Gezondheid alle pijlers

Gezwel in eierstok ontdekt

14-03-2019 18:27 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Tijdens een routine bezoek bij de gynaecoloog gisteren werd er een gezwel van zo'n 4 cm ontdekt in mijn rechter eierstok. Ik ben daardoor serieus geschrokken! De gynaecoloog heeft zelf een groot vermoeden dat het zou gaan om een teratoom of wondergezwel. Een MRI moet echter nog uitsluitsel geven.

Ondertussen heb ik vernomen dat ik ten vroegste 25/03 daarvoor terecht kan in het ziekenhuis. Lijkt niet lang wachten maar voor mij lijkt dit wel een eeuwigheid. Ik ben echt super bang dat het toch om een kwaadaardig gezwel zou gaan. Des te meer omdat mijn moeder erg jong aan kanker gestorven is.

Heeft hier misschien iemand iets gelijkwaardigs meegemaakt of weet iemand hier iets meer over?

Alvast bedankt!
Ongeruste groetjes
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dat je zolang moet wachten op de MRI. Kan je niet via de huisarts of zorgverzekeraar proberen of je eerder terecht kan?
Sterkte :hug:
...
Geen ervaring maar heel veel sterkte gewenst. :rose:
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft dit afgelopen zomer gehad. We hadden dezelfde angst, maar bij haar was het gelukkig goedaardig. Bleek pas achteraf. Ze is geopereerd en goed hersteld.
Bij mijn moeder zetten ze er wel meer vaart achter. Ze kon overal steeds vrij snel terecht. Ik zou inderdaad ook even bellen om te vragen of er ergens nog een gaatje is voor je. Die spanning en afwachten is niks aan.
Sterkte!
Verlang naar wat je al hebt
Alle reacties Link kopieren
Wat naar😑 ik weet er weinig van maar een vriendin van mij had een wondergezwel (dat bestaat uit weefselafval van jezelf zoals haren en tanden, best bijzonder). Zij moest daaraan geopereerd worden, maar gelukkkig ging het vanzelf weg na een tijdje. Sterkte!
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Sterkte! Maar ik denk dat als ze kwaad vermoedden ze het met meer voorrang hadden onderzocht. Toch?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
9 dagen wachten is klinische gezien in dit soort gevallen niet lang hoor. In 9 dagen veranderd de prognose echt niet.

uiteraard is de onzekerheid rot maar je bent gewoon geen super spoed op leven/dood patient.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik deze diagnose kreeg moest ik 3 maanden later terug voor een nieuwe echo om te kijken of het gezwel nog groeide. Want als het niet groeide lieten ze het gewoon zitten, een wondergezwel is nl goedaardig. Hopelijk stelt je dat iets gerust ivm de wachttijd, maar ik snap uiteraard dat je het liefst zo snel mogelijk wilt weten waar je aan toe bent.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de uitslag gekregen gister?
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Sterkte
Alle reacties Link kopieren
hoop dat het niks ernstigs is
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie berichtjes!

Gelukkig is de uitslag goed meegevallen. Het bleek te gaan om een teratoom, niet kwaadaardig dus, een hele opluchting! Volgendexweek word ik geopereeerd om dit teratoom en eventueel de volledige eierstok te verwijderen.

Xxx
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig. Wel spannend zo'n operatie, hopelijk gaat alles goed. Sterkte!
Do you want to be right? Or happy?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven