zijn ze toch voor?
Alle reacties Link kopieren
libe schreef:
08-03-2019 11:29
Ik smeer de Parodontax gel er echt direct met mijn vingers op, dat werkt het meest effectief.
Dat is als je ze al hebt. Dagelijks poetsen met paradontax en zendium zorgt dat ik ze niet meer krijg.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werkt tegen aften: zorgen dat mijn weerstand goed hoog is, goed gezond zijn.
Smeren met middeltjes merk ik geen verschil.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip.

ik heb nu ook zo'n wit pukkeltje op mijn tong.
Zout erop strooien helpt ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik poets nu sinds een jaar met parodontax en daarvoor met zendium (op aanraden van mijn tandarts). Echter is alleen poetsen bij mij helaas niet effectief genoeg. Ik krijg dus gewoon aften als ik weer eens op mijn wang/lip of tong bijt, maar als ik dan direct begin met smeren zijn ze binnen een dag weg, terwijl ze voorheen een dikke week bleven zitten en zeer pijnlijk waren. Ik vind Parodontax een relatief goedkoop en effectief middel. Ik heb al een hoop geld verspild aan anti aftenmiddeltjes die niet hielpen, zoals pyralvex en afta clear.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
libe schreef:
08-03-2019 13:33
Ik vind Parodontax een relatief goedkoop en effectief middel.
Ik vind het vooral lekker, veel frisser dan zoetige tandpasta
libe schreef:
08-03-2019 11:43
Bedoel je blue M tandpasta? Ik vind 12 euro per tube wel een beetje prijzig.
ja die.

Ik vind of 3 van die tubes a 12 euro en 2x per jaar een mondhygienist of 6x per jaar een mondhygienist een groot verschil.

Die 36 euro is mij wel een 4x minder vaak mondhygienist waard.
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
08-03-2019 13:02
Zout erop strooien helpt ook.

Enig idee hoeveel zout je dan binnen krijgt en dat dat schadelijk is?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
08-03-2019 14:22
Enig idee hoeveel zout je dan binnen krijgt en dat dat schadelijk is?
Erop , niet erin. Aften in je mond hoef je niet in te smeren, poetsen volstaat.
Alle reacties Link kopieren
Ukatar dat is ook zo vergeleken met de mondhygienist is het goedkoop als je daar dan niet meer heen hoeft.
Do you want to be right? Or happy?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven