Gezondheid alle pijlers

1 oor nog dicht na uitspuiten.

15-03-2019 20:44 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag naar de ha geweest om mijn oren te laten uitspuiten. Dat is nu 4,5 uur geleden en 1 oor zit nog dicht en doet pijn. Er lijkt ook wel een soort druk op te zitten en ik hoor gepiep en geruis. Het gehoor is niet weg.

Het is nu weekend en kan ze niet bellen. Maar is het normaal dat een oor zo lang dicht blijft zitten na het uitspuiten?

Of kan ik beter morgen even de hap bellen voor advies? Dat het niet ontstoken is nu?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer heeft al jaren 1 oor dichtzitten ondanks tig keer uitspuiten en allerlei behandelingen. Bij hem werkt helemaal niets dus idd het is mogelijk dat je oor dicht blijft zitten.
soms blijft er water achter die je gehooringang weer afsluit.
vreemd dat ze dat niet gelijk hebben gecontroleerd trouwens.
wat je kan doen is de douchekop op je oren zetten met warm water en hopen dat het verbetering oplevert.
bij mij is het trouwens elke maand raak en uitspuiten doe ik zelf.
(na overleg met m'n huisarts trouwens ;) )
Ik ben ook gevoelig voor oorproblemen,neus open houden mbv een goeie spray,en ik doe soms wat azijn in,op een watje doen dan uitnijpen in je oor dan voel je een paar druppels erin lopen watje erin stoppen even op je goeie oor blijven liggen,na een tijdje het watje er weer uit halen.
Azijn dood de bacterien,niet te lang doen je oor gaat er anders van irriteren van binnen het helpt zeker.
good luck.
yamahafzr600r schreef:
15-03-2019 20:56
Ik ben ook gevoelig voor oorproblemen,neus open houden mbv een goeie spray,en ik doe soms wat azijn in,op een watje doen dan uitnijpen in je oor dan voel je een paar druppels erin lopen watje erin stoppen even op je goeie oor blijven liggen,na een tijdje het watje er weer uit halen.
Azijn dood de bacterien,niet te lang doen je oor gaat er anders van irriteren van binnen het helpt zeker.
good luck.
geeft de uitdrukking "het is me naar me hoofd gestegen" weer een nieuwe zienswijze.
Alle reacties Link kopieren
Zelf ook vaker gehad! Klinkt misschien vies maar kwam er tijdens het uitspuiten ook echt wat uit?
Zo niet kan het ook zijn dat er een klein propje voor je gehoorgang zit. Wat help is (sla)olie in je oor doen en laten weken. Zelf heb ik altijd een doseerspuit in huis om zo mijn oor schoon te maken (met lauwwarm water), de douche kop kan ook wonderen doen. Spuit die dan zo in je oor dat je er een beetje een mal gevoel van in je hoofd/oor krijgt, alleen dan helpt het. Succes!
Ik zou liever even een doorverwijzing naar de KNO arts vragen. Het klinkt alsof er misschien ook wel wat water achter je trommelvlies is gekomem, dat kan door een klein gaatje, maar als er nu dus een gaatje zou zitten dan mag je niet meer laten uitspuiten maar moet je uitzuigen bij de kno. Pas op, je hebt maar 1 paar oren en gehoorverlies is kut, maar permanente tinnitus is nog veel erger.

Mijn huisarts was er ook van overtuigd dat er geen gat in mijn trommelvlies zat, maar de KNO arts zag wel meteen dat het zo was :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Nog geen half uur na het openen van dit topic ging het oor open!

Het doet nog wel wat zeer en de ruis waarvoor ik in 1e instantie kwam is er nog. Ik hoop dat dit nog weggaat. Maar eerst moet dr gehoorgang niet meer geeiriteerd zijn van het spuiten voor de ha weer kan kijken en eventueel doorverwijzen naar kno.

Het oor zou nu helemaal schoon moeten zijn, dat is na het doorspuiten al goed gecontroleerd.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven