Gezondheid alle pijlers

Bootgevoel / deinsen / lift zakt naar beneden oplossing

10-03-2019 13:22 1 bericht
Alle reacties Link kopieren
Dag mensen,

Ik zag een topic 'bootgevoel' op het forum alleen deze is nu gesloten en ik wou voor de mensen die hier mee strugglen graag dit nog reageren..

ik heb hier zelf ongeveer 2 jaar mee gezeten, had het dagelijks. Ik beschreef het ongeveer als dit:

- gevoel alsof er een golf door mijn lichaam heen gaat, die steeds heen en weer beweegt. Ook als ik lig, of zit. Een soort vibrerende plaat die golven maakt.

- gevoel alsof de grond vloeibaar is, dat ik de vloer met mijn voeten in kan drukken. Hierdoor krijg ik het gevoel dat de grond beweegt.

- dit hoort bij het gevoel dat ik het gevoel heb dat deins in mijn eigen lichaam, een soort schok die je voelt alsof je in een lift opeens een verdieping naar beneden zakt. Ook een beetje vergelijkbaar met het stappen op een boot bijvoorbeeld.

- lopen met een wankelend gevoel / onstabiel in de benen (zwakke benen), alsof je soms valt. Echter gebeurt er niets en blijf ik met beide benen op de grond staan.

- Het gevoel te hebben dat dingen opeens scheef of schuin staan in mijn gezichtsveld.

- Het gevoel alsof er hele kleine draadjes aan m’n hersenen trekken, waardoor het soms ‘beweegt’ / in mijn hoofd beweegt. De schok die ik eerder beschreef begint soms ook in mijn hoofd, alsof mijn hoofd opeens even deinst/naar beneden en snel weer omhoog gaat.

ik heb geen idee waar het vandaan kwam, ik werd er echt gek van en ontzettend bang dat er met mij iets aan de hand was. Ik had het continu, de huisarts kon mij niet echt verder helpen na evenwichtstests/ neurlogische tests/ bloedprikken. Ik heb het nu al een aantal maanden niet meer gevoeld. Hoe komt dat? Je moet je er bij neerleggen, het heeft namelijk alles te maken met angst. Oftewel een Angststoornis, gegenaraliseerde angst. Het gevoel zit gewired in je hersenen en roept zich steeds op in verschillende situaties. De oplossing is dus iets aan je angst en stress doen. Steeds maar die angst en non stop stress zorgt er namelijk voor dat je deze symptomen ervaart, hoe kut het ook is om dit te ervaren en om dit te begrijpen!

ALs je nog vragen hebt stel ze gerust

Als je hiermee struggelet is het heel goed om de volgende links een keer te lezen

https://www.anxietycentre.com/anxiety-s ... ving.shtml

https://www.anxietycentre.com/anxiety-s ... ness.shtml

dit deed namelijk mijn ogen openen! En zoek hulp bij een psycholoog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven