Gezondheid alle pijlers

Eczeem

23-03-2019 18:55 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al 3 weken last van eczeem. Eerst herkende ik het niet als zodanig,maar smeer nu een halve week Bepanthen. Hoe lang duurt het voor het weggaat? De huisarts zei telefonisch even aanzien, maar maak me ongerust. Heb dit namelijk nooit in het gezicht gehad. Heb er verder niet veel last van maar mooi is het niet.
Naar de huisarts toe gaan i.p.v. bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ga maandag daarheen dan, maar wat is normaal?
Alle reacties Link kopieren
De ene eczeemplek heb ik een paar dagen, de andere plek nu al 1,5 jaar.. geen idee wat dus normaal is!
Alle reacties Link kopieren
Chocoladeaardbei schreef:
23-03-2019 19:16
De ene eczeemplek heb ik een paar dagen, de andere plek nu al 1,5 jaar.. geen idee wat dus normaal is!
Hmm, dat stelt wel gerust.
Elpis schreef:
23-03-2019 19:14
Ja, ik ga maandag daarheen dan, maar wat is normaal?
Dat kan de arts je vertellen
Dat moet de huisarts beoordelen, wellicht krijg je medicinale zalf. In bepanthen zitten geen werkzamen stoffen tegen eczeem.
Alle reacties Link kopieren
ditte_ schreef:
23-03-2019 19:23
Dat moet de huisarts beoordelen, wellicht krijg je medicinale zalf. In bepanthen zitten geen werkzamen stoffen tegen eczeem.
Waarom heet het dan eczeemzalf? Maar ik bel maandagochtend.
Elpis schreef:
23-03-2019 19:25
Waarom heet het dan eczeemzalf? Maar ik bel maandagochtend.
Marketing. Er zitten geen werkzame stoffen in die de eczeem medicinaal tegengaan. Alleen via de huisarts voorgeschreven cremes bevatten dit. Bijvoorbeeld corticosteroiden. Er zit dexpanthenol in bepanthen dat is iets anders dan corticosteroiden.

Basisingrediënt
Dexpanthenol
Effect
Dexpanthenol is afkomstig uit panthoteenzuur (ook bekend onder de naam vitamine B5) en is een zeer effectieve vochtinbrenger, die de vochtbalans van de meest buitenste huidlaag verbetert. Het helpt transepidermaal vochtverlies te verminderen en de huid zacht en elastisch te houden.

Werking

Corticosteroïden of hormoonzalven onderdrukken de ontstekingsprocessen in de huid en daardoor de verschijnselen van het eczeem, zoals roodheid en schilfering. Inmiddels is gebleken dat bij deskundig gebruik, deze zalven een goed resultaat geven met geen of weinig bijwerkingen. Het goede resultaat wil niet zeggen dat het eczeem geneest, maar dat de klachten verminderen.
anoniem_6436e00ec66d4 wijzigde dit bericht op 23-03-2019 19:42
56.21% gewijzigd
Eczeemzalf van bepanthen werk een beetje tegen het eczeem soort dat door een droge huid word veroorzaakt. Het is dus voornamelijk onzin dat dat tegen je eczeem zou werken. Met eczeem kun je naar je huisarts en als het veel is of langer aanhoudt, moet je je laten doorsturen naar een huidarts. Eczeem kan tal van oorzaken hebben, die je nu niet weet en daarom kan je ook niet weten wanneer en of het uit zichzelf weer weg zal gaan.
Alle reacties Link kopieren
Naar de huisarts gaan! Bepanthen smeren zorgt ervoor dat je huid vet blijft, bij een vette huid ontwikkelt eczeem zich over het algemeen minder goed en komt het minder snel op. Maar als de eczeem zich eenmaal hardnekkig heeft gevestigd heb je een hormoonzalf nodig of een zalf als elidel, maar de huisarts kan beoordelen wat voor jou nodig is. Wij kunnen dat natuurlijk niet beoordelen door ons computerscherm heen (:
Alle reacties Link kopieren
Ugh, dagje wachten dan. Komt door stress denk ik.
Je zult toch echt naar de huisarts moeten om de eczeem te laten beoordelen.
Je weet niet eens zeker of het eczeem is, wat voor soort eczeem (als dat het wel is). Misschien is het wel periorale dermatitis, rosacea of psoriasis...
Alle reacties Link kopieren
Dat krijg je toch niet ineens?

Maandag duurt nog lang.
.
anoniem_6515dbffb48c1 wijzigde dit bericht op 24-03-2019 00:10
99.64% gewijzigd
Elpis schreef:
23-03-2019 20:01
Dat krijg je toch niet ineens?

Maandag duurt nog lang.
Je loopt er al weken mee, dan is maandag niet zo ver weg.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, maar nu ga ik piekeren hehe.
Alle reacties Link kopieren
Zalf gekregen van de HA, over 2 weken is het weg.
Elpis schreef:
25-03-2019 23:20
Zalf gekregen van de HA, over 2 weken is het weg.
dat klinkt stellig!
ik vermoed dat de HA heeft gezegd: als het met 2 weken niet weg is even een nieuwe afspraak maken?
Elpis schreef:
25-03-2019 23:20
Zalf gekregen van de HA, over 2 weken is het weg.
Niet te dik smeren hè, als het een hormoonzalf is? Als het alleen de cetomacrogolzalf is kun je wél lekker uit je plaat gaan :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Heeft de HA dan ook gezegt wat het was. Heb zelf ooit eens een plek op mijn gezicht gehad, maar dat bleek een schimmel te zijn. Zag er wel uit als eczeem maar was toch iets anders dus.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
26-03-2019 02:47
Niet te dik smeren hè, als het een hormoonzalf is? Als het alleen de cetomacrogolzalf is kun je wél lekker uit je plaat gaan :mrgreen:
Geen hormoonzalf maar ook zoiets wat tegen schimmel werkt. Het is gewoon eczeem, heel simpel. En ze zei het stellig. Maar ik neem aan dat als het niet weg gaat ze wat anders geeft.
Goed dat je naar de huisarts bent geweest. Ik hoop dat de zalf die je hebt gekregen helpt. Mocht het nou vaker gaan gebeuren dat je eczeemplekken krijgt, dan zou ik je aanraden om naar een dermatoloog te gaan om te kijken wat het precies is en, indien mogelijk, uit te vogelen wat het veroorzaakt.
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
26-03-2019 12:11
Goed dat je naar de huisarts bent geweest. Ik hoop dat de zalf die je hebt gekregen helpt. Mocht het nou vaker gaan gebeuren dat je eczeemplekken krijgt, dan zou ik je aanraden om naar een dermatoloog te gaan om te kijken wat het precies is en, indien mogelijk, uit te vogelen wat het veroorzaakt.
En er op voorbereid zijn dat je daar misschien wel nooit achter komt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven