Gezondheid alle pijlers

Hoe lang duurt het plaatsen van het koperspiraaltje?

13-03-2019 20:09 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik wil binnenkort even langs de huisarts om informatie te vragen over een passend anticonceptiemiddel. Ik heb al wat voorwerk gedaan want ik vind het koperspiraaltje wel bij mij passen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang duurt het om het te plaatsen? Gaat dat in een dag of gaan daar weken overheen?
mvg
Ligt eraan of je huisarts het zelf doet of de gyn. Indien het laatste ligt aan de wachttijd van de arts.
Mijn huisarts doet het zelf en kan gewoon binnen afspraak van 10 minuten.
Hangt mogelijk ook af van de levertijd van de spiraal. Bij moest ie besteld worden. Kon een weekje later terecht geloof ik. Ik heb ook een recept een pijnstillend middel gekregen dat ik zelf bij de apotheek kon halen.
Weken om een spiraal te plaatsen?
Als je eenmaal op de stoel ligt 5 min max.
Alle reacties Link kopieren
Het plaatsen duurt nog geen 10 minuten, het moet wel in de week van je menstruatie dus daar moet je op wachten. Ik zou daarvoor al een gesprek aangaan met de huisarts zodat je niet lang hoeft te wachten, het is het meer dan waard!
Alle reacties Link kopieren
Het plaatsen duurt niet zo lang. Ongeveer 10 minuten. Betrouwbaar vond ik het koperspiraal niet. Na een tijdje zat het niet meer op zijn plek en toen was ik zwanger. Je kunt beter de mirena nemen.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
teun3121 schreef:
13-03-2019 20:09
Hoe lang duurt het om het te plaatsen? Gaat dat in een dag of gaan daar weken overheen?
mvg
Duurt weken, je word er in het ziekenhuis voor opgenomen. Een soort omgekeerde bevalling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven