Gezondheid alle pijlers

Vreselijk zere keel wordt er gek van!

16-03-2019 05:26 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik moet even klagen hoor... ik vind mezelf echt even zielig...

Sinds maandag heb ik echt vreselijke keelpijn. Ik ben verder niet verhouden oid.

Normaal dan heb je weleens keelpijn maar dit is echt next level. Slikken doet gewoon zon vreselijke pijn. De nachten zijn het ergst zoals nu lig ik weer wakker.

Ik heb net alweer 2 paracetamol op, een stuk waterijs, dropje en gespoeld met zuiveringszout.
Ik weet gewoon van gekkigheid niet meer wat ik moet doen om die pijn te verzachten.

Afgelopen dinsdag zat ik al bij de huisarts maar die kon nog nog niet direct een ontsteking zien wel wat geïrriteerd en gaf dus als advies de bovenstaande tips.

Maar hoe lang moet ik dit aanhouden?!? Het duurt nu al zo lang en merk dus nog maar weinig verbetering. Ik vind mezelf echt zo zielig nu even. Weer de halve nacht niet geslapen en morgen weer geen knip voor de neus waard... en dit gaat zo al een week.

Pfff is nu natuurlijk weer weekend moet ik dan maar weer bellen? Ik ga maar mijn restant waterijsje opeten maar ik ben zooo moe wil gewoon slapen en van die vreselijke pijn af :(
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft spoelen met zuiveringszout, maar bedoel je niet gewoon keukenzout? Want dat is het zout wat effect heeft met spoelen.

Je zou nog honing kunnen proberen om je keel te verzachten of strepsils oid, maar als het onhoudbaar is zou ik gewoon de weekendarts bellen.
Beterschap!
Drink zo nu en dan een slokje water. Eet groenten.
Alle reacties Link kopieren
Om je nog even verder de put in te helpen: mijn huisarts zei dat het bij mij door een virus kwam, niks aan de doen dus. Kon wel 6 weken duren.
De ergste pijn was eerder weg.
Maar nog een keer naar de dokter heeft dus geen zin.
Pijnstilling, verzachten, en uitzitten.

Sterkte.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ja, sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het heel vies maar die nieuwe spray van strepsils hielp wel wat.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Hier af en toe een keelontsteking. Wat mij heel goed helpt is ibuprofen. Paracetamol werkt voor mij dan niet voldoende.
mieksie schreef:
16-03-2019 06:48
Hier af en toe een keelontsteking. Wat mij heel goed helpt is ibuprofen. Paracetamol werkt voor mij dan niet voldoende.
Altijd wel even met de apotheker overleggen of je die mag slikken, zijn geen snoepjes ook al kun je ze gewoon kopen.
Alle reacties Link kopieren
Strepsils, honing, honing drop, suikerwater?
Alle reacties Link kopieren
mieksie schreef:
16-03-2019 06:48
Hier af en toe een keelontsteking. Wat mij heel goed helpt is ibuprofen. Paracetamol werkt voor mij dan niet voldoende.
Oké Thanks ik vind ook dat de paracetamol niet voldoende werkt wellicht dit even proberen.

De kamille thee met honing exetra heb ik ook allemaal al in het assortiment.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
16-03-2019 06:24
Om je nog even verder de put in te helpen: mijn huisarts zei dat het bij mij door een virus kwam, niks aan de doen dus. Kon wel 6 weken duren.
De ergste pijn was eerder weg.
Maar nog een keer naar de dokter heeft dus geen zin.
Pijnstilling, verzachten, en uitzitten.

Sterkte.

Ow neeeee maar was je ook verkouden? Ik ben dat namelijk niet. Ik zou dan denken dat het eerder een bacterie is maar misschien is dat wel nergens op gebaseerd.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al drie weken. Ook verkouden erbij wat het bij mij wel verklaard. Niks helpt echt maar ik drink kleine slokjes water en thee met honing (meer is niet fijn). Weinig praten en rust nemen voor zover dat kan. Het wordt nu wel minder dus einde is in zicht. Bij mij is het uitzitten dus.
Ik weet natuurlijk niet wat bij jou de oorzaak is. Heeft je dokter geen termijn genoemd waarop je terug moest komen als de pijn niet afnam? Wanneer het voor jou ondraaglijk is kun je altijd de hap bellen om te overleggen. Jammer dat je gisteren de huisarts niet gebeld hebt.
Bij mij verzachten strepsils altijd wel eventjes. En paracetamol helpt om in ieder geval in slaap te vallen. Midden in de nacht wakker worden met pijn is inderdaad ellende. Dan slaap ik bijna niet meer in.
duizel wijzigde dit bericht op 16-03-2019 07:24
3.55% gewijzigd
Ik heb het ooit 1 keer zo erg gehad en kreeg toen een kuur Broxil. Na 1 dag was het al over met de pijn. Echt super spul. Maar dat moet op recept, dus daar zul je de arts voor moeten bellen sowieso.
Verder veel thee met honing en idd Strepfen keelspray. Ook de zuigtabletten van strepfen werken iets. Daar zit een pijnstiller (flurbiprofen) in. Of anders keeltabletten waar chloorhexidine in zit, dat werkt ontsmettend en geeft ook wat verlichting.
Ik snap trouwens niet zo goed waarom je niet gisteren of donderdag opnieuw gebeld hebt met de arts toen het niet beter werd. Nu zit je in het weekend en moet je naar de huisartsenpost. Ik had zelf niet gewacht tot het weekend voor opnieuw overleg.
Alle reacties Link kopieren
Verse gemberthee helpt hier altijd super. Water koken, blokjes verse gember erin, minstens 5 min laten trekken, citroensap erbij en dan nog een flinke lepel honing. Meestal ben ik er na 2 á 3 koppen vanaf (1 á 1,5e dag).
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Sabbelen of stukje gember. Of thee van trekken. Is niet lekker maar gember werkt sterk ontsmettend
Alle reacties Link kopieren
Hier duurde het 1,5 week wat een ellende. Handig ook als je leerkracht bent zonder stem.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Kauwgom kauwen. In je eigen speeksel zitten stofjes die ook helpen. En door kauwgom te kauwen maak je dat dus de hele tijd aan. Suikervrije kauwgom is dan beter voor je tanden en gewicht dan heel veel dropjes eten.
Alle reacties Link kopieren
Zodra ik ook maar last krijg van m'n keel grijp ik naar ibuprofen. Neem het normaliter nooit, maar heb eens zo'n zware keelontsteking gehad (eindigde pas na antibiotica) dat ik het liever zo de kop indruk.

Toen ik tijdens m'n zwangerschap geen ibuprofen mocht gebruiken ontwikkelde de keelpijn zich in een holte ontsteking.

Verder krijg ik vaak de tip over de keel spray van A. Vogel, maar zelf durf ik dat niet ivm sterke kokhalsreflex.

En de standaard tips: veeeeel water drinken, of thee. Zoute dropjes, zuurtjes of wat ook maar je speekselklieren stimuleert.

Sterkte ermee!
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
16-03-2019 07:22
Ik heb het ooit 1 keer zo erg gehad en kreeg toen een kuur Broxil. Na 1 dag was het al over met de pijn. Echt super spul. Maar dat moet op recept, dus daar zul je de arts voor moeten bellen sowieso.
Verder veel thee met honing en idd Strepfen keelspray. Ook de zuigtabletten van strepfen werken iets. Daar zit een pijnstiller (flurbiprofen) in. Of anders keeltabletten waar chloorhexidine in zit, dat werkt ontsmettend en geeft ook wat verlichting.
Ik snap trouwens niet zo goed waarom je niet gisteren of donderdag opnieuw gebeld hebt met de arts toen het niet beter werd. Nu zit je in het weekend en moet je naar de huisartsenpost. Ik had zelf niet gewacht tot het weekend voor opnieuw overleg.
Omdat ik over het algemeen niet zon piepert ben en ik dacht wellicht heeft het gewoon tijd nodig dus wou niet gelijk de arts weer bellen. Maar na afgelopen nacht was ik er zo klaar mee en gefrustreerd van. Ik heb ook nog 2 kleine kids dus daar ben ik overdag ook gewoon druk mee. De pijn en de moeheid breken me nu gewoon echt even op.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
16-03-2019 07:22
Ik heb het ooit 1 keer zo erg gehad en kreeg toen een kuur Broxil. Na 1 dag was het al over met de pijn. Echt super spul. Maar dat moet op recept, dus daar zul je de arts voor moeten bellen sowieso.
Verder veel thee met honing en idd Strepfen keelspray. Ook de zuigtabletten van strepfen werken iets. Daar zit een pijnstiller (flurbiprofen) in. Of anders keeltabletten waar chloorhexidine in zit, dat werkt ontsmettend en geeft ook wat verlichting.
Ik snap trouwens niet zo goed waarom je niet gisteren of donderdag opnieuw gebeld hebt met de arts toen het niet beter werd. Nu zit je in het weekend en moet je naar de huisartsenpost. Ik had zelf niet gewacht tot het weekend voor opnieuw overleg.
Maar dat helpt alleen als de oorzaak niet viraal is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gehad. Bij mij ging het beter na een glas whiskey.
De eersto slok was wel heel erg pijnlijk.,,
Heb je er ook koorts bij en witte punten op je keel/amandelen?

Ik las nml de laatste keer bij keelontsteking online dat je gewoon moest uitzieken en dat de dokter toch niets voorschreef. Dus ik installeerde me op de bank en deed verder niets.

Toen ik uiteindelijk toch bij de huisartsenpost belandde bleek ik angina te hebben en kreeg ik een extra lange kuur antibiotica en een preek dat ik bij verergering direct terug moest komen.
Alle reacties Link kopieren
Bessss schreef:
16-03-2019 07:31
Zodra ik ook maar last krijg van m'n keel grijp ik naar ibuprofen. Neem het normaliter nooit, maar heb eens zo'n zware keelontsteking gehad (eindigde pas na antibiotica) dat ik het liever zo de kop indruk.

Toen ik tijdens m'n zwangerschap geen ibuprofen mocht gebruiken ontwikkelde de keelpijn zich in een holte ontsteking.

Verder krijg ik vaak de tip over de keel spray van A. Vogel, maar zelf durf ik dat niet ivm sterke kokhalsreflex.

En de standaard tips: veeeeel water drinken, of thee. Zoute dropjes, zuurtjes of wat ook maar je speekselklieren stimuleert.

Sterkte ermee!
Je kan met ibuprofen helemaal niets de kop in drukken. Het stilt alleen de pijn, heeft totaal geen geneeskrachtige werking (eerder andersom, want je kunt er flink ziek van worden).
Dat het erger werd toen je het niet slikte is puur toeval.
Ik heb er ook net mee rondgelopen. Vooral 's avonds en 's nachts was het erg. Rust nemen, extra slapen, niet praten, veel thee. Ik maakte saliethee en deed daar gember en citroen bij (allemaal ontstekingsremmend). En veel paracetamollen ja. Sterkte. Het heerst helaas!
Ik heb ook al een dikke week keelpijn. Tweede keer al deze winter. Vorige keer duurde het echt weken helaas.
Trachitol of hibitane tabletten of strepfen zuigen.
Gorgelen met superol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven