Gezondheid alle pijlers

Oogwit aan zijkanten grijs

19-03-2019 21:28 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Bij mij kindje zie ik als ze naar niks en grijs kijkt dat bij haar het oogwit wat bij de meeste mensen wit is een beetje grijzig is.
Is dit normaal zelf heb ik dat namelijk niet?
Wie weet dat toevallig?

Bvd
Alle reacties Link kopieren
Wat toevallig dat je dit topic hebt geopend en ik het nog zie ook.
Mijn kindje (bijna 12 weken) heeft dit ook. Ineens stopt het wit en is het grijs.

Ik heb het al aan de HA gevraagd. Die wist het niet en adviseerde me om het aan de jeugdarts op het consultatie bureau te vragen. Ook zij kende het niet. Beide artsen denken niet dat ik me zorgen hoef te maken. Doe ik ook niet echt maar ik vind het wel vreemd en "ik weet niet wat het is" een onbevredigend antwoord. Ik heb nu mijn HA gevraagd of zij consult kan vragen bij een oogarts om zeker te weten dat er niks aan de hand is. Ben benieuwd of ze dat wil doen. Zo ja; zal ik je hier ook laten weten wat het antwoord van de oogarts was.
https://fr.m.wikipedia.org/wiki/Ostéogenèse_imparfaite

Zoiets?
Alle reacties Link kopieren
In geval van mijn dochter niet helemaal. Dat is echt gewoon egaal wit tot een bepaalde grens. Die grens loopt ook "recht" zeg maar. Niet vlekkerig en het grijs zit niet tegen de Iris aan. Rondom de Iris is het wit.

Mijn Frans is overigens belabberd dus die wiki pagina kan ik niet lezen...

Edit: inmiddels de Nederlandse uitleg gevonden. Iets dergelijks had ik al eerder gelezen maar ik hoop toch echt dat dit het niet is...
Alle reacties Link kopieren
Misschien Osteogenesis imperfecta ?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn dochtertje heeft dat ook. Viel me idd meteen op. Ik heb me er nooit zorgen over gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ja mijn dochter heeft precies hetzelfde als die van jou. Nou laat me maar weten wat ze zei ben benieuwd


Yellow002 schreef:
19-03-2019 21:42
In geval van mijn dochter niet helemaal. Dat is echt gewoon egaal wit tot een bepaalde grens. Die grens loopt ook "recht" zeg maar. Niet vlekkerig en het grijs zit niet tegen de Iris aan. Rondom de Iris is het wit.

Mijn Frans is overigens belabberd dus die wiki pagina kan ik niet lezen...

Edit: inmiddels de Nederlandse uitleg gevonden. Iets dergelijks had ik al eerder gelezen maar ik hoop toch echt dat dit het niet is...
Alle reacties Link kopieren
Nou ik dacht eerst dat het normaal was tot ik er op ging letten bij andere mensen. En toen viel het me op dat die het niet hadden vandaar dat ik dacht hmn vaag.
Alle reacties Link kopieren
Nee dit is het gelukkig niet

retrostar schreef:
19-03-2019 22:44
Misschien Osteogenesis imperfecta ?
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
19-03-2019 22:53
Mijn dochtertje heeft dat ook. Viel me idd meteen op. Ik heb me er nooit zorgen over gemaakt.
Hoe oud is zij?
Alle reacties Link kopieren
Dat kan bij kleine kinderen voorkomen, niks raars.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
20-03-2019 11:27
Dat kan bij kleine kinderen voorkomen, niks raars.
Fijn! Heb je een bron waar ik dat kan terugvinden? Ik vind het niet met googlen.
Yellow002 schreef:
20-03-2019 11:23
Hoe oud is zij?
Anderhalf jaar oud. Het is al minder dan in het begin.
Alle reacties Link kopieren
https://www.medhelp.org/posts/Eye-Care/ ... ow/1042400
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Neemt niet weg dat als jij er niet gerust op bent, je een arts moet raadplegen.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Update: de arts aan wie ik het e-consult heb gevraagd kent het verschijnsel wel en geeft idd aan dat het normaal kan zijn bij jonge kinderen. Aangezien de JA van het consultatiebureau het niet herkende, wil ze mogelijk nog evem collegiaal overleg en komt ze er volgende week op terug.

Heb je hier wat aan TO?
Alle reacties Link kopieren
Ok, dat stelt me weer een beetje gerust.
Zag het net weer en zat me alweer zorgen te maken.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een normaal verschijnsel, het oog is nog in een groei en het laagje sclera is nog dun, naarmate je kind ouder wordt zal het dikker en daarmee witter worden.
Geel schreef:
24-03-2019 09:12
Dit is een normaal verschijnsel, het oog is nog in een groei en het laagje sclera is nog dun, naarmate je kind ouder wordt zal het dikker en daarmee witter worden.
Wat interessant!! Bedankt voor het navragen en het delen!
Alle reacties Link kopieren
Ik was dit topic een beetje vergeten maar toch nog even een update.

De HA die het aanvankelijk niet wost heeft zijn collega geraadpleegt en de literatuur erop nageslagen (huisarts in opleiding) en grijs aan de zijkanten kan voorkomen bij babys en is normaal/niet zorgelijk. Als het vlekkerig zou zijn en/of blauw was verder onderzoek nodig geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven