Gezondheid alle pijlers

Piriformis syndroom

14-03-2019 22:39 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
A
anoniem_335981 wijzigde dit bericht op 28-08-2019 00:23
0.00% gewijzigd
welke arts heeft die diagnose gesteld?
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je om de spieren te versterken?

Een fysio is trouwens geen arts. Ik had laatst iemand waarbij de fysio een postnatale depressie had vastgesteld en die zich volledig had vereenzelvigd met deze diagnose. Een fysio is echter geen arts en mag helemaal geen diagnoses stellen, zeker niet buiten zijn eigen vakgebied. Een fysio mag je wel adviseren om een arts raadplegen omdat hij vermoeden heeft dat het stellen van een verdere diagnoses noodzakelijk is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als je meer kracbt moet opbouwen in rug- en buikspieren, zou ik niet aan hardlopen denken, maar aan een spierversterkende sport.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit een paar jaar gehad. Ontzettend vervelend.
Fysio etc hielp niets.
Het is overgegaan toen ik meer rust kreeg in mijn hoofd en oud zeer verwerkt was.
Ik geloof dus ook echt dat geest en lichaam met elkaar verweven zijn.
Alle reacties Link kopieren
Periformis syndroom komt best wel veel voor. Het wordt gebruikt bij het niet goed functioneren van de periformis spier. Deze kan bijvoorbeeld verkrampen. De nervus ischiadicus (grote heup zenuw) loopt bij de meeste mensen onder de spier door, maar in sommige gevallen door de spier. Deze zenuw kan door hypertonie (te hoge spanning) van de periformis geïrriteerd raken.

Wanneer je de oorzaak niet goed weet , kan je de spier blijven losmaken en oefeningen blijven doen. Maar blijft de klacht steeds terug komen.

Misschien is het zinvol om eens naar een andere behandelaar te gaan. Ik behandel deze klacht heel veel, maar niet iedere patient wordt hetzelfde behandeld.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb het al 5 jaar en niks helpt tot nu toe. Helaas.
Ik ken ook best wat gevallen waarbij het piriformis syndroom een hernia was. Zo gebruikelijk is de aandoening niet
Alle reacties Link kopieren
Misschien teveel bewegingen waarbij je je bekken beweegt?? Sex bijvoorbeeld. ;-)

Of dansen.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Tip: Koop zelf een foam-roller. Daar kan je deze spier heel goed zlef mee los maken en veel strechten. Gewoon als je op een bureaustoel zit. https://www.youtube.com/watch?v=F3TJyU8ET7k
Alle reacties Link kopieren
Veel strectchen dus, echt een paar keer per dag (y) https://www.youtube.com/watch?v=_hV5Utf8za4
Alle reacties Link kopieren
Ik heb diverse foam-rollers, TriggerPoint Massagebal, de Blackroll Duobal voor mijn kuiten en ik kan/wil niet meer zonder. Het maatk je spier heerlijk los. Gekocht bij Fysiosupplies https://www.fysiosupplies.nl/oefenmateriaal/foamrollers
Alle reacties Link kopieren
Wauw, sorry late reactie! Maar bedankt voor de goede tips en het meedenken!

En die opmerking van teveel seks 😂

Maar ik ben toch afgelopen vrijdagavond weer naar de fysio geweest. Deze keer had ik een ander persoon. Ze noemde gelijk na onderzoek dat mijn bekken scheef stond en dat was idd duidelijk te zien aan mijn knieën. Wist niet dat dit kon. Maar toen heeft ze dat recht gezet. En mijn heup rechts was heel stijf. Die heeft ze geprobeerd los te maken met een sling ofzo. Heel apart. En toen zei ze ook nog dat aan de voorkant van mijn bekken bij mijn buik dus alleen ook heel strak/vast aan voelde. Vind het allemaal wel vreemd. Weet niet wat de oorzaak van dit is. Heb nog geen kinderen. Wel altijd een hele hevige menstruatie met buik en rugkrampen. Dan heb ik ook altijd een paar dagen last van mijn rug/uitstraling bil. Ik moet woensdag terug komen. Maar sinds ik daar ben geweest heb ik nog helemaal niks geen last meer gehad. Dus het heeft wel echt geholpen! Maar zo’n spier roller lijkt me ook niet verkeerd.
Herkennen jullie dat van de hevige menstruatie krampen en het bekken?
Newyork125 schreef:
19-03-2019 00:13
Wauw, sorry late reactie! Maar bedankt voor de goede tips en het meedenken!

En die opmerking van teveel seks 😂

Maar ik ben toch afgelopen vrijdagavond weer naar de fysio geweest. Deze keer had ik een ander persoon. Ze noemde gelijk na onderzoek dat mijn bekken scheef stond en dat was idd duidelijk te zien aan mijn knieën. Wist niet dat dit kon. Maar toen heeft ze dat recht gezet. En mijn heup rechts was heel stijf. Die heeft ze geprobeerd los te maken met een sling ofzo. Heel apart. En toen zei ze ook nog dat aan de voorkant van mijn bekken bij mijn buik dus alleen ook heel strak/vast aan voelde. Vind het allemaal wel vreemd. Weet niet wat de oorzaak van dit is. Heb nog geen kinderen. Wel altijd een hele hevige menstruatie met buik en rugkrampen. Dan heb ik ook altijd een paar dagen last van mijn rug/uitstraling bil. Ik moet woensdag terug komen. Maar sinds ik daar ben geweest heb ik nog helemaal niks geen last meer gehad. Dus het heeft wel echt geholpen! Maar zo’n spier roller lijkt me ook niet verkeerd.
Herkennen jullie dat van de hevige menstruatie krampen en het bekken?
wat een onzin, een scheefstaand bekken. ga gewoon naar je huisarts
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-03-2019 00:15
wat een onzin, een scheefstaand bekken. ga gewoon naar je huisarts

Nog nooit gehoord van het SI - gewricht? Als dat scheef staat dan heb je gelijkaardige klachten.
FarFarAway schreef:
19-03-2019 06:05
Nog nooit gehoord van het SI - gewricht? Als dat scheef staat dan heb je gelijkaardige klachten.
Dat zei TO niet, het zou gaan om scheve bekken, wel nu dit is een vrij gebruikelijk probleem (75%) en ontstaat door artrose in de heup of verschil van beenlengte. Mensen zijn niet symmetrisch. Dat is niet op te lossen met een behandeling als het al de oorzaak is

http://www.spreekuurthuis.nl/themas/rug ... kenstanden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven