Gezondheid alle pijlers

Pijn, pijn en pijn

11-03-2019 23:10 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, lieve iedereen,

Ik heb al maanden pijn aan mijn linkerrib, ik krijg regelmatig ‘pijnaanvallen’ die variëren van licht ongemakkelijk tot een spreekwoordelijk mes in m’n ribben. Ik heb een MRI-scan gedaan maar daar kwam niks uit. Ook als ik opsta zie ik zwart voor m’n ogen en gonst het in m’n oren. Ik dacht dat dat gewoon een trage bloedcirculatie was, maar het houd veel langer aan. Soms wel vijf tot tien minuten. Ik krijg hele willekeurige pijnsteken over heel mijn lichaam. Ze zijn kort en snel weer weg maar gebeuren meerdere keren per dag. Ik heb af en toe wat geklaagd bij mijn moeder maar die zegt alleen maar dingen als: ‘oh wat vervelend’ of ‘het is over voordat je van geslacht veranderd’.
Ze wilt niet dat ik naar de huisarts ga, omdat ze vind dat je gewoon even moet doorzetten.

Misschien is het inderdaad niks en stel ik me aan, maar hinderlijk is het wel.
Dus vraag ik aan jullie voor wat advies en hulp!

Dankjulliewel!



ik heb ondertussen een uitslag. Ik ben op eigen houtje naar de dokter gegaan en het blikt dat ik het syndroom van Tietze heb. Heel erg bedankt allemaal
anoniem_381531 wijzigde dit bericht op 08-04-2019 23:04
8.12% gewijzigd
Wat rot TO :(
Ik zou absoluut naar de dokter gaan. Was de MRI scan niet via de dokter gegaan? Het houdt wel al lang aan..
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen toestemming van je moeder nodig om naar de huisarts te gaan.

Je mag de huisarts zelf bellen en een afspraak maken. Dit blijft vertrouwenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook onbewuste hyperventilatie zijn. Via je huisarts kun je dan naar een fysio die hier kennis van heeft gaan.

Van spanning dat je denkt dat het misschien iets ergs is, kunnen de klachten blijven. Dat is jammer. Want het kan ook gewoon stress zijn of verkeerd ademen. Zonde om mee door te lopen en onnodig bezorgt te zijn.

Echt weer terug naar de huisarts!
Bel morgen ochtend meteen even.
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 11-03-2019 23:18
36.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Medisch advies vragen, of geven, mag hier niet.

Wat zegt je huisarts? (daar moet je voor de doorverwijzing voor een MRI toch al geweest zijn) En wat werd er geadviseerd na de MRI?
Alle reacties Link kopieren
Ms_Jingles schreef:
11-03-2019 23:16
Medisch advies vragen, of geven, mag hier niet.
Ze vraagt om advies en hulp. Wel of niet naar huisarts, hoe met haar moeder om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ms_Jingles schreef:
11-03-2019 23:16
Medisch advies vragen, of geven, mag hier niet.

Wat zegt je huisarts? (daar moet je voor de doorverwijzing voor een MRI toch al geweest zijn) En wat werd er geadviseerd na de MRI?
Ik heb de MRI-scan gedaan via een generation-R. Dus daar hoefde ik niet voor langs een huisarts. Dit was 5 maanden geleden en toen had ik al last maar dacht dat als er iets aan de hand was, ik er wel achter zou komen door de MRI.
Alle reacties Link kopieren
Beetje rare volgorde.
Je gaat eerst naar de huisarts , die kan bepalen welk aanvullend onderzoek nodig is of naar wie hij je doorverwijst. Je hebt nu zelf een MRI laten maken, maar wie zegt dat dat het goede onderzoek was? En wie heeft de MRI beoordeeld?

Oftewel, naar de huisarts. Dat kan ook zonder overleg met of toestemming van je moeder.
Alle reacties Link kopieren
stupefy schreef:
11-03-2019 23:25
Ik heb de MRI-scan gedaan via een generation-R. Dus daar hoefde ik niet voor langs een huisarts. Dit was 5 maanden geleden en toen had ik al last maar dacht dat als er iets aan de hand was, ik er wel achter zou komen door de MRI.
Je moet altijd weer terug naar de huisarts.

Je hebt een klacht, je hebt een mri gehad, daar kwam niks uit. Dan moet je weer naar de huisarts.

De huisarts heeft ook de informatie van de mri.

Zo werkt het nu eenmaal.
De huisarts gaat dan nu kijken waar het nog meer aan kan liggen.
Alle reacties Link kopieren
Niet naar de huisarts mogen van je moeder, vind ik onder mishandeling/ verwaarlozing vallen als ik eerlijk ben.

Ik krijg een raar gevoel bij hoe het gaat met jou klacht in combinatie met je moeder.

Neem eventueel iemand op je school in vertrouwen. Ook de huisarts praat niet met je ouders als jij dit niet wil.

De huisarts kost niks. Het is gratis.
Bel eventueel met een vaste telefoon op school naar de huisarts. Of ga langs bij de praktijk.
Alle reacties Link kopieren
generation-R gegoogled. Dit een GEEN vervanging van naar de huisarts gaan.

Het is een wetenschappelijk onderzoek, waarbij ze alleen kijken naar onderdelen die voor hun onderzoek interessant zijn..

Ze hebben dus niet een onderzoek gedaan naar jou klacht!

Huisarts!
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je tot nu toe moeten ondergaan voor de verandering? Misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
Gele_Suikerspin schreef:
11-03-2019 23:44
generation-R gegoogled. Dit een GEEN vervanging van naar de huisarts gaan.

Het is een wetenschappelijk onderzoek, waarbij ze alleen kijken naar onderdelen die voor hun onderzoek interessant zijn..

Ze hebben dus niet een onderzoek gedaan naar jou klacht!

Huisarts!
wat?
S-Meds schreef:
11-03-2019 23:53
wat?
oh laat maar ik zie inmiddels de andere berichten, forumbug
Alle reacties Link kopieren
perveniunt schreef:
11-03-2019 23:49
Wat heb je tot nu toe moeten ondergaan voor de verandering? Misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
?
perveniunt schreef:
11-03-2019 23:49
Wat heb je tot nu toe moeten ondergaan voor de verandering? Misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
Ik geloof dat de moeder van TO het méér bedoelt als: het gaat vanzelf weer over... En dus: voordat de koeien over de maan springen, voordat je van geslacht verandert, voordat het limonade regent. Toch, TO?

Je moet echt zelf een afspraak maken met je huisarts, echt doen. Dit voelt niet fijn en je moeder kan een afspraak niet voorkomen, ik snap ook niet waarom ze dat zou willen?
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
11-03-2019 23:58
Ik geloof dat de moeder van TO het méér bedoelt als: het gaat vanzelf weer over... En dus: voordat de koeien over de maan springen, voordat je van geslacht verandert, voordat het limonade regent. Toch, TO?

Je moet echt zelf een afspraak maken met je huisarts, echt doen. Dit voelt niet fijn en je moeder kan een afspraak niet voorkomen, ik snap ook niet waarom ze dat zou willen?

Het gaat wel over voordat je een jongetje bent.. Bekende uitspraak inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
ambra schreef:
12-03-2019 00:38
Het gaat wel over voordat je een jongetje bent.. Bekende uitspraak inderdaad.

Hele rare uitspraak zeg!
Alle reacties Link kopieren
perveniunt schreef:
12-03-2019 00:53
Hele rare uitspraak zeg!
Nee toch, zoiets vroeger ook vaak genoeg gehoord zoals "wanneer pasen op pinksteren valt".

Sommige dingen gaan echt gewoon over zonder dat je iets doet, ik noem een verkoudheid bv.

Maar als het niet overgaat dan toch eens naar de huisarts.

Oh enne een huisarts is niet gratis natuurlijk maar valt binnen de basis verzekering zonder eigen risico. En iedereen boven de 18 betaald een bepaald bedrag voor de verzekering toch.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou absoluut naar je huisarts bellen.

Echt zwart voor je ogen zien is niet in orde, wel kan het normaal zijn dat je tijdelijk niet genoeg bloed in je hersenen krijgt als je opstaat. In tijden dat je angstig en nerveus bent kan dit erger worden.

Pijn in de ribben dat kunnen gewoon pijnlijke tussenribspieren zijn. Of de zaagspieren. Die kunnen echt ontzettend zeer doen. Bij elke ademhaling weet je je dan geen raad meer.

Dus je moeder kán gelijk hebben dat het onschuldige klachten zijn, temeer omdat het niet erg waarschijnlijk is dat zo'n piepjong persoon in de kracht van haar leven erg ziek is, maar alleen een arts kan inschatten of het echt onschuldig en voorbijgaand is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Waar zit de pijn? Als het onderin zit, kan het een zwevend ribsyndroom zijn. Maar ook dat moet uiteraard vastgesteld worden door een huisarts.
Verder, zou ik bij aanhoudende en/of verergerende pijn terug naar de huisarts gaan.
Misschien heeft het terugkomend op mijn eerste regel, te maken met de zithouding.
Ribpijn kan echt ontzettend pijn doen. Bij het ademhalen, bij beweging, bij hoesten etc.
Hoe oud ben je TO?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
12-03-2019 10:58
Hoe oud ben je TO?
16 jaar
Alle reacties Link kopieren
minoes5 schreef:
12-03-2019 10:52
Waar zit de pijn? Als het onderin zit, kan het een zwevend ribsyndroom zijn. Maar ook dat moet uiteraard vastgesteld worden door een huisarts.
Verder, zou ik bij aanhoudende en/of verergerende pijn terug naar de huisarts gaan.
Misschien heeft het terugkomend op mijn eerste regel, te maken met de zithouding.
Ribpijn kan echt ontzettend pijn doen. Bij het ademhalen, bij beweging, bij hoesten etc.
De pijn zit linksonder.
Alle reacties Link kopieren
Al naar de huisarts geweest?

Wij kunnen je niet verder helpen.

Ga naar de huisarts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven