Gezondheid alle pijlers

Sint janskruid?

08-03-2019 16:55 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik kon zo geen lopende topic vinden hierover, daarom een nieuwe aangemaakt.

Sinds 1,5 maand is er bij mij een depressie geconstateerd en krijg hiervoor hulp (cognitieve gedragstherapie) van de psycholoog. Deze gaf aan dat ik het ook maar eens met de huisarts 'moest' praten over antidepressiva. Hier ben ik helemaal geen fan van (heb dit ooit eerder gehad wegens neerslachtig voelen, geen depressie) Ik heb ongelofelijk last gehad van bijwerkingen (kreeg toen citalopram) waaronder behoorlijk te zijn aangekomen.. Dit ook bij de huisarts neergelegd en was overigens heel makkelijk, schreef mij direct sertraline voor. Ook over sertraline lees ik verhalen van aankomen.. De sertraline ligt nu al ruim 3 weken in huis, maar durf dit gewoon niet te slikken. De angst om nog meer aan te komen. Huisarts weet hier inmiddels van en begreep me wel.

Nu lees ik op het internet veel over sint janskruid, ik weet dat dit niet bij elke medicatie geslikt kan worden.

Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen en misschien zelf ervaring hebben met sint janskruid of de sertraline?

Liefs
bloemenmeisje97 wijzigde dit bericht op 08-03-2019 16:57
0.00% gewijzigd
Joe.
Bij mij werkte het niet.
Tevens mag het niet bij de pil (je krijgt doorbraakbloedingen of erger: een kind!)
En ik kreeg last van m'n maag omdat m'n maagbeschermer er ook niet meer door werkte.
Geen succes dus!
redbulletje schreef:
08-03-2019 16:57
Bij mij werkte het niet.
Tevens mag het niet bij de pil (je krijgt doorbraakbloedingen of erger: een kind!)
En ik kreeg last van m'n maag omdat m'n maagbeschermer er ook niet meer door werkte.
Geen succes dus!
het zou jou gebeuren.... ;-)
Aan je apotheker vragen.
De pil is sowieso niet betrouwbaar en ik zou altijd overleggen met de arts die je overige medicatie voorschrijft.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, ik heb het bij de apotheek gecheckt of ik het überhaupt mag gebruiken icm andere medicatie, dit mocht gewoon.

Wat betreft de pil, maakt het niet uit die slik ik niet :)
Joe.
Sertraline heeft mij heel erg geholpen toen ik een burn-out had met depressieve klachten. Ik zou niet zelf gaan modderen met otc-middelen.
Alle reacties Link kopieren
StJanskruid heeft op mij een soortgelijke werking als koffie, geloof ik. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon doen wat de dokter zegt. En aankomen, dat heb je zelf in de hand. Word je dikker, dan wacht je niet tot je nog dikker wordt maar dan ga je meteen wat minder eten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven