Gezondheid alle pijlers

Kan niet slapen

20-03-2019 02:05 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Heeft iemand tips om sneller in slaap te vallen? Ik weet dat wat ik nu doe (naar mijn mobieltje staren) zeker niet helpt, maar ik word zo lastig van niet te kunnen slapen.. Een vast ritme is helaas niet mogelijk door m'n werk.
Alle reacties Link kopieren
Volg je ademhaling een tijdje.
Inadem................uitadem...............inadem.........uitadem.........
Alle reacties Link kopieren
Sowieso je telefoon uit!

Even warm douchen
Een wandeling maken
Muziekje aan
Warme melk (met honing)
Kopje thee
Ogen dicht en gedachten uit.

https://www.rijnstate.nl/media/12293/ad ... slapen.pdf
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Vooral niet te geforceerd bezig zijn met in slaap willen vallen (omdat je nog maar zoveel uren en minuten kunt slapen...) :@@:
Alle reacties Link kopieren
Ik lig ook nog wakker... Vanavond op de bank in slaap gevallen, om 1 uur wakker geworden en naar bed gegaan. Sindsdien niet meer in slaap kunnen komen. Ik had beter op de bank kunnen blijven liggen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook plafonddienst. Wakker geschrokken om 01.15 en nu kan ik dus niet meer in slaap komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wakker, maar ja hier is het 1040 in de ochtend. Lekker 2 bekers warme welk en vooral niet in bed blijven liggen.
fietsen varen vrouwelijk doen
Niet blijven liggen maar juist even door huis of tuin lopen en weer terug, las ik ergens.
Ik zou graag slapen maar heb nachtdienst :)
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
20-03-2019 03:43
Niet blijven liggen maar juist even door huis of tuin lopen en weer terug, las ik ergens.
Ik zou graag slapen maar heb nachtdienst :)
Ik ben op de helft (hoop ik), en jij?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
20-03-2019 02:31
Sowieso je telefoon uit!

Even warm douchen
Een wandeling maken
Muziekje aan
Warme melk (met honing)
Kopje thee
Ogen dicht en gedachten uit

https://www.rijnstate.nl/media/12293/ad ... slapen.pdf
Hoe doe je dat? Gedachten uit?
Kia•Ora schreef:
20-03-2019 04:09
Ik ben op de helft (hoop ik), en jij?
Inmiddels ruim over de helft. Nog 2 uurtjes. Maar pff ik blijf niet wakker
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
20-03-2019 04:36
Hoe doe je dat? Gedachten uit?
Door je ergens anders op te concentreren. Door bijvoorbeeld een luisterboek aan te zetten en daar naar te luisteren. Of door je op je ademhaling te concentreren. Te douchen en je te concentreren op het geluid en de druppels die je huid raken. Luisteren naar de regendruppels, auto's die voorbij rijden, de ademhaling van je partner of huisdier. En mij helpt het om gewoon de keuze te maken om niet meer na te denken. Dat komt morgen wel weer. Maar ik moet sowieso geregeld schakelen en heb door mijn werk geleerd om thuis sores ook in huis achter te laten en werk gedoetjes op werk te laten. En soms lukt het me ook niet hoor om iets mee te nemen, en soms lukt het me ook niet mijn gedachten stop te zetten.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
20-03-2019 05:16
Inmiddels ruim over de helft. Nog 2 uurtjes. Maar pff ik blijf niet wakker
Ik ook nog ongeveer drie uurtjes. Net nog maar even een extra bak koffie genomen, wat gegeten en rondje gelopen, dat helpt :) . Heb je een beetje aanspraak? Ik klep af en toe met mijn collega's. Werk je ook in de zorg?

Nu zit ik even te niksen en heb ik dropjes :proud: .
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
20-03-2019 05:22
Ik ook nog ongeveer drie uurtjes. Net nog maar even een extra bak koffie genomen, wat gegeten en rondje gelopen, dat helpt :) . Heb je een beetje aanspraak? Ik klep af en toe met mijn collega's. Werk je ook in de zorg?

Nu zit ik even te niksen en heb ik dropjes :proud: .
Ja idd zorg. Nee geen collega's ben alleen met 20 clienten....
Kia•Ora schreef:
20-03-2019 05:19
Door je ergens anders op te concentreren. Door bijvoorbeeld een luisterboek aan te zetten en daar naar te luisteren. Of door je op je ademhaling te concentreren. Te douchen en je te concentreren op het geluid en de druppels die je huid raken. Luisteren naar de regendruppels, auto's die voorbij rijden, de ademhaling van je partner of huisdier. En mij helpt het om gewoon de keuze te maken om niet meer na te denken. Dat komt morgen wel weer. Maar ik moet sowieso geregeld schakelen en heb door mijn werk geleerd om thuis sores ook in huis achter te laten en werk gedoetjes op werk te laten. En soms lukt het me ook niet hoor om iets mee te nemen, en soms lukt het me ook niet mijn gedachten stop te zetten.
Ja idd dit moet je echt regelmatig doen! Mediteren dus ook al lijkt het een zweefwoord.
We kunnen wel een apart "nachtzuster" topic oprichten.
Ik moet alleen pas 14 mei weer nacht. :)
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
20-03-2019 05:41
We kunnen wel een apart "nachtzuster" topic oprichten.
Ik moet alleen pas 14 mei weer nacht. :)
Haha, ik zal de volgende keer dat ik in de nacht zit een "nachtzuster" topic openen :) . We hadden hier vroeger "wakker" :heart: daar schreef ik ook altijd in mee. Er was altijd wel iemand online om even tegen te kleppen, heel gezellig.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
20-03-2019 05:19
Door je ergens anders op te concentreren. Door bijvoorbeeld een luisterboek aan te zetten en daar naar te luisteren. Of door je op je ademhaling te concentreren. Te douchen en je te concentreren op het geluid en de druppels die je huid raken. Luisteren naar de regendruppels, auto's die voorbij rijden, de ademhaling van je partner of huisdier. En mij helpt het om gewoon de keuze te maken om niet meer na te denken. Dat komt morgen wel weer. Maar ik moet sowieso geregeld schakelen en heb door mijn werk geleerd om thuis sores ook in huis achter te laten en werk gedoetjes op werk te laten. En soms lukt het me ook niet hoor om iets mee te nemen, en soms lukt het me ook niet mijn gedachten stop te zetten.
Tegen vriend aan gaan liggen en op zijn ademhaling meegaan wil inderdaad nog wel eens helpen. Maar niet meer denken bestaat bij mij niet lijkt wel. Er komen altijd gedachtes. Ook onzin hoor. Over mijn droom die ik had. Over dat ik nog tandpasta moet kopen morgen, dat ik een auto hoor, of partner er vroeg of later uitmoet dadelijk (zal hem maar niet wakker maken om dat te vragen), of ik een paastak zal halen enz. enz. Heb het daar wel eens met een psycholoog over gehad. Of niet nadenken bestaat. Gewoon een helemaal leeg hoofd. Ik denk dat dat pas komt bij de dood.
Werd nu wakker om te plassen en baby in de buik houdt me nu wakker met haar getrappel en gedraai. Ze is lekker actief in de nacht (hoop dat we dat ritme na de geboorte goed kunnen draaien).
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
20-03-2019 05:41
We kunnen wel een apart "nachtzuster" topic oprichten.
Ik moet alleen pas 14 mei weer nacht. :)
Ik vraag me wel eens af hoe mensen met nachtdiensten/ ploegendiensten het volhouden. Trekken jullie dat makkelijk die wisselende tijden?
Kia•Ora schreef:
20-03-2019 05:52
Haha, ik zal de volgende keer dat ik in de nacht zit een "nachtzuster" topic openen :) . We hadden hier vroeger "wakker" :heart: daar schreef ik ook altijd in mee. Er was altijd wel iemand online om even tegen te kleppen, heel gezellig.
Oh leuk. Dan is "nachtzuster" wel een leuke opvolger.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik een aantal jaar geleden in het ziekenhuis lag na een operatie vond ik de nachtzusters altijd wel vrolijk en gezellig. En vooral erg lief.

Voorbeeld van gedachte die dan ineens komt.

Ik ben nu op het forum omdat ik mijn uren slaap nu wel gehad heb. Moet toch over een half uur op.
duizel schreef:
20-03-2019 05:56
Tegen vriend aan gaan liggen en op zijn ademhaling meegaan wil inderdaad nog wel eens helpen. Maar niet meer denken bestaat bij mij niet lijkt wel. Er komen altijd gedachtes. Ook onzin hoor. Over mijn droom die ik had. Over dat ik nog tandpasta moet kopen morgen, dat ik een auto hoor, of partner er vroeg of later uitmoet dadelijk (zal hem maar niet wakker maken om dat te vragen), of ik een paastak zal halen enz. enz. Heb het daar wel eens met een psycholoog over gehad. Of niet nadenken bestaat. Gewoon een helemaal leeg hoofd. Ik denk dat dat pas komt bij de dood.
Werd nu wakker om te plassen en baby in de buik houdt me nu wakker met haar getrappel en gedraai. Ze is lekker actief in de nacht (hoop dat we dat ritme na de geboorte goed kunnen draaien).
Dat is niet goed hoor.
Je moet eens meditatiefilmpjes kijken of youtube. Dan leer je het wel.
Ik dacht ook teveel en maakte me te druk. Jarenlang
duizel schreef:
20-03-2019 05:58
Ik vraag me wel eens af hoe mensen met nachtdiensten/ ploegendiensten het volhouden. Trekken jullie dat makkelijk die wisselende tijden?
Bij mij valt het mee ik heb maar 5 tot 7 nachten per maand. Soms minder.
De late diensten zijn lekker. Dagdiensten vind ik niets.
Gehandicaptenzorg werk ik.
Vlindervleugel slaapt Inmiddels denk ik....
Alle reacties Link kopieren
Ik denk wel veel. Maar denk niet dat ik me te druk maak. Wat ik ook wel eens doe is tellen of een tafelrij opnoemen in mijn hoofd in een andere taal. Dan concentreer ik me daarop en minder aandacht voor andere dingen. De bodyscan doe ik ook maar dan denk je toch ook? Juist aan de lichaamsdelen waarop je je concentreert.

Slaap meestal ook wel goed naar soms een paar dagen/week niet. Tijdens zwangerschap sowieso lastiger. Was bij de vorige ook. Komt wel weer. Vandaag een kortere nacht. Morgen weer een betere waarschijnlijk. Tijdens depressie was slapen een ramp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven